וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לבדוק: מהי התכונה הכי בולטת באישיות שלכם?

24.7.2017 / 7:09

חוקרים בתחום הפסיכולוגיה גיבשו עוד בשנות ה-80 תכונות אופי מרכזיות שמגדירות את אישיות האדם. התכונות האלו עוזרות בין היתר לשדך בין בני זוג ולגייס עובדים. אז איזו מהתכונות מגדירה אתכם הכי טוב?

גבר מצייר. ShutterStock
פסיכולוגים טוענים שגם לאנשים יש גוונים מופרדים וברורים/ShutterStock

בני האדם מתחלקים לשני סוגים – אלו שממקמים אנשים בתבניות ואלו שלא. חוקרים בתחום הפסיכולוגיה חייבים מכורח התפקיד להשתייך לסוג הראשון, כי בעוד שכל בן אדם פועל, חושב ומתנהג באופן שונה, הם מוכרחים להסתכל על התמונה הגדולה ולהסיק מסקנות שיעזרו לטפל באנשים עם מאפיינים דומים.

עוד בנושא:
7 סימנים נסתרים לפרפקציוניזם שמסכן את הבריאות
איך המעמד החברתי בתיכון משפיע על המשך החיים שלכם
כך תדעו אם מי שעובד לצדכם הוא בעצם פסיכופת במסווה

בשנת 1985, גיבשו החוקרים פול קוסטה ורוברט מקרי מסמך בשם "מודל חמשת הגורמים" (NEO Personality Inventory - NEO PI). מסמך זה קובע חמש תכונות מרכזיות המגדירות את האדם. זהו למעשה כלי המשמש עד היום פסיכולוגים וחוקרים בהרכבת קבוצות מיקוד למחקרים סטטיסטיים ולחיזוי מושכל של האופן שבו אנשים יפעלו. בנוסף, משמש המודל גם לשידוכים ולאבחון תעסוקתי.

תכונות אלו הן: מוחצנות, נועם הליכות, חריצות, יציבות רגשית ופתיחות מחשבתית. לכל אחת מהן יש ספקטרום שעליו כל אחד מאיתנו ממוקם, ועל פי חמשת הספקטרומים האלו ניתן לקבל תמונה ברורה יותר של האדם ושל התהליכים העמוקים שמתרחשים בנפשו. לכל אחד מאיתנו יש תכונה כזו שמנחה אותו יותר מאחרות, וזו ההזדמנות לגלות איזו מהן הכי בולטת באישיות שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully