וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום שלא ידעתם שאתם חייבים למרוח בקרם הגנה

12.7.2017 / 7:00

גם אם אתם סופר מודעים לסכנות החשיפה לשמש ואפילו אם אתם מורחים מסנן קרינה על הפנים שלכם בכל יום, רוב הסיכויים שאתם משאירים את האזור הזה חשוף, וזה מעלה מאוד את הסיכון לסרטן העור

קרם הגנה. ShutterStock
לא פספסתם משהו?/ShutterStock

את חשיבות ההגנה מהשמש והסכנות שהחשיפה הלא מוגנת טומנת בחובה הפנמנו כבר מזמן. כשאנחנו בים או בבריכה אנחנו מקפידים להמרח היטב ורבים מאיתנו גם מקפידים על מריחת מסנני קרינה באופן יומיומי, ובמיוחד על עור הפנים – שאינו מכוסה בבגדים, ובשל כך חשוף יותר מחלקי גוף אחרים. הפנים הם גם המקום הנפוץ ביותר להופעת גידולים של סרטן עור, ולכן ישנה חשיבות מיוחדת להגנה עליהם.

אבל יש חלק אחד בפנים שמסתבר שרובנו פוסחים עליו, מה שמשאיר אותו חשוף לחלוטין לפגעי השמש והקרינה. למסקנה הזאת הגיעו חוקרים לאחר שצילמו מתנדבים במצלמות בעלות רגישות מיוחדת לקרינת UV (קרינה אולטרה סגולה), וגילו שכמעט כל האנשים שצולמו השאירו כ-10 אחוזים מעור הפנים שלהם חשופים ולא כיסו אותם במקדם הגנה.

עוד בנושא:
האם קרם ההגנה שלכם באמת שומר על העור?
קרם הגנה ובריכה: השילוב הזה עלול להיות מסוכן
סרטן העור: באיזה שלב נקודת החן צריכה להדאיג אתכם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמעט אף אחד לא מורח את העפעפיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהתמונות שצילמו החוקרים עולה בבירור שהחלק שרובנו מפקירים באופן גורף, ולא מורחים בקרם הגנה הוא – העפעפיים.

מומחים מזהירים שהשילוב של מריחה לא יסודית של קרם הגנה, לצד האזהרות שרשומות על גבי אריזות קרם ההגנה שמנחות את המשתמשים להמנע ממגע עם העיניים, מובילים לתוצאה מסכנת חיים.

למעלה מתשעים אחוזים מהמקרים של קרצינומה (תאים סרטניים של סרטן העור) מופיעים באזור הראש והצוואר, ובין חמישה לעשרה אחוזים מהם מופיעים על העפעפיים.

עוד באותו נושא

סיפור בדקה: מקדם ההגנה שמפחית את הסיכון לסרטן עור ב-80%

לכתבה המלאה

מורחים, אבל מפספסים

במחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת ליברפול באנגליה התבקשו 57 מתנדבים למרוח קרם הגנה על פניהם. החוקרים לא סיפקו להם הנחיות נוספות מעבר לכך. המשתתפים צולמו במצלמות UV מיוחדות כדי לתעד את פניהם לפני ואחרי המריחה בקרם ההגנה.

הממצאים העלו שאנשים משאירים 9.5 אחוזים מפניהם בממוצע חשופים ללא כיסוי של מקדם הגנה, כאשר לרוב מדובר באותם אזורים שנשארים חשופים – העפעפיים והאזור שבין זווית העין הפנימית וגשר האף.

משקפי שמש. ShutterStock
גם זו דרך להגן עליהם/ShutterStock

גם לאחר שהמשתתפים קיבלו הסברים לגבי האפשרות של הופעת גידולים סרטניים על העפעפיים, נרשם רק שיפור קל ביותר בתוצאות המריחה, שגם הוא הותיר קרוב לשמונה אחוזים משטח הפנים ללא הגנה.

בעקבות התוצאות הדגישו מומחים שעל אנשים לנקוט אמצעי זהירות מיוחדים כדי להגן על אזור העיניים – כמו למשל הרכבת משקפי שמש. "זה די מדאיג שאנשים כל כך מתקשים למרוח את הפנים שלהם בצורה ראויה, ובמיוחד אזורים שידועים כבעלי סיכון מיוחד להתפתחות גידולים סרטניים בעור עקב החשיפה הגדולה שלהם לשמש", אמר ד"ר קווין האמיל, אחד החוקרים שביצעו את הניסוי. "הדבר החשוב ביותר שאפשר לקחת מהמחקר הזה, הוא חשיבותם של משקפי שמש", הוסיף.

"רוב האנשים מניחים שתפקידם של משקפי השמש הוא להגן על העיניים עצמן, ובמיוחד על הקרניות, מפני קרינת UV ולמנוע סינוור מהשמש. אך הם עושים גם מעבר לכך – משום שהם מגנים גם על העור הרגיש של העפעפיים", אמר ד"ר האמיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully