וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מאבטיח: תפוז ביום מפחית משמעותית את הסיכון לדמנציה

11.7.2017 / 7:23

מחקר יפני רחב היקף שעקב אחרי אלפי משתתפים במשך 7 שנים גילה שמי שצרכו פירות הדר על בסיס יומיומי נהנו מסיכון נמוך ב-23 אחוזים ללקות בדמנציה. מחקרי עבר הוכיחו שלחומצה ציטרית סגולות המגנות על המוח והזיכרון

פסטיבל הלימון, מנטון, דרום צרפת. ShutterStock
האם פירות ההדר הם המפתח למאבק במגפת הדמנציה/ShutterStock

אנחנו אמנם בקיץ וטעמם של הענבים והאבטיחים השכיח מאיתנו את חמיצותם של פירות ההדר החורפיים, אבל הנה סיבה טובה להזכר בהם. אכילת תפוז אחד ביום עשויה לחתוך את הסיכויים שלכם ללקות בדמנציה – כך על פי מחקר חדש ומקיף.

צריכה יומית של כל אחד מפירות ההדר דוגמת תפוז, לימון, אשכולית, פומלה או ליים יכולה להפחית בכמעט רבע את הסיכויים שבגיל מבוגר תסבלו מהתדרדרות קוגנטיבית. את הממצאים האלה גילו חוקרים מאוניברסיטת טוהוקו ביפן, והם סבורים שהפירות החמצמצים האלה עשויים לסייע לאנושות להלחם במה שהולך ומתגלה כמגפה של התקופה המודרנית.

עוד בנושא:
זה פרי ההדר הכי בריא שאתם לא מכירים
ההרגל הבריאותי שכדאי לכם לאמץ
המבחן הקצר שיגלה האם אתם בסיכון לחלות באלצהיימר

מיץ תפוזים. ShutterStock
חומצה ציטרית מכילה כימיקל שיכול לעכב ואף להפוך פגיעות בזיכרון/ShutterStock

מספר רב של מחקרים כבר הצליחו להוכיח בעבר שפירות הדר מסייעים בהגנה על המוח מנזקים שעלולים להתפתח לדמנציה או אלצהיימר. חומצה ציטרית מכילה בתוכה כימיקל בשם נובילטין, שניסויים שבוצעו בבעלי חיים הוכיחו כי הוא מסוגל לעכב ואפילו להפוך פגיעות בזיכרון. אך המחקר החדש, שפורסם בכתב העת British Journal of Nutritio, הוא הראשון שבחן כיצד משפיעה אכילה יומית של פירות הדר על מספר רב של אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון ללקות בדמנציה.

החוקרים עקבו אחרי למעלה מ-13 אלף גברים ונשים בגיל העמידה ומעלה במשך מספר שנים, וגילו שלאלה שצרכו פירות הדר על בסיס יומיומי היה סיכוי נמוך ב-23 אחוזים לפתח דמנציה, בהשוואה לאנשים שצרכו פירות הדר פחות מפעמיים בשבוע.

עוד באותו נושא

חמוץ מתוק: כל הסיבות הבריאות לאכול פירות הדר

לכתבה המלאה

הלימון מוסיף המון. לזיכרון

המחקר היפני נפרש על פני 7 שנים, שבמהלכן ראו החוקרים שהמשתתפים שאכלו פירות הדר בתדירות של לפחות פעם ביום היו בסיכון משמעותית יותר נמוך לפתח דמנציה. בהצהרה שפרסמו, כתבו: "מחקרים ביולוגיים מסויימים מצביעים על כך שלפירות הדר יש השפעה שמגנה מפני פגיעות בתפקוד הזיכרון. אולם, אף מחקר עד כה לא בחן את הקשר בין אכילת פירות הדר ושיעורי הדמנציה. הממצאים שלנו מצביעים על כך שצריכה תכופה קשורה בהפחתת הסיכון לדמנציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully