וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחיות עוד 7 שנים? זה מה שאתם צריכים לעשות

25.7.2017 / 11:36

מחקר חדש ומקיף שנערך בארה"ב אולי לא מביא עמו בשורות חדשניות, אבל הוא שוב מספק הוכחה חזקה לכך שהימנעות מהדברים שכולנו כבר יודעים שמזיקים לנו, עשויה להוסיף לא מעט שנים לתוחלת החיים שלנו

אישה שותה יין ומעשנת סיגריה. ShutterStock
תרגיעו עם היין, ועל הסיגריה תוותרו/ShutterStock

יש הרגלים בריאותיים שהפכו לדי מובנים מאליהם – דברים כמו המנעות מעישון, תזונה בריאה וצריכת אלכוהול מתונה. סביר להניח שגם אתם, כמו רוב האנשים, עושים כמיטב יכולתכם בחזיתות האלה. כעת, מחקר חדש ומקיף שתוצאותיו מתפרסמות בכתב העת Health Affairs, מגלה שהמאמצים האלה יכולים להשתלם לכם מאוד ולהוסיף 7 שנים שלמות לתוחלת החיים הממוצעת שלכם.

במסגרת המחקר ניתחו החוקרים נתונים של למעלה מ-14 אלף אמריקאים בני 50 ומעלה, תוך שהם מחפשים במיוחד אחר גורמי סיכון ידועים לתחלואה, כמו עישון, השמנת יתר וצריכת אלכוהול. וזה מה שהם גילו: אנשים שלא עישנו מעולם, לא סבלו מהשמנה וצרכו אלכוהול במתינות היו בעלי תוחלת חיים הגבוהה בשבע שנים מהממוצע באוכלוסייה. בנוסף, אותם אנשים נהנו מבריאות טובה יותר בשנים הנוספות הללו, ו"זכו" לדחייה של עד 6 שנים בהופעתם של ליקויים או מגבלות בריאותיות, בהשוואה לממוצע באוכלוסייה הכללית.

עוד בנושא:
מחקר: הורות מאריכה את החיים בשנתיים
בייביסיטר על הנכדים תורם להארכת החיים
מחקר: כוס יין לפני סיגריה מונעת חלק מנזקי העישון

דגני בוקר עם פירות. ShutterStock
תמשיכו להשקיע בתזונה, וזה ישתלם לכם בגדול/ShutterStock

עם זאת, לא כל גורמי הסיכון היו בעלי חשיבות זהה. עישון מגביר את הסיכון למוות מוקדם, אך לא נמצא קשר בינו ובין מספר השנים הממוצע שבו אדם עלול לחיות עם מגבלה או נכות. השמנה, לעומת זאת, מגדילה את הסיכויים לחיות יותר שנים עם מחלה או נכות. צריכה מופרזת של אלכוהול (שמוגדרת כ-4 משקאות או יותר מדי יום, או יותר מ-8 משקאות בשבוע – לנשים, ו-5 משקאות או יותר מדי יום, או יותר מ-15 משקאות בשבוע – לגברים) נקשרה הן בתוחלת חיים קצרה יותר והן בסיכון מוגבר למספר רב יותר של שנות חיים עם מחלה או נכות.

עוד באותו נושא

החיים קצרים? חוקרים מצאו 7 דרכים להאריך אותם

לכתבה המלאה

לנשים יותר משתלם להיות בריאות

בחלוקה לפי מגדר, מצאו החוקרים שהגברים שניהלו את אורח החיים הבריא ביותר (כלומר, לא עישנו מעולם והקפידו מאוד על צריכת אלכוהול נמוכה ועל תזונה בריאה) יכלו להוסיף לתוחלת החיים שלהם עד 11 שנים, בעוד שעבור הנשים הבריאות ביותר שהשתתפו במחקר, התוספת הזאת התארכה עד לכדי 12 שנים.

רופאים שנחשפו לתוצאות המחקר לא היו מופתעים, בלשון המעטה, אם כי הם בירכו על ההוכחה הנוספת לכך שהקפדה על אורח חיים בריא לאורך זמן משתלמת, ובגדול. היות שמחקרים כבר הוכיחו שעישון, השמנה וצריכת אלכוהול קשורים בשלל מחלות, זה רק הגיוני שהימנעות מהם מפחיתה את הסיכון לתחלואה וכתוצאה מכך, משפרת את הבריאות ומגדילה את תוחלת החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully