וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה הכי פופולרי בעולם עלול לייבש את העור שלכם

דודי פרלה, מאמר אורח

17.8.2017 / 7:24

לא רק החום והזיעה משפיעים על העור שלנו, אלא גם מה שאנחנו מכניסים לגוף. דודי פרלה, מומחה ברפואה סינית, מסביר איך קפה משפיע על העור שלכם, ואיזה מאכלים יגרמו לכם להפסיק להתגרד

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: עוד כמה דברים שכדאי לדעת על קפה

עור יבש ומגרד יכול להציק במשך כל השנה, אבל אנשים רבים סובלים מהתופעה הזו בעיקר בקיץ. החום גורם לזיעה ולכלוך להיכלא מתחת לבגדים, מה שגורם לחסימת בלוטות החלב של העור. בלוטות אלו מפיקות את הלחות של העור, ולכן חסימות אלו הופכות את העור ליבש ומגורה. גם כאשר אנו בורחים אל המזגן כדי להצטנן מהחום אנו מסכנים את העור בהתייבשות - האוויר הקר מייבש את העור ו"לוקח" ממנו את הלחות הטבעית שלו.

עוד בנושא:
שיבולת שועל וקמומיל: תרופות סבתא לקיץ לוהט
מחקרים מוכיחים: טכניקות ריפוי מהמזרח באמת משפרות את הבריאות
הפתרון הטבעי: צמחים שמרחיקים יתושים ומטפלים בעקיצות

גם ריצה תכופה למקלחת לא תסייע לפתור את הבעיה, ולמעשה היא עלולה להחמיר אותה - העור שלנו מייצר שומן טבעי על מנת לשמור על רכות וגמישות, ומקלחות תכופות מדי גורמות לכך שהגוף לא מספיק לחדש את השכבה הזו והעור הופך יבש. כמובן שאין זו המלצה שלא להתקלח, שכן גם במקרה ההפוך עלול להיווצר יובש כתוצאה מהצטברות עור מת שלא הוסר. אל זה מצטרפות הצטברויות הלכלוך והזיעה שסותמות את הבלוטות, וכמובן עניין ריח הגוף שלא יוסיף לנוחות שלכם בימות הקיץ החמים.

זה לא החום, זה הקפה

אחת הדרכים הטובות ביותר לשלוט על לחותו של העור בתנאי מזג האוויר הלא פשוטים של הקיץ, היא באמצעות התזונה שלנו. בעוד שתזונה דלה בחומצות שומן תגדיל את הסיכוי לעור יבש, תזונה עשירה באומגה 3, חומצות שומן וויטמין C תעזור לנו לשמור על לחותו של העור מבפנים. אז אם העור מעקצץ, מגרד ויבש, מאילו רכיבים כדאי להיפרד בתפריט ואת מה כדאי לאמץ אליו?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנגו. ShutterStock
מנגו דווקא יעזור/ShutterStock

על מנת לשמור על לחות העור באמצעות תזונה כדאי לשלב בתפריט רכיבים מהמשפחות הבאות:

• אומגה 3 וחומצות שומן - מאכלים כמו אגוזי מלך, אצות, דגי סלמון וזרעי פשתן.

• ויטמין C - מאכלים כמו כרובית, עגבניות, פירות הדר, פירות יער, מנגו, מלון, כרוב.


לעומת זאת, אם אתם מתחילים את הבוקר שלכם עם כוס קפה, ושותים במהלך היום קולה, תה ומשקאות אנרגיה, כנראה שהעור שלכם לא מחבב את זה. צריכת קפאין בכמות של 4-7 כוסות ליום מעודדת השתנה ומשאירה לעור פחות נוזלים, וכתוצאה מכך מגבירה את התייבשותו. אם אתם סובלים מיובש, נסו להפחית את צריכת הקפאין שלכם והחליפו חלק מהמשקאות הללו במים.

גם בירה או קוקטייל אלכוהולי מחייבים אותנו לבקר הרבה בשירותים ומייבשים לנו את העור. כאשר אנו מוציאים נוזלים ולא מחליפים אותם בנוזלים אחרים (כי לכאורה שתינו קודם לכן את הבירה או הקפה), העור שלנו לא מקבל מספיק לחות ועלול להתייבש.

איך אפשר להקל על הגרד בעור?

אם בכל זאת אתם מוצאים את עצמכם מתגרדים לעתים תכופות בשל היובש, הנה כמה עצות שימושיות להקלה על הגרד.

- הימנעו ממזונות מחממים שעלולים לעודד דלקת (כמו למשל מאכלים מטוגנים, אפויים או צלויים, תבלינים חריפים, בשר ומוצרי חלב, והעדיפו לצרוך מזונות מקררים (כמו למשל מלפפון, ברוקולי, חסה, עגבנייה, כרוב סיני, אבוקדו, צנון וירקות דומים).

משקה עם מלפפונים, לימון ונענע. ShutterStock
לקרר את הגוף מבפנים. מים עם מלפפון/ShutterStock

- בחרו ללבוש בגדים רחבים יותר, והעדיפו בגדים שעשויים מכותנה ולא מבדים סינתטיים או מצמר.

- הקפידו על מקלחות פושרות – לא חמות מדי ולא קרות מדי, כדי לא להחמיר את הגירוי בעור. כמו כן הימנעו מהתזת מים חמים במקלחת על אזורי הגרד בעור. רצוי להשתמש בסבוני רחצה מיוחדים, כאלה שיש בהם אחוזי לחות גבוהים וללא חומרי בישום.

- אם הפתרונות הביתיים לא מסייעים, לרפואה הסינית יש מגוון פתרונות טבעיים לבעיות עור יבש, כמו משחות המבוססות על צמחי מרפא ומשיבות לעור את לחותו, צמחים לשתייה המסייעים לאיזון הנוזלים בגוף והפחתת היובש בעור מבפנים, התאמת דיאטה לאיזון הגוף וכמובן טיפול בדיקור סיני.

דוד פרלה הוא מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה סינית, בעל תואר שני M.Sc ברפואה סינית מסורתית, מטפל ועוסק בתחום זה במחלקת העור בביה"ח שיבא תל השומר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully