וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי סרטן שפונים להומאופתיה בסיכון מוגבר פי 2.5 למות

16.8.2017 / 7:27

מחקר חדש של אוניברסיטת ייל מצטרף לעדויות רבות בנוגע לטיפולים הומאופתיים. המחקר החדש שעקב במשך חמש שנים אחרי חולי סרטן מצא כי אלה שבחרו לנטוש את הרפואה הקונבנציונאלית לטובת רפואה אלטרנטיבית בלבד, חרצו גזר דין מוות על עצמם

תרופות הומאופתיות. ShutterStock
האם יש דבר כזה טיפול אלטרנטיבי לסרטן?/ShutterStock

סרטן היא מחלה נוראית, וככזו היא מעמידה את החולים בה בקשיים ואתגרים שנראים לעיתים בלתי אפשריים. הטיפול התרופתי השכיח ביותר כיום הוא כימותרפיה, שמשאירה את החולים עם תופעות לוואי קשות וגם לא תמיד מביאה לתוצאות המיוחלות. בנוסף אליה קיימים טיפולים ביולוגים חדשניים או ניתוחים, אך כולם דורשים מהחולים אורך רוח והרבה מאוד תעצומות נפש. חלק מהחולים שמואסים בטיפולים הקשים, מבקשים לפנות לטיפולים הומאופתים בציפייה לתרופת פלא שתגאל אותם מייסוריהם. מחקר חדש שמתווסף למחקרים אחרים שנעשו בנושא, מצא כי מי שמפנה עורף לרפואה הקונבנציונאלית ומשתמש ברפואה אלטרנטיבית בלבד, בעצם חורץ על עצמו גזר דין מוות.

חולי סרטן רבים אומנם משתמשים בטיפול אלטרנטיבי בנוסף לטיפולים קונבנציונליים נגד סרטן, אך מעט ידוע על מטופלים המשתמשים בטיפול אלטרנטיבי כגישה היחידה לטיפול בסרטן. בדיוק לשם כך ביקשו החוקרים לערוך את מחקרם.

עוד בנושא:
התבלין שמסייע להלחם בסרטן שפוגע בעיקר בתינוקות
שילוב של שתי תרופות הצליח לכווץ גידולי מלנומה בכ-60%

הסיכוי למוות גדל גם על פי סוגי הסרטן

החוקרים מאוניברסיטת ייל עברו על בסיס המידע של האגודה הלאומית לחקר הסרטן בארה"ב שכוללת את תיקיהם הרפואיים של למעלה מ-34 מיליון חולי סרטן, הטיפולים שעברו ושיעורי ההישרדות שלהם. מתוך המידע הזה הם עקבו אחרי 280 חולים שאובחנו עם סרטן בשנת 2004 ופנו לרפואה אלטרנטיבית וויתרו על רפואה קונבנציונאלית. קבוצת הביקורת שלהם כללה 560 חולים שאובחנו גם הם בסרטן אבל טופלו בכימותרפיה, שיטות ניתוחיות ועוד.

החוקרים שמחקרם התפרסם בכתב העת של המכון הלאומי לסרטן עקבו אחרי שתי הקבוצות במהלך הזמן וגילו כי לאחר חמש שנים מרגע הגילוי 78.3 אחוזים מהאנשים שפנו לטיפול רפואי קונבנציונאלי נותרו בחיים. למרבה הצער, רק 54.7 אחוזים מהאנשים שפנו לתרופות הומאופתיות היו בחיים.

החוקרים גם הפרידו בין סוגי הסרטן. כך למשל הם מצאו שחולים בסרטן הריאות שבחרו ברפואה אלטרנטיבית היו בעלי סיכוי כפול למות בתוך טווח החמש שנים. כאשר מדובר בסרטן המעי הגס, הסיכון כבר הרבה יותר גבוה - פי ארבעה לאלה שדחו את הרפואה הקונבנציונאלית לטובת טיפול אלטרנטיבי.

אילוסטרציה. ShutterStock
מסכנת חיים/ShutterStock

בשנת 2015 פורסם מחקר חדש וחסר תקדים בהיקפו על ידי המועצה הלאומית לבריאות ומחקר רפואי של ממשלת אוסטרליה שקבע בצורה חד משמעית כי הומאופתיה אינה יעילה כטיפול רפואי. המחקר הזהיר כי אנשים שבוחרים בהומאופתיה כטיפול יחיד עלולים לסכן את בריאותם אם הם נמנעים או מעכבים טיפול קונבנציונלי.

החוקרים קבעו לאור סקירת המחקרים כי לא נמצאו בעיות בריאות שלגביהן קיימות ראיות מהימנות ליעילות הטיפול של הומאופתיה. המועצה הלאומית האוסטרלית גם הוסיפה במסקנותיה כי אין להשתמש בהומיאופתיה לטיפול במצבים בריאותיים כרוניים שהם מסכני חיים או בעלי פוטנציאלי מסוכן אם לא מטופלים באופן מסודר ברפואה הקונבנציונלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully