וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה היומיומית הזאת עלולה להוריד את רמת האינטליגנציה שלכם

26.7.2017 / 9:13

רמת האינטליגנציה שלנו היא לא כמו צבע עיניים – היא משתנה ומושפעת מהפעולות והמעשים שלנו. כעת, חוקרים שבחנו נתונים על כחצי מיליון בני אדם מצאו שפעולה שרובנו מבצעים מדי יום עלולה לגבות מחיר קשה בהקשר הזה

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות מדהימות על המוח שלכם

חלק מהאנשים מאמינים שבכל הנוגע לאינטליגנציה, נגזר עלינו לשחק עם הקלפים שקיבלנו מהטבע בלבד. אולם, פסיכולוגים וחוקרים רבים מאמינים כי מנת המשכל שלנו נתונה לשינויים רבים – שיפורים חיוביים שנובעים מאימון ופיתוח המוח, ולצערנו גם הידרדרות, שנובעת ממחלות מוח, מהזדקנות, מהרגלים שליליים, וגם מהרגלים שהם לכאורה לא מזיקים, ורובנו אף מוכרחים לעסוק בהם מדי יום – אם נרצה או לא.

עוד בנושא:
מחקר: אנשים חכמים יותר – חיים יותר
כך הפקקים וחסימות כבישים משפיעים על הבריאות שלכם
אינטליגנציה גבוהה בילדות קשורה לתוחלת החיים

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת לסטר שבבריטניה, מציע כי נהיגה עלולה לגרום לנזק כזה ולהוריד את מנת המשכל, כפי שהיא נמדדת במבחני ה-IQ. החוקרים, שבחנו נתונים על יותר מ-500 אלף בני אדם בבריטניה, בין הגילאים 37 ל-73 במשך חמש שנים, מצאו כי הירידה הגדולה ביותר ביכולות הקוגניטיביות כתוצאה מהנהיגה הורגשה בקרב אנשים בגיל העמידה שנהגו למרחקים ארוכים בכל יום.

קישאן בקראניה, אפידמיולוג שלקח חלק במחקר, הסביר בראיון ל-The Sunday Times כי "עד עכשיו ידענו שנהיגה על בסיס קבוע אינה טובה לבריאות הלב. כעת, המחקר שלנו מציע שהפעולה עשויה להזיק גם למוח. אנחנו מעריכים שזה בגלל שהיא מתבצעת בשעות שבהן המוח פחות פעיל". מחקר אחר שנערך בקרב 37 אלף אוסטרלים מצא כי הנהיגה גם תורמת לעלייה במשקל ופוגעת במידה ניכרת באיכות השינה.

מצב הפיך?

לצערנו, כל האנשים חווים הידרדרות קוגניטיבית כלשהי לאורך השנים. אולם, בקרב משתתפי המחקר, כ-93 אלף מהנבדקים שדיווחו כי הם נוהגים בין שעתיים לשלוש בכל יום, סבלו מפגיעה חמורה יותר במנת המשכל לאורך חמש שנות המחקר, בהשוואה לאלו שלא נהגו כלל. את הנתון הזה מדדו החוקרים באמצעות מבחני אינטליגנציה וזיכרון לאורך השנים.

עוד באותו נושא

עשר תכונות מפתיעות שמאפיינות אנשים סופר אינטליגנטים

לכתבה המלאה
נהג בלילה. ShutterStock
במקום "לנקות" את הראש, אתם רק מעמיסים עליו יותר/ShutterStock

בנוסף, גילו החוקרים כי גם צפייה בטלוויזיה למשך מעל לשלוש שעות בכל יום יכולה לפגוע במידה כלשהי בתפקוד המוח, אולם הפגיעה החמורה יותר ניכרה אצל נבדקים שעוד בתחילת המחקר השיגו תוצאות נמוכות יחסית במבחני האינטליגנציה.

אם אתם מבלים זמן רב בכל יום במכונית והמסקנות הצליחו להדאיג אתכם, לחוקרים דווקא יש חדשות מעודדות. לדבריהם, המצב בהחלט הפיך, אולם זה מצריך לנקוט פעולות לשיפור היכולות הקוגניטיביות. מחקרים אחרים מצאו כמה פעולות שמסייעות לשפר את תפקוד המוח, אשר כוללות בין היתר פעילות גופנית של לפחות 2 שעות וחצי בשבוע; למידת שפה חדשה; פתירת תשבצי היגיון; התנסות בבעיות מתמטיות ואפילו השתתפות במשחקי וידאו אינטראקטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully