וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם המפתיע שיעזור לכם לישון הרבה יותר טוב בלילה

12.7.2017 / 16:00

הסטטיסטיקה מדברת על כך שלמעלה מ-30 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלת מהפרעות בשינה. התופעה הרחבה שנדמה שרק הולכת ומתגברת גורמת לחוקרים רבים לנסות ולמצוא את הסיבות שגורמות לה. הנה אחת מהן

נדודי שינה. ShutterStock
מטרה בחיים זה כל הסיפור/ShutterStock

הדבר הכי חשוב שאתם יכולים לעשות כדי לישון טוב בלילה, הוא שתהיה לכם סיבה טובה לקום בבוקר. כך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת שיקגו ובדק את הרגלי השינה ואת תחושת המשמעות בחייהם של הנשאלים בסקר שערך

החוקרים שערכו את השאלונים אותם מילאו למעלה מ-800 אנשים בגילאי 60 ומעלה ביקשו מהם להעריך את איכות השינה שלהם, כמו גם את תחושת החשיבות והמטרה שיש להם בחיים. המשתתפים נתבקשו לדרג משפטים כמו "אני מרגיש טוב עם מה שעשיתי בחיי בעבר ואני מחכה בציפייה לדברים שאני עשוי לעשות בעתיד". הממצאים הראו כי אנשים שהרגישו שיש להם מטרה בחיים, ישנו יותר טוב בלילה.

עוד בנושא:
איך אנשים שנרדמים באוטובוס יודעים מתי להתעורר?
סובלים מנדודי שינה? זו יכולה להיות הסיבה לכך
התופעה המפתיעה שמשפיעה על השינה שלכם בלילה

בחורה מתעוררת בבוקר. ShutterStock
לקום עם סיבה טובה בבוקר/ShutterStock

לדברי החוקרים אנשים שחשו שיש להם מטרה ברורה בחיים נטו לסבול ב-63 אחוזים פחות מדום נשימה בשינה – הפרעה המתבטאת בנשימות כבדות ואף בהפסקת נשימה בזמן השינה, בהשוואה לאחרים. בנוסף, הם נטו לסבול גם פחות ב-52 אחוזים בתסמונת הרגליים חסרות המנוחה, תסמונת שהאנשים שלוקים בה לא יכולים להפסיק להזיז את רגליהם, ונוטה להחמיר בזמן השינה. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת Sleep Science and Practice.

למעלה מ-30 אחוזים מאוכלוסיית הישנים סובלים מהפרעות בשינה. הפרעות האלה עלולות להפריע למהלך התקין של החיים ולגרום לתופעות כמו נדודי שינה, הפרעות נשימה בשינה, הפרעות בתזמון שעות העוררות וההירדמות ועוד.

הפרעות שינה נוטות להיות שכיחות יותר בגילאים מבוגרים, אולם החוקרים חושבים שהתוצאות של המחקר שלהם עשויות להיות רלבנטיות גם עבור אנשים צעירים יותר. "טיפוח תחושת מטרה ושייכות אצל אנשים יכולה לשפר את איכות השינה, במיוחד עבור אוכלוסיות שסובלות משינה גרועה", אמרו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully