וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טעויות תזונתיות שאתם עושים אחרי אימון

9.7.2017 / 7:30

אתם שותים משקאות ספורט אחרי אימון, מדלגים על ארוחה ולא אוכלים מספיק חלבונים? הנה כמה מהטעויות שאתם כנראה עושים אחרי פעילות גופנית ויכולות לפגוע בכל מה שהשקעתם באימון

אישה עושה כושר. ShutterStock
אוקיי. מה עכשיו?/ShutterStock

פעילות גופנית היא דבר מבורך ובריא שעוזר לשמור על משקל בריא וגם על נפש יותר מאוזנת. אבל במקרים מסוימים, אחרי האימון הקשה והמפרך שעשיתם, אתם עושים טעויות גדולות שיכולות לפגוע בכל מה שהשקעתם עד כה. לא חבל? הנה 7 מהטעויות האפשריות שאתם עושים אחרי אימון והדרך להימנע מהן:

עוד בנושא:
למה אתם מרימים משקולות והשרירים לא גדלים?
איך לשקם את הגוף אחרי פעילות גופנית?
פעילות גופנית לא תעשה אתכם רזים יותר

1. אתם מחזירים לעצמכם נוזלים באמצעות משקאות ספורט

הם אומנם הולכים ונהיים יותר פופולריים ועל פי מערך השיווק שלהם כדאי שתשתו אותם לפני, במהלך ואחרי האימון, אבל למעשה במקרים רבים מדובר על משקאות עתירי סוכר שאינם הכרחיים. בוודאי לא למתאמן הממוצע במכון הכושר.

אז מה כן לעשות? לשתות מים. במיוחד בימים חמים כמו השבוע האחרון, בהם כמויות הזיעה שנשפכות מאיתנו, בין אם אנחנו מתאמנים או לא, הן גדולות ממילא. יש חשיבות גדולה מאוד לשתייה אחרי אימון, והדרך הטובה ביותר לבדוק את מצב המים בגוף היא להסתכל על צבע השתן שלכם – אם הוא יוצא כהה כמו מיץ תפוחים – כדאי שתתחילו לשתות. לצד השתייה, רצוי לאכול מעט חטיפים מלוחים, כמו בייגלה, או פרוסת לחם, כדי להחזיר את המלחים שאיבדנו אחרי האימון.

ויטמין. ShutterStock
לא במקום אוכל בריא ומזין/ShutterStock

2. נוטלים ויטמינים כתחליף למזון

תוספי תזונה הם דבר חיוני עבור לא מעט אנשים, אבל כאשר נוטלים אותם במקום מרכיבי תזונה אמתיים זו כבר בעיה. הרבה מאוד אנשים שעושים ספורט באורח קבוע, וגם כאלה שלא, חושבים שהוויטמינים יכולים להשלים את מרכיבי התזונה החסרים באופן מלא בארוחות. תוספי תזונה, לא משנה כמה אפקטיביים הם, לא יכולים להחליף הרגלי תזונה בריאים, פעילות גופנית מספיקה ושנת לילה טובה.

3. בחירה בדיאטה דלת שומן

במשך שנים האמינו רבים כי בחירה במוצרים עם אחוזי שומן נמוכים היא המפתח להרזיה. בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מראים כי לא רק שזה לא המקרה, אלא שהמוצרים המוגדרים כדיאטטיים אולי מכילים אחוזי שומן נמוכים אך הם מלאים בסוכר שאמור לשפר את טעמם. בנוסף, לרוב הם ישאירו אתכם רעבים ויגרמו לכם לאכול יותר בטווח הארוך.

המבורגר. ShutterStock
לא ארוחה מומלצת אחרי אימון/ShutterStock

4. הערכת יתר של הקלוריות ששרפתם באימון

בואו נודה בזה, רובנו לא עושים ספורט כי הם נהנים אלא כי זה טוב למשקל ולשריפת קלוריות. אחת הבעיות הנפוצות היא שאנשים מרגישים צורך לפצות את עצמם אחרי אימון קשה, כאשר הפיצוי מגיע לעיתים בדמות ארוחה עתירת קלוריות.

אז הנה החדשות: פעילות גופנית אולי עוזרת לשפר את המטבוליזם ושורפת קלוריות, אבל היא לא עושה קסמים. מחקרי עבר הראו כי אנשים נוטים להעריך את כמות הקלוריות ששרפו בהרבה יותר ממה שקרה בפועל, וחשוב לזכור כי פעילות גופנית היא נחוצה וטובה, אבל שורפים בה ככל הנראה פחות קלוריות ממה שאתם מדמיינים לעצמכם.

אם אתם רוצים לרזות אתם צריכים לערוך מאזן נכון בו אתם שורפים יותר קלוריות ממה שאתם מכניסים במהלך היום. זה לא אומר שאתם צריכים לצרוך מעט קלוריות, שכן דיאטה כזו מאטה את המטבוליזם, והגוף שלכם פשוט יתנגד לירידה במשקל.

5. אתם אובססיביים אחרי המשקל שלכם

אנחנו רגילים לחשוב שאנשים שעושים פעילות גופנית משולבת בדיאטה, משתמשים במשקל כל יום. אבל בפועל, הדבר הכי חשוב בדיאטה הוא דווקא להימנע משקילה יומית ולמדוד במקום זאת את השינוי שמתרחש בצורת הגוף שלנו.

למה השינוי שתראו בעין חשוב יותר מהמשקל? מפני שמשקל הגוף שלנו משתנה במהלך היום בעד כ-2.5 קילוגרם, ביחס לכמות שאכלנו ושתינו, לכן הוא לא באמת מדויק. אצל נשים למשל, תקופת המחזור למשל גורמת לעליה במשקל, שכן השינויים ההורמונליים גורמים לגוף לאגור מים.

ביצת עין. ShutterStock
ביצת עין/ShutterStock

6. אתם לא צורכים מספיק חלבון

כדי לאושש את השרירים אכן נדרש תגבור חלבונים. אולם, כאשר צורכים חלבון בכמות עודפת, הוא לא משמש למטרות בניה ותפקוד, אלא מפורק על ידי הגוף ותוצרי הפירוק מנוצלים כמקור אנרגיה, בדומה לשימוש בפחמימות ושומנים. מחקרים הראו כי אכילת חלבון בכמות מאוזנת עוזרת בהגדלת מסת השרירים וגם מסייעת בתחושת השובע לאורך זמן.

רבים נוטים לשתות משקאות חלבון אחרי אימון, אבל חשוב מאוד לשים לב לתוויות עליהם ולוודא שאינכם צורכים כמויות גדולות של סוכרים או ממתיקים מלאכותיים יחד איתם. כמו כן, כדי לאפשר התאוששות ובניה מיטביות של שרירים יש להקפיד גם על אספקת פחמימות, שדרושות לבניית מאגרי הגליקוגן בשריר ולהקפיד על שתיית נוזלים.

7. לא אוכלים אחרי אימון

"חלון ההזדמנויות", שרבים מהמכורים לספורט עוסקים בו, רלוונטי בעיקר למי שעושה כושר מדי יום ובעצימות גבוהה. הוא מתייחס לזמן בו אנחנו אמורים לאכול אחרי האימון כדי לעזור לבניית והתאוששות השריר.

כך או כך, מי שעושה פעילות גופנית בשעות הערב ונוטה לעיתים לוותר על ארוחת ערב או אפילו על אכילה של משהו קטן לפני השינה, עושה טעות. לטענת מומחים חשוב להקפיד לאכול מנת חלבון 45 דקות אחרי תום האימון, כדי לתת לגוף את מה שהוא צריך כדי להתאושש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully