וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הלילה, אני עייפה? יותר גברים מוותרים על סקס כדי לישון

6.8.2017 / 13:00

המיתוס שלפיו נשים הן אלה שדוחות את האפשרות ללילה של תשוקה לטובת עוד שעות שינה מנופץ במחקר חדש, שטוען שבדילמה בין סקס לשינה אלה דווקא הגברים שמוותרים כשהם עייפים

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידאו: תקומו אתם לילדים - נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים

"לא, הלילה ממי, אני עייפה" – זה המשפט שמייחסים בדרך כלל לנשים, שמסרבות לסקס עם בני זוגן בתקווה לזכות בעוד שעת שינה יקרה מפז. אבל מחקר חדש מנפץ את המיתוס הזה ומגלה שלאחר לילה בלי שינה, יהיו אלה דווקא הגברים שיוותרו על ההזדמנות ללילה של תשוקה לטובת תנומה טובה. בעוד שנשים, גם אם הן עייפות, דווקא ישתדלו לזרום. כלומר, זאת לפחות המסקנה של מומחה לגנטיקה מאוניבריסטת ייל היוקרתית בארה"ב, שביצע תצפיות מחקריות על הרגלי השינה של זבובי פירות.

מומחים סבורים שמוחותיהם הזעירים של החרקים הללו פועלים בצורה דומה מאוד לזו של מוחות אנושיים, לפחות כשזה מגיע לדילמה בין סקס ושינה.

עוד בנושא:
למה נשים גונחות בזמן סקס?
חוקרים ממליצים: כך תגיעו לאורגזמה בזמן שאתן ישנות
זה טוב: חוקרים פיצחו את הסוד מאחורי האורגזמה הנשית

בכי אחרי סקס. ShutterStock
כנראה שאצל הזכרים המוח מזהה את הצורך בשינה כדחוף יותר מהצורך במין/ShutterStock

במסגרת המחקר, החוקרים בחנו את פעילות המוח של זבובי פירות בזמן שינה ובזמן הזדווגות. פרופ' מייקל ניטבך, שעמד בראש המחקר, אמר כי "אורגניזם יכול לעשות רק דבר אחד בכל פעם". מה שאנחנו גילינו במחקר שלנו הוא קישור נוירולוגי שמווסת את הבחירה בין מין ושינה".

החוקרים מצאו שזכרים שנמנעה מהם שינה הביעו עניין מועט בלבד בהזדווגות, בעוד שעל הליבידו של הנקבות למחסור בשינה לא היתה כל השפעה ראויה לציון. כמו כן, זכרים שחוו גירוי מיני ישנו פחות, בעוד שנקבות מגורות דווקא ישנו יותר.

החוקרים שיערו שייתכן שהנקבות לא יכולות להרשות לעצמן לוותר על חיזוריו של זכר ראוי, לא משנה כמה הן עייפות. "נראה שההתנהגות שמונעת מהדחף הביולוגי החזק ביותר פשוט מדכאת את ההתנהגות השנייה", אמר פרופ' ניטבך. כנראה שאצל הזכרים המוח מזהה את הצורך בשינה כדחוף יותר מהצורך במין. ואילו אצל הנקבות המצב הפוך.

כשסקס ושינה מתנגשים

נוסף על ההתנהגויות הספציפיות המתוארות לעיל, גילו החוקרים גם קשרים פונקציונליים נוספים בין האזורים במוח שאחראים על סקס ושינה. ועל אף שהם בחנו במחקרם רק זבובי פירות, הם מאמינים שייתכן שמנגנונים דומים מתקיימים גם במוחותיהם של בני אדם, על מנת להכריע בצמתים שבהם שני הצרכים – מין ושינה – מתנגשים זה עם זה.

מחקרים קודמים שנערכו בבני אדם העלו שהדחף המיני של נשים מתחזק ככל שהן ישנות יותר, וכל שעת שינה מחזקת את הליבידו שלהן. חוקרים מאוניברסיטת מישיגן אמרו כי מחסור בשינה עשוי להשפיע על רמת הורמוני המין בגוף. בנוסף, נמצא שלעייפות יש עוד השפעה מעניינת על גברים – היא גורמת להם לחשוב שנשים נמשכות אליהן.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully