וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים חושפים: זה היחס המדויק להכנת כוס קפה מושלמת לצריכה יומית

2.8.2017 / 6:47

אתם לא יכולים להתחיל את היום בלי כוס קפה שתעורר אתכם? באגודת הקפה הלאומית מבינים אתכם ומסבירים שבשביל שהיום שלכם יהיה ממש מוצלח - זו הדרך הנכונה להכין קפה משובח

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

יש אנשים שלא מסוגלים לחיות בלי קפה – ואם אתם נמנים עם מכורי הקפאין האלה אז מאוד חשוב לכם שהמנה היומית שלכם תהיה בדיוק כמו שצריך. כעת, מומחים עולמיים לקפה חשפו מהו היחס המדויק שצריך להיות בין גרגירי הקפה למים – בין אם אתם מכינים אותו בפלנג'ר (French press ), במקינטה, בפינג'ן או במכונת פילטר (כן. אנחנו מתעסקים פה רק בקפה נקי. בלי חלב). לפי הפירסום בדיילי מייל, הכמות המדויקת של גרגירי קפה ומים רותחים תעשה את ההבדל בין כוס קפה חלשה לכזו שתתן לכם מרץ לשאר היום.

אז לפי המומחים של "אגודת הקפה הלאומית של ארה"ב", יחס הזהב עבור כוס הקפה המושלמת הוא כפית אחת או שתיים של קפה טחון על 170 מ"ל מים (3/4 כוס). הם משאירים לכם את הבחירה בין כפית אחת לשתיים – שתקבע את חוזק הקפה שלכם לפי הטעם שלכם.

עוד בנושא
כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לשתות קפה?
המחקר שיגרום לכם להתחיל לחשוש משתייני קפה שחור

גיף קפה. צילום מסך
גיף קפה/צילום מסך

באגודת הקפה גם ממליצים שטמפרטורת המים תהיה בין 85 ל-96 מעלות צלזיוס. לדבריהם רצוי לתת למים לרתוח ואז לתת להם לנוח במשך דקה לפני שמוסיפים אותו לגרגירי הקפה. הם ממליצים לתת לקפה לרתוח במשך חמש דקות – באמצעות טפטוף דרך פילטר, או במשך שתי דקות – אם משתמשים בפלנג'ר.

עוד טיפים? שימוש בקפה טחון טרי יעניק לכם כוס קפה טעימה יותר – אם יש לכם זמן לטחון בעצמכם את הפולים בכל פעם שאתם רוצים לשתות. באגודת הקפה גם מזהירים שלא לעשות שימוש חוזר בגרעיני קפה – כיוון שזה יעניק לכם רק טעמים מרים.

עוד באותו נושא

מקולה עד אספרסו: כמה כוסות יסכנו את הבריאות שלכם?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקפה של הבוקר יכול להאריך לכם את החיים

אם אתם חוששים מצריכת קפה, אנחנו שמחים לספר לכם שמחקר חדש מבקש לעודד אותנו, ומכריז ששתיית קפה יכולה לעשות לנו טוב. נכון, לא מעט מחקרים כבר קבעו שהמשקה הפופולרי לא רק שאינו מזיק, אלא אף תורם לבריאות, אבל המחקר החדש כבר מבטיח לנו אריכות חיים. במחקר של אוניברסיטת סטנפורד, שפורסם בכתב העת Nature Medicine, ביקשו החוקרים לבדוק מה גורם לדלקות כרוניות בגילאים מבוגרים, ומצאו כי קפאין עשוי להפחית את הסימפטומים של הדלקתיות.

במהלך המחקר, ניתחו עורך המחקר ד"ר דיויד פורמן ועמיתיו באוניברסיטת סטנפורד דגימות דם של 100 אנשים בגילאים שונים שלקחו חלק במחקר שארך עשור. הממצאים הראו כי בקרב האנשים המבוגרים יותר הייתה דלקתיות גבוהה יותר בהשוואה לצעירים – מה שלא הפתיע את החוקרים. מחלות כרוניות של אנשים מבוגרים יותר כמו סוכרת, בעיות לב, סרטן ואלצהיימר נחשבות למחלות שבמקורן באופן חלקי לפחות בדלקתיות הגבוהה. "רוב המחלות של הזדקנות הם לא ממש מחלות של הזדקנות, אלא יותר מחלות של דלקת", הסביר ד"ר פורמן.

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully