וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד הקיץ שעלול להיות מלכודת מוות לתינוקות שלכם

21.8.2017 / 7:12

עוד טרנד קייצי משגע השנה את ההורים ברשתות החברתיות - מצופי צוואר לילדים. רופאי ילדים מזהירים מהסכנות הטמונות במצופים ומבקשים מההורים להימנע מלהשתמש בהם

הם נחשבים לאקססורי הכי לוהט של הקיץ האחרון וגם מצטלמים מאוד יפה לרשתות החברתיות, אבל על פי מומחים, מצופי הצוואר עלולים להוות מלכודת מוות לתינוקות שלכם. לאחרונה התגלו לפחות שני מוצרים שנמכרו ברשת ושאינם עומדים בסטנדרטים בטיחותיים ועלולים בשל כך לגרום לפציעות חמורות או מוות.

"מצופי הצוואר מפחידים אותי למוות ואני מקווה שהם גם מפחידים את ההורים", אמר פרופסור קיירן קווינלן, לשעבר יו"ר האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (AAP) ורופא במחלקת הילדים באוניברסיטת ראש בשיקגו. "מדובר על מלכודות מוות פוטנציאליות. מה שמפריד בין התינוק שלכם לבין כניסה מתחת למים הוא תפר אחד אטום". מצופיי הצוואר תוכננו במקור כעזרים רפואיים לילדים עם מוגבלות, אך לאחרונה כאמור הפכו לפריטי פנאי.

עוד בנושא:
רגע לפני שקופצים למים: מדריך רפואי לעונת הרחצה
הצעצוע שמטריף את הילדים שלכם נועד בכלל לטיפול באוטיזם
שיגעון הסליים: המשחק שיכול לגרום לילדים שלכם לכוויות קשות

הסיבה שהמצופים האלה הפכו פופולריים היא ככל הנראה הרשתות החברתיות והעובדה שהאנשים חושבים שזה נראה חמוד. סיבה נוספת היא כמובן העובדה שאתה לא צריך להיכנס למים יחד עם התינוק אלא יכול להשגיח עליו מהצד. היכרות של תינוק עם מים בשלב מוקדם היא טובה, אבל זו בוודאי לא הדרך הנכונה לעשות כן, שכן תינוקות צריכים את הוריהם בשלב הגילוי והחקירה של המים, על מנת שיהפכו אותו לבטוח ומוגן יותר עבורם.

בנוסף, מומחים מזהירים כי "ישנם סיכונים פוטנציאליים הקשורים לשימוש התכוף במתקן צוואר מפני שהם שוללים מהם את חופש התנועה, מה שעלול להוביל להשלכות ארוכות טווח". האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים אף ייעצה להורים להימנע מכל מכשירי הציפה לתינוקות שכן הם אינם יציבים ויכולים לגרום להתהפכות בקלות ולהחלקה מהמצוף.

  • עוד באותו נושא:
  • תינוקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully