וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה שלכת: איך אפשר להפחית את נשירת השיער?

28.8.2017 / 12:01

הסטטיסטיקות מראות שיותר ויותר אנשים ברחבי העולם סובלים מאובדן שיער, שעלול להתחיל בנשירה ולהסתיים בהתקרחות. אספנו עבורכם כמה טיפים שיכולים לעזור לעצור חלק מהתהליך

נשירה. ShutterStock
יש מה לעשות עם זה/ShutterStock

אם בעבר אובדן שיער והתקרחות היו נחלתם העיקרית של גברים מבוגרים, כיום הם פוגעים ביותר ויותר גברים צעירים שמאבדים את שיערם לפני גיל שלושים. וזה לא קורה רק לגברים, יותר ויותר נשים מצטרפות למעגל ההתקרחות והסטטיסטיקה מראה שכשליש מהעולם סובל מאובדן שיער במידה כזאת או אחרת.

עוד בנושא:
הסיבות לנשירת שיער מוגברת והפתרון הטבעי שיכול לעזור לכם
שביל באמצע: 6 עובדות על השיער שלכם שאתם חייבים להכיר
המעבדה: כך תשפרו את מראה השיער שלכם ב-6 צעדים

נשירת שיער, או התקרחות, יכולות להיגרם על ידי מגוון רחב של סיבות, ביניהן מתח, תזונה, תרופות או מחלה, מחסור במינרלים, הזדקנות, זיהום וכמובן תורשה. אצל נשים, נשירת שיער יכולה להתרחש בשלבים מאוחרים יותר של החיים, והיא קשורה לעיתים קרובות עם גיל המעבר.

אמנם אין ערובה שניתן למנוע נשירת שיער הנגרמת על ידי גורמים שאינם בשליטתנו, כמו גנטיקה, אבל ישנם כמה דברים שניתן לעשות כדי לעזור להפחית את נשירת השיער. הנה כמה צעדים שימושיים שתוכלו לבצע:

seperator

1. אל תברישו את השיער כשהוא רטוב

השיער מצוי במצב הכי עדין ושביר שלו כשהוא רטוב, ולכן סירוק או הברשה שלו יכולים להגביר את נשירת השיער. אם אתם בכל זאת ממש חייבים להבריש אותו, העדיפו להשתמש באצבעות שלכם כמסרק.

עוד באותו נושא

על חוט השערה: פתרונות טבעיים לנשירת שיער

לכתבה המלאה
אישה מסתרקת מול המראה. ShutterStock
נסו להבריש את השיער רק כשהוא יבש/ShutterStock
seperator

2. הימנעו משימוש במייבשים לשיער

חימום כמו זה שמתבצע במייבש השיער הוא אחת מהסיבות המובילות שהופכות את השיער לשביר והוא עלול לגרום לנשירתו. נסו לייבש את השיער באופן טבעי או באמצעות טפיחות קלות של המגבת. שיטות אלה הן הטובות ביותר עבור זקיקי השיער שלכם והן מפחיתות את נשירת השיער.

אישה נוגעת בשיער שלה. ShutterStock
תנו לו להתייבש בטבעיות/ShutterStock
seperator

3. חפפו את השיער באופן קבוע

אומנם בשנים האחרונות צצו ועלו כל מיני שיטות שונות ומשונות לשמירה על שיער בריא, ביניהן הצעה לא לחפוף אותו למשך חודש, אבל למעשה השמפו הוא חלק משמירה יומיומית על השערה ועל הקרקפת שלכם. חפיפה סדירה מפחיתה את כמות הקשקשים על הקרקפת שסותמים את הנקבוביות של הקרקפת ומפריעים לתפקודה התקין. בנוסף, חפיפה בשמפו מעודדת את צמיחת השערה ומעניקה לשער נפח.

אישה חופפת שיער. ShutterStock
אל תוותרו על חפיפה/ShutterStock
seperator

4. אכלו דיאטה עשירה בחלבון

אכילה של מזון עשיר בחלבונים, כגון בשר רזה, דגים, סויה או חלבונים אחרים משפרת את בריאות השיער וממתנת את נשירת השיער. השיער מורכב ברובו מחלבון, והוא זקוק לו כדי לצמוח ולהתחזק. אם לא מספקים לגוף את כמות החלבון הדרושה, הדבר עלול להחליש את השערות ולגרום להן לנשור.

ברוסקטות עם סרדינים. ShutterStock
השיער מורכב מחלבון וזקוק לו/ShutterStock
seperator

5. הימנעו ממשקאות אלכוהוליים

במקרה שאתם סובלים מנשירה של שיער, חשוב לנסות ולצמצם את צריכת האלכוהול, אם לא להפסיק אותה לחלוטין. אומנם שתיית אלכוהול לבדה אינה גורמת לנשירת שיער אבל צריכת אלכוהול משבשת את ספיגת רוב הוויטמינים בגוף ובכך תורמת בין היתר לנשירת שיער.

שתי כוסות עם שמפניה ורודה. ShutterStock
משבש את ספיגת הוויטמינים/ShutterStock
seperator

6. תפסיקו לעשן

אתם בוודאי כבר יודעים שעישון משפיע לרעה על כל חלקי הגוף, וכן, ביניהם גם על השיער. עישון הסיגריות מפחית את זרימת הדם לקרקפת ובכך למעשה פוגע גם בצמיחת השיער.

מפסיקה לעשן. ShutterStock
עישון משפיע על כל חלקי הגוף/ShutterStock
seperator

7. תורידו את רמות המתח

לא מעט מחקרים הראו קשר חזק בין סטרס לבין נשירת שיער. המתח, שרבים מאיתנו (אם לא כולנו) חווים במהלך היום, גורם לעליה הורמון הקורטיזול שהוא בעל השפעה נרחבת על הגוף שלנו ופוגע גם בזקיק השערה ובגדילה שלה. נסו לעשות מדיטציה, או שסתם צאו לטיול קטן להירגע.

במקרים של נשירת שיער מוגברת מומלץ בכל מקרה לפנות לרופא המשפחה שלכם כדי לוודא שלא מדובר בסימן למחלה רצינית יותר.

לחץ בעבודה. ShutterStock
תפחיתו את הסטרס/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully