וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרשם רופא: זו כמות האורגזמות שתעזור למנוע סרטן

6.7.2017 / 14:00

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד עקבו במשך כמעט שני עשורים אחר יותר מ-30 אלף גברים והגיעו לתוצאות מדהימות על הקשר בין פורקן מיני תדיר לבין מניעת התפתחות של סרטן הערמונית. אז כמה אורגזמות מספיקות כדי להילחם בסרטן?

סקס. ShutterStock
טוב, אם הרופא אמר אז אין ברירה/ShutterStock

"סרטן" היא ללא ספק אחת המילים המפחידות ביותר בשפה העברית. כדי להימנע מהמחלה הקשה חלק מאיתנו מפחיתים בצריכת מזונות מסוימים, נמנעים מהחשיפה לשמש ומאמצים הרגלים בריאים יותר. כעת, חוקרים מאוניברסיטת הרווארד מציעים דרך חדשה לשפר את הסיכויים להישאר בריאים, שלא תצריך ויתורים כואבים או הקרבות לא נעימות – וכנראה שאף גבר לא יתנגד לנסות אותה.

עוד בנושא:
רפואה משלימה לסרטן: צמחי מרפא לחיזוק הגוף
מחקר: 90% ממקרי הסרטן ניתנים למניעה
עכשיו זה רשמי: בשר מעובד גורם לסרטן

החוקרים מצאו קשר ישיר בין כמות האורגזמות שהגבר מגיע אליהן מדי חודש לבין הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. ממסקנות המחקר, שפורסם בכתב העת European Urology נמצא כי גברים שמגיעים לפורקן לפחות 21 פעמים בחודש, נמצאים בסיכון מופחת באופן ניכר לסרטן הערמונית.

לטובת המחקר בדקו החוקרים נתונים על 31,925 גברים בריאים, שמילאו שאלונים על תדירות הפורקן המיני שלהם עוד בשנת 1992. לאחר מכן הם המשיכו לעקוב אחר הנשאלים עד שנת 2010. במהלך השנים האלו, 3,939 גברים אובחנו עם סרטן הערמונית.

כאמור, גברים מגיל 20 עד 29, ומגיל 40 עד 49 שהגיעו לפורקן מיני לפחות 21 פעמים במהלך החודש, הראו סיכון נמוך יותר במידה ניכרת לחלות בסרטן הערמונית. לדברי החוקרים, בהקשר הזה לא חשוב אם האורגזמה באה בעקבות קיום יחסי מין או אוננות.

אורגזמה במקום אנטיביוטיקה?

החוקרים לא הצליחו להסביר כיצד בדיוק משפיע הפורקן המיני על הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. עם זאת, מחקרים קודמים מאותה מהאוניברסיטה הציעו כי ריקון תדיר של הערמונית מחומרים שעלולים לגרום לסרטן ולדלקות יכולה למלא תפקיד חשוב במניעת מחלות אלו. בחינות קודמות של הנושא הראו כי אכן פורקן מיני עוזר לצמצם את הסיכון לדלקת בערמונית, הידועה כגורם אפשרי להתפתחות גידולים סרטניים.

עגבניה. ShutterStock
ממלאות גם הן תפקיד חשוב במניעת סרטן הערמונית/ShutterStock

על פי נתונים רשמיים של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC), שישה מכל 100 גברים מעל גיל 60 צפויים להיות מאובחנים עם סרטן הערמונית לפני גיל 70. בעוד שלא נמצאה דרך למנוע לחלוטין את התפתחות המחלה, מומחים ממליצים על אימוץ הרגלים בריאים כדי לשפר את הסיכויים בהקשר הזה.

מחקרים מצאו כי צריכה מוגברת של עגבניות וירקות אדומים נוספים מסייעת לעשות זאת, כמו גם אומגה 3 שמקורה בדגים. גם סויה ותה הוכחו כיעילים, לצד שמן זית ואפילו קפה. מחקר מהשנה האחרונה אף מצא כי קליפות תפוחים וכורכום מסייעים למלחמה בסרטן הערמונית, יחד עם מניעה מעישון וצריכת מזונות מעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully