וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו לים: כך הבילוי בחוף יעזור לילדים שלכם להתפתח

11.8.2017 / 7:32

מחפשים פעילות מהנה שתוכלו לעשות ביחד עם ילדיכם? לכו לים. הפעילות המיוחדת הזאת תעזור לפתח את החושים, את שיווי המשקל ואת היכולות הקוגניטיביות שלהם בדרכים שאפילו לא הייתם מודעים לקיומן

תינוק משחק בחוף הים. ShutterStock
שווה את הלכלוך בבית בסוף היום/ShutterStock

חודש אוגוסט מהווה אתגר לא פשוט לחלק מההורים. לאחר שרוב הקטיינות כבר מסתיימות, פתאום נדרשים ההורים גם לדאוג שילדיהם יאכלו כמו שצריך בכל שעות היום, שיישארו בטוחים ומוגנים מסכנות, ויותר מכל – שלא ישתעממו. כדי לעמוד במשימות המורכבות האלו הורים רבים מוצאים מפלט של שלווה בחוף הים, ומסתבר שהבחירה הזו מועילה להם ולילדים בכמה מישורים. חיה סנסי ועדי אפרים-קאופמן, מרפאות בעיסוק במרכז להתפתחות הילד "בלומנטל" של שירותי בריאות כללית, מציגות את כל מה שטוב בבילוי עם הילדים בחוף הים.

עוד בנושא:
רגע לפני שקופצים למים: מדריך רפואי לעונת הרחצה
6 שאלות שמטרידות את כל ההורים בחופש הגדול
כלור בבריכות השחייה: איך הוא משפיע על הבריאות שלכם?

1. החושים מתחדדים

היכולת של הילד לתפוס את מה שקורה בסביבה שלו, מושפעת רבות מהגירויים שהוא נחשף אליהם. הים הוא סביבה עשירה בגירויים חדשים, ובעבור ההתפתחות של הילד, ישנה חשיבות רבה לחשוף אותו למרקמים השונים והמסקרנים שבאזור חוף הים. בנוסף, כאשר הולכים עם הילד לים, הוא נחשף, לעיתים אף בפעם הראשונה, למשחק תחושתי בחול ובמים – מבלי שתתאמצו יותר מדי כדי ליצור לו סביבת משחק מתאימה.

2. שיווי המשקל מתפתח

הליכה על משטח חולי גורמת לגירוי בכפות הרגליים ודורשת מאיתנו להתמודד עם הליכה על משטח במרקם שונה ולא מישורי. הליכה כזאת מאתגרת את מערכת שיווי המשקל של ילדים, ובפרט של פעוטות שזה עתה למדו ללכת. זהו ספורט נהדר ומומלץ, שלא יזיק לילד וגם יאפשר לו ליפול בסביבה רכה יחסית, שתצמצם את הסיכון לפציעות. גם הכניסה למים מאפשרת פיתוח מיומנויות תכנון תנועה, שמירה על יציבה ופיתוח מנגנוני שווי משקל נגד הגלים ובמישורים השונים של הקרקע בים.

עוד באותו נושא

ים של יתרונות: כך הבילוי בחוף משפר את הבריאות שלכם

לכתבה המלאה
ילד משחק בחול. ShutterStock
מפתח את הדמיון, המוטוריקה ושיווי המשקל/ShutterStock

3. היכולות הקוגניטיביות מתעצמות

בים ישנן אפשרויות רבות ומגוונות למשחק לילדים, שיעזרו בפיתוח מיומנויות המוטוריקה העדינה והגסה, הדמיון והקוגניציה. ניתן לדוגמה לבנות מבנים בחול ולקשט אותם עם אבנים וצדפים, ובכך לשפר את יכולות התכנון, לחזק את פתרון הבעיות ולפתח את היצירתיות. בנוסף, הבנייה והשימוש בכלים שונים ובכפות הידיים תורמת לשיפור מיומנויות המוטוריקה העדינה. לאחר הבנייה, ניתן לבנות יחד עם הילדים סיפורדמיוני, כמו לדוגמה על מלך ומלכה. על החוף ניתן לשחק במשחקי כדור, במטקות ובצלחת מעופפת לפיתוח מיומנויות המוטוריקה הגסה.

4. אתגרים חדשים מחדדים את החשיבה

יש פעולות רבות שאתם יכולים לתכנן ולבצע ביחד עם ילדיכם כדי להעצים עוד יותר את התרומה להתפתחותם. אם הילד גדול, ניתן לתרגל איתו כתיבה או ציור על החול כדי לפתח עוד יותר את היכולת הזאת. ניתן גם למיין יחד צדפים לפי גודל או צבע, לספור סירות, להטיס עפיפונים ועוד.

חשוב לזכור כי בעת הבילוי בים חשוב להיות קשובים לילד, לרצונותיו ולצרכיו. במידה ומגע החול או המים אינו נעים לו לדוגמה, אל תחייבו אותו לבצע את הפעולות שהוא לא אוהב, ותנו לו למצוא את הפעילויות שהוא כן ייהנה מהן, כדי שלא ייצרבו בזיכרונו חוויות שליליות מהבילוי. בנוסף, אל תשכחו לשמור על עצמכם ועל ילדיכם - להיכנס לים רק בחופים מוכרזים ובזמן פעילות שירותי ההצלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully