וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה סקס באמת עושים בני הגיל שלכם? הנתונים נחשפים

21.8.2017 / 10:30

אנחנו לא ממהרים להודות בזה, אבל לרובנו חשוב לדעת איפה אנחנו נמצאים בהשוואה לכל השאר – בטח בנושא מהותי כל כך כמו תדירות יחסי מין. אז מה מצבכם בהשוואה לבני גילכם ואיך המצב ייראה בעתיד? הנה התשובה המדעית

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: במחקר שמוכיח את הקשר בין סקס לאושר

בני אדם אוהבים להשוות את עצמם לאנשים אחרים – בין אם כדי להרגיש טוב יותר לגבי עצמם ובין אם בשביל לתת לעצמם את הדחיפה הנחוצה כדי לשפר צדדים שהם פחות אוהבים בחייהם. לכן, חוקרים במכון קינסי לחקר המין, המגדר והפריון באוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב החליטו לתת לנו מקור מהימן להשוואה בתחום שבטח יסקרן רבים מכם – תדירות קיום יחסי המין בכל קבוצת גיל.

עוד בנושא:
לא הלילה, אני עייפה? יותר גברים מוותרים על סקס כדי לישון
סקס פעם בשבוע יכול להאריך את חייהן של נשים
זו הדרך המהנה ביותר להבטיח שתישארו צלולים בגיל מבוגר

באופן לא מפתיע, מהמחקר עולה כי הקבוצה הפעילה ביותר היא צעירים בין הגילאים 18 עד 29, שעושים סקס בממוצע 112 פעמים בשנה - או פעמיים בשבוע. במקום השני בטבלה נמצאים בני 30 עד 39 עם 86 פעמים בממוצע בשנה, או 1.6 פעמים בשבוע. מנגד, אנשים בגילאים 40 עד 49 עושים סקס בממוצע 69 פעמים בשנה – חצי מקבוצת הגיל הצעירה ביותר שנבדקה.

אז מה מוביל לירידה הדרמטית הזאת ככל שמתבגרים? מניתוח הנתונים הבינו החוקרים כי המחויבויות המשפחתיות, מחלות שמופיעות עם הגיל והלחץ היומיומי – כל אלה משפיעים על הדחף, הרצון והביצועים. מחקר אחר שנערך מוקדם יותר השנה מצא כי השינויים הגופניים שמופיעים לאורך השנים בשילוב עם האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו ואת הגיל שלנו, משפיעים רבות על התפקוד המיני.

זוג מתחבק במיטה. ShutterStock
לא רוצים לעשות סקס? גם סתם להתכרבל זה מעולה לבריאות/ShutterStock

בנוסף לחלוקה לפי קבוצות גיל, פילחו החוקרים את הנתונים גם על פי מצב משפחתי והמסקנות שהגיעו אליהן לא מעודדות במיוחד. הם גילו כי 34 אחוזים מהנשים והגברים הנשואים דיווחו שהם מקיימים יחסי מין בין שתיים לשלוש פעמים בכל שבוע. 45 אחוזים מהם עושים זאת כמה פעמים בחודש ובעבור 13 אחוזים מהם מדובר באירוע נדיר ביותר שמתרחש רק כמה פעמים בשנה.

אז איך מצילים את הנישואים? פשוט מנסים לעשות יותר סקס – גם אם החשק כבר לא כמו שהיה פעם. חוקרים מצאו כי הסקס גורם להפרשת הורמונים התורמים להעצמת תחושת הקרבה ולחיזוק הקשר בין בני זוג, גם אם "מאלצים" את עצמנו לעשות זאת בהתחלה. ואכן, נמצא כי זוגות שעושים סקס לפחות פעם בשבוע מדווחים על רמות גבוהות של אושר בהשוואה לאחרים. לא מתחשק לכם לעשות סקס? פשוט תתכרבלו עם בן הזוג שלכם. מחקר אחר מצא כי זה אפילו יעיל יותר מקיום יחסי מין לחיזוק תחושת האושר והקרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully