וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אם אתן רזות, צריכת שומנים מוגברת עדיין יכולה להרוג אתכן

28.8.2017 / 15:30

מעט נשים ניחנו ביכולת המדהימה לאכול מה שהן רוצות בלי לעלות במשקל. אולם כעת מחקר חדש שבחן נתונים על כ-90 אלף נשים מזהיר שהסיכון שלהן לסרטן עולה – גם אם הן לא סובלות מעודף משקל

ארגון הבריאות מכריז על בשר מעובד כמסרטן ומסוכן לבריאות/סיפור בדקה, מערכת וואלה!

בסרטון: הקשר בין מה שאתם אוכלים לסיכון לסרטן

נשים רבות מסתכלות בקנאה על אלו שיכולות לאכול מה שהן רוצות ולא לעלות במשקל. אולם כעת, מחקר חדש מזהיר כי גם נשים שצורכות תפריט עתיר בשומנים ולא נחשבות בעלות משקל עודף, לא חסינות מפני אחד הסיכונים המפחידים ביותר של העלייה במשקל – הגברת הסיכון לסרטן. במחקר חדש, שפורסם בכתב העת Academy of Nutrition and Dietetics, נמצא קשר בין אכילת מזונות עתירי שומנים כמו פיצה והמבורגרים בקרב נשים, לבין סיכון מוגבר לסרטן, בלי קשר למדד מסת הגוף (BMI).

עוד בנושא:
חולי סרטן שפונים להומאופתיה בסיכון מוגבר פי 2.5 למות
מחקר: תרכובת בפלפל חריף עשויה להאט ולמנוע סרטן השד
חוקרים מצאו קשר מדאיג בין דלקות חניכיים לבין סרטן

לטובת המחקר, השתמשו החוקרים במידע על כ-90 אלף נשים בגיל המעבר, שסקר בין היתר הרגלי תזונה, ואבחון מחלות שונות. בהתבסס על נתונים אלו, קבעו החוקרים כי מה שאכלו הנשים במחקר היה בעל השפעה גדולה יותר על הסיכון לחלות בסרטן, מאשר משקל הגוף שלהן. בהודעה לעיתונות הסבירו החוקרים כי הסיבה לכך עשויה להיות טמונה בעבודה שמאכלים עתירים בשומנים פוגעים בתהליך העיכול ומאטים אותו, באופן שעלול לגרום לבעיות רפואיות רבות בטווח הארוך.

החוקרים סבורים כי מאכלים עתירי שומנים פוגעים בייצור התקין של הורמונים בדרכי העיכול. בעקבות הפגיעה הזאת גובר הסיכון להתפתחות דלקות, שנקשרו במחקרים שונים ורבים לסיכון מוגבר לסרטן. להערכתם, תפריט עתיר שומנים מגביר את הסיכון לסרטן בכעשרה אחוזים.

פיצה אשל. ShutterStock
התרחקות ממזונות עתירי שומנים עשויה לעזור למנוע סרטן/ShutterStock

"חשוב להבין כי דיאטה עתירת קלוריות היא גורם סיכון לסרטן שניתן בהחלט לשינוי", אמרה מובילת המחקר, ד"ר סינתיה תומסון, מומחית לקידום הבריאות באוניברסיטת אריזונה. "נקיטת פעולות להפחתת הצריכה של מאכלים אלו, כמו גם אימוץ הרגלים תזונתיים בריאים יותר, יפחיתו משמעותית את הסיכון לסרטן בקרב נשים בגיל העמידה".

גם משרד הבריאות נלחם במזונות המסרטנים

בשנה שעברה הכריז שר הבריאות יעקב ליצמן כי בכוונתו להיאבק ברשתות המזון המהיר, השוקו בשקית בקייטנות ואפילו הסופגניות בחג החנוכה. זאת לאחר שארגון הבריאות העולמי (WHO) פרסם עוד ב-2015 רשימה של 116 חומרים שעלולים לגרום לסרטן ועדכן מאז כמה פעמים את הרשימה הזאת. על פי הארגון, בשר מעובד מגביר את הסיכון לסרטן לא פחות מסיגריות ואסבסט.

מחקרים שונים אף מצאו כי מאכלים שרובנו מחזיקים במטבח עלולים להגביר אף הם את הסיכון הזה. ברשימה זו תוכלו למצוא משקאות מוגזים, צ'יפס, עגבניות בקופסאות שימורים, פופקורן למיקרוגל, אלכוהול וממתיקים מלאכותיים. מחקרים אחרים גם מזהירים מפני טוסטים שרופים ובשר שנצלה יתר על המידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully