וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשים בעיניים? זה מה שזה אומר על הבריאות שלכם

23.7.2017 / 15:50

מחקר אוסטרי שעקב אחרי כמה מאות שחיינים בבריכות ציבוריות ביקש לבדוק מי סובל מכתמים בעיניים, מה הם מסמלים והאם הם עלולים להיות מסוכנים?

עין בעלת ריסים ארוכים. ShutterStock
יכולים להעיד על מחלות עיניים/ShutterStock

חשבתם שהקיץ מוציא לכם נמשים רק על עור הפנים, ובכן זה ממש לא ככה. מדענים מאוסטריה מצאו כי נמשים בעין - כתמים כהים על החלק הצבעוני של העין (קשתית העין) - נמצאים לעיתים קרובות יותר אצל אנשים שמצויים בחשיפה גבוהה יותר לאור השמש. כתמים אלה מופיעים לעתים קרובות אצל מי שיש להם היסטוריה של כוויות שמש חמורות. במקרים מסוימים, נמשים בעין עשויים להצביע על נוכחות או סיכון למחלות עיניים, כמו קטרקט או ניוון מקולרי. המחקר פורסם בכתב העת Investic Ophthalmology & Visual Science.

"למרות שאנו לא יודעים מהי ההשפעה המדוייקת של אור השמש במספר מחלות עיניים, עכשיו יש לנו סמן ביולוגי שמעיד על כמויות גדולות של חשיפה כרונית לשמש", אמר מחבר המחקר ד"ר כריסטוף שוואב, בהודעה לעיתונות. "כתמים בקשתית, שבמרכזה נמצא האישון, הם אוספים צפופים של תאי פיגמנטציה הנקראים מלנוציטים, והחדשות הטובות הן שהן אינם גורמים נזק לעיניים", הסבירו. המחקר התבסס על בדיקות עיניים ומילוי שאלונים של 600 שחיינים בבריכות ציבוריות באוסטריה.

עוד בנושא:
כל שנייה חשובה: כך תטפלו באופן מידי בפגיעות עיניים נפוצות
בעיניים של אופטומטריסט: כיצד נמדדת איכות הראייה שלנו?
הסוד הכהה שבעיניים: הגידול שלא מרגישים, עד שמאוחר מדי

קרם הגנה. ShutterStock
להישמר מהשמש/ShutterStock

החוקרים מציינים כי אנשים עם עיניים כהות הם בעלי סיכוי נמוך יותר לסבול מנמשים בעין, כמו גם אלה שמקפידים על הגנה נאותה מהשמש ומשתמשים בקרם הגנה וכובע. נמשים אלה יכולים להעיד על כך שאדם מבלה יותר מדי שעות חשוף לשמש ללא הגנה, והם גם נוטים להתרבות ככל שגיל הנחקר עולה.

ממצא נוסף מעניין ובלתי צפוי היה המיקום של הנמשים בעין. החוקרים מצאו כי הנמשים נמצאו בדרך כלל ברבע החיצוני התחתון (הרחק מהאף) של כל עין. להשערתם, הסיבה לכך נובעת מהעובדה ששיער הגבות ואולי גם האף מגנים על הרבע העליון של העין מהשמש ובכך מפחיתים את הסיכון לפתח שם נמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully