וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות לנשירת שיער מוגברת והפתרון הטבעי שיכול לעזור לכם

20.8.2017 / 7:10

רבים בעולם סובלים מנשירת שיער מוגברת הגורמת לדלילות והתקרחות. טריקולוגיה היא הדרך היעילה והנכונה לטפל בכך. מהי התמחותו של הטריקולוג, מהן הסיבות לנשירת שיער ואיך גורמים לו לצמוח מחדש? התשובות בפנים

אישה מסתרקת ומגלה נשירת שיער. ShutterStock
אחת הבעיות שאיתן מתמודדים מיליוני אנשים ברחבי העולם היא נשירת שיער מוגברת/ShutterStock

השיער שלנו משדר לסביבה מי אנחנו מבלי שנצטרך לומר מילה. לכאורה הוא מעניק לנו אופי מסוים, רבים מהג'ינג'ים והבלונדיניות יסכימו עם זה, התסרוקת נמדדת לפי צו האופנה, ולכל צורה או צבע של שערה יש השלכות תרבותיות וחברתיות. חיילים הולכים עם שיער קצוץ, כוכבי רוק נוהגים להאריכו, אנשי עסקים מקפידים על תסרוקת מסודרת. לכן, כנראה, אנחנו עוסקים בשיער ובמראה שלו הרבה מאוד - אנחנו מעצבים אותו, צובעים, מחליקים, מסלסלים ובעיקר עוקבים אחרי חוזקו וצפיפותו.

אחת הבעיות שאיתן מתמודדים מיליוני אנשים ברחבי העולם היא נשירת שיער מוגברת, כאשר השערה נושרת מוקדם יותר ממחזור חייה הרגיל בעוד השערות החדשות לא מספיקות לגדול ולהתחזק. ככל שעובר הזמן ללא טיפול וההזנחה מצטברת, כך הולך ומתקצר אורך חיי השערה ומתחיל תהליך הדילול.

לנשירת שיער יש גורמים רבים – גנטיקה, סוג השיער, צפיפותו, מצבו, חוזקו, זרימת הדם לקרקפת, בעיות עור והשפעת אורח החיים. לרפואה הקונבנציונלית לא תמיד יש את הפתרונות המתאימים לבעיות הנשירה. רוב התכשירים והתרופות כיום מטפלים בנשירת שיער בצורה כימית ולא נקודתית, ולעתים ישנן תופעות לוואי. עבור רבים ברחבי העולם הסובלים מנשירת שיער, טריקולוגיה היא הפתרון היעיל והנכון.

מהי טריקולוגיה?

אתן מסתרקות ורואות על מברשת השיער שיערות רבות מהרגיל? אתם מביטים על תמונות מטיול שעשיתם לפני שנה והשיער נראה לכם צפוף יותר? כנראה שאתם זקוקים לפגישה עם טריקולוג. מומחיותו של הטריקולוג היא בידע וניסיון העומדים לרשותו באבחון, בהבנה המעמיקה ובהתמחות של מבנה ותפקוד עור הקרקפת ושורשי השיער. הוא יכול לתת אבחנה מדויקת ולהגדיר את הטיפול שיאפשר את הפחתת הנשירה והארכת מחזור חיי השערה – זאת לצד שיפור איכות השיער, עיבויו והבראתו.

"זהו תחום פארא-רפואי, הטריקולוגים עוברים הכשרה עיונית והשתלמות מעשית, הלימודים נמשכים בין שנתיים לארבע שנים ומקבלים תעודה דרך הארגון הבינלאומי", אומרת קארין אלבכרי טריקולוגית ראשית במעבדות הייר קליניק ומוסמכת על ידי הארגון הטריקולוגי הבינלאומי. "יש רופאי עור מעטים בארץ שעשו התמחות בשיער. רופאי העור נותנים תרופות מוכרות כמו מינוקסי או פרופסיה, שנמכרים היום בבתי המרקחת ללא צורך במרשם רופא".

אילוסטרציה. ShutterStock
אם אתם חושדים שנושר לכם השיער באופן מוגבר, כדאי שתחשבו רגע מה עובר עליכם בחיים/ShutterStock

הסיבות לנשירת שיער מוגברת

אם אתם חושדים שנושר לכם השיער באופן מוגבר, כדאי שתחשבו רגע מה עובר עליכם בחיים. נשירת שיער היא סימפטום לאירוע בריאותי או נפשי, מקומי או מערכתי. אמנם בכ-90 אחוזים מהמקרים הרגישות הגנטית היא זו שמובילה לדילול השיער ולהפיכתו דק יותר, אבל שינויים אנטומיים ופיזיולוגיים בין הגבר לאשה בהחלט יתבטאו בבעיות שיער ועור הקרקפת. במקביל, שינויים הורמונליים שחווים במהלך החיים כתוצאה מגיל ההתבגרות, ואצל נשים גם גלולות נגד הריון, לידות והשפעות גיל המעבר - כל אלה מגבירים את עוצמת הנזק.

בנוסף, למה שאתם אוכלים, לאיך שאתם מתאמנים ולזמן שבו אתם ישנים יש השפעה על חוזק השיער שלכם. אצל נשים גם צבע וכימיקלים, שימוש בסבונים ושמפו המכילים רעלנים שונים, המים בהם את חופפת ועוד – עלולים לגרום לשיער לנשור באופן מוגבר.

שלב אחרי שלב בדרך לחידוש צמיחת השיער

האחראיים שבינינו עוברים בדיקות דם תקופתיות. תוצאות הבדיקות אמנם יכולות להראות שהמדדים תקינים, אך לא תמיד הם ערובה לשיער בריא ולעתים אינם חושפים את בעיית הנשירה. מבט במראה יספיק לכם כדי לחוש זאת. השיער יותר רגיש ממה שאנחנו יודעים והוא הראשון להיפגע ב"פריפריה של הגוף" כשיש בעיה מערכתית.

יסודות המפתח לצמיחת שיער והתחדשותו הם היגיינה, הזנה והמרצה. כדי שהשיער יצמח, ישגשג ויתחדש, הקרקפת צריכה להיות רופפת ולא הדוקה ואספקת הדם אליה צריכה להיות עשירה וללא מעצורים. הטיפול ב"מעבדות הייר קליניק" מתבצע על ידי מטפלת ביוקפילרית מוסמכת והטיפול בשיער מתמקד בסביבת התפתחותו - השורשים ועור הקרקפת. הטיפול נעים וללא כאבים, הוא אינו תרופתי או פולשני וללא תופעות לוואי. כל התכשירים הם על בסיס מרכיבים פעילים ותמציות צמחיות המאושרות על ידי משרד הבריאות הישראלי.

"המטרה היא לשפר את איכות הצמיחות החדשות כך שהשיער ייראה צפוף יותר ובריא יותר", מסכמת אלבכרי, "ברגע שמבצעים אבחון אפשר לראות למי אפשר לעזור ולמי לא. אנחנו מטפלים רק במי שקיבל המלצה באבחון של טיפול לחיזוק שורשי השיער ואחוזי ההצלחה הם 90 אחוזים".

למידע על טיפול בנשירת שיער במעבדות הייר קליניק הקליקו כאן

לעמוד הפייסבוק של הייר קליניק

וואלה! NEWS בשיתוף מעבדות הייר קליניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully