וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יותר ויותר זוגות צעירים בוחרים במשגל נסוג?

6.9.2017 / 15:15

סקר שנערך בארה"ב ביקש לבדוק איזה אמצעי מניעה גבריים הכי פופולריים לשימוש על ידי גברים צעירים. התוצאות הראו שהקונדומים עדיין בראש הרשימה, אבל הבחירה במשגל נסוג רק עלתה. האם מדובר בכלל באמצעי מניעה?

סקס. ShutterStock
לוקחים אחריות על אמצעי המניעה?/ShutterStock

בעולם גברי זה אולי לא ישמע מפתיע, אבל הנתונים הבאים, אנחנו מודים, דווקא גרמו לנו להרים גבה. על פי דוח של המכון הלאומי לבריאות וסטטיסטיקה בארה"ב, מספר הגברים הצעירים שבוחרים במשגל נסוג כאמצעי מניעה הכפיל את עצמו מאז שנת 2002 ועומד על קרוב ל-20 אחוזים.

עוד נחשף בדו"ח כי מספר הצעירים שמשתמשים בקונדומים דווקא נותר על כנו, זאת במקביל כאמור לעליה במספר הצעירים שבחרו להשתמש במשגל נסוג, או כפי שהוא מכונה "לגמור בחוץ". המספרים שעמדו על 10 אחוזים בשנת 2002, עלו ל-19 אחוזים בשנת 2015.

שיעורי התופעה שעלו בעשור האחרון מעידים ככל הנראה שגברים מעדיפים להשתמש כמה שפחות, אם בכלל, בקונדומים. זאת למרות העובדה כי משגל נסוג הוא שיטה לא בטוחה למניעת הריון שאינה מגנה מפני זיהומים המועברים במגע מיני. לדברי אחד המומחים הסיבה לכך שונה והיא אולי מצביעה לראשונה שגברים מוכנים יותר ויותר לקחת אחריות על אמצעי המניעה ולא סומכים רק על האישה.

עוד בנושא:
במקום קונדום: אמצעי מניעה חדש לגברים
תופתעו: מה הזמן הטוב והמהנה ביותר לקיים יחסי מין?

שמפניה. ShutterStock
אפשר באמת לסגת?/ShutterStock

הסקר שכלל 3,700 גברים לא נשואים שקיימו יחסי מין לפחות פעם אחת בשלושת החודשים האחרונים, גילה שקיימת עליה בשימוש בכל אמצעי המניעה הגבריים. בסקר הקודם שנערך בשנת 2002 מצאו החוקרים כי 52 אחוזים דיווחו שבפעם האחרונה שקיימו יחסי מין השתמשו בקונדומים, במשגל נסוג או שעברו בעבר ניתוח לקשירת צינור הזרע. בסקר הנוכחי החוקרים ראו כי המספר עלה ל-59 אחוזים. המספרים עלו כאמור רק בשימוש במשגל נסוג ולא בשאר אמצעי המניעה.

הסטטיסטיקה הראתה כי גברים רווקים בגילאי 15 עד 19 היו אלה שהשתמשו במשגל נסוג יותר מאחרים (26 אחוזים). בנוסף, החוקרים מצאו כי קיים הבדל סטטיסטי משמעותי כאשר מדובר בשיעורי השימוש במשגל נסוג בין גברים לא נשואים לבין גברים שהיו נשואים בעבר.

עוד באותו נושא

במקום גלולות וקונדום? האם יש דבר כזה ימים בטוחים

לכתבה המלאה

האם זו בכלל שיטת מניעה?

הסטטיסטיקה לגבי משגל נסוג מראה כי בקרב זוגות שמשתמשים בשיטה זו בצורה הנכונה, בכל פעם שהם מקיימים יחסי מין, רק כארבע מתוך 100 נשים יכנסו להריון. לעומת זאת, אצל בני זוג שאינם קבועים המשתמשים במשגל נסוג, כ-27 מתוך 100 נשים יכנסו להריון. כאשר מדובר אגב על קונדומים, הסטטיקה מראה כי 18 נשים מתוך מאה יכנסו להריון במהלך שנה אחת, ואילו בגלולות למניעת הריון הסטטיסטיקה עומדת על 9 מתוך מאה. ואם אתם מרימים גבה לנוכח העובדה הזו, חשוב להבהיר כי גלולות נחשבות למאוד בטוחות, כל עוד אתן משתמשות בהן נכון ולא מפספסות אף פעם.

אבל מה באשר למשגל נסוג? האם הוא בכלל נחשב לשיטה למניעת הריון, ואם לא, איך זה שיותר ויותר אנשים בוחרים לעשות זאת? למרות מה שרובכם חושבים, משגל נסוג אינו אמצעי מניעה. גם אם הגבר מאוד מאוד מיומן ויוצא בזמן זה לא עוזר. כל גבר בעת הגירוי המיני מפריש עוד קודם לשפיכה עצמה נוזל שקוף (PRECOME) המכיל זרע. לכן עוד הרבה לפני שהוא גמר כבר יש זרע שנכנס לגוף האישה והריון הוא אפשרי גם אם השפיכה הסופית היתה מחוץ לנרתיק.

באשר לעלייה בשימוש בו, החוקרים מעריכים כי גברים רבים לא אוהבים לשים קונדום ואינם מבינים את הסיכונים שבגמירה בחוץ. הבעיה לא נגמרת כמובן רק אצל הגברים, אלא גם בקרב נשים שמאפשרות קיום יחסי מין עם משגל נסוג, כאילו מדובר על אמצעי מניעה אמיתי ואפקטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully