וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ חם: איך לשמור על כפות הרגליים?

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף פריגו, מערכת וואלה! NEWS בשיתוף פריגו

7.8.2018 / 7:42

ההליכה בנעליים פתוחות חושפת את עור כף הרגל לשמש, חום ואבק, הגורמים ליובש, אדמומיות, קילופים וסדקים בעור כף הרגל. ד"ר זהבה לבר מסבירה מהם הנזקים האפשריים בקיץ וכיצד ניתן לטפל בהם

כפכפים. ShutterStock
קיצי, אבל מייבש את הרגליים/ShutterStock

בקיץ אנחנו מרבים להשתמש בנעליים פתוחות, מצב שיכול לפגוע בשלמות עור כף הרגל. בחודשי הקיץ יכולות להתעורר מספר בעיות שעלולות לקלקל את החגיגה ולפגוע בבריאות עור כף הרגל ובמראה שלה. ד"ר זהבה לבר, מומחית לרפואת עור, מסבירה מהם הנזקים האפשריים בקיץ וכיצד ניתן לטפל בהם:

יובש בעקבות שימוש בכפכפים וסנדלים

בקיץ מרביתנו נוהגים ללכת עם כפכפים וסנדלים. ההליכה בנעליים פתוחות חושפת את עור כף הרגל לשמש, חום ואבק, הגורמים ליובש, אדמומיות, קילופים וסדקים בעור כף הרגל ובין האצבעות. ממצאים אלה מצביעים על פטרת בכפות הרגליים ולטיפול בבעיה יש ליבש טוב את העור לאחר המקלחת ולמרוח קרם אנטי-פטרייתי. במקרים בהם מופיע רק עור גס וקשה בעיקר בעקבים, ניתן לשייפו באבן מיוחדת או במכשיר שיוף ולהיעזר בפדיקור מקצועי. בנוסף, מומלץ להשתמש באופן יום-יומי בקרם לחות טיפולי דוגמת התמרוק אקסרה קרם אינטנסיבי לכף הרגל לטיפול בעור יבש מאוד (Axera - intensive foot cream).

בריכה - כר פורה לפטריות

דריכה על משטחים שנועדו לשימוש לקהל הרחב, כמו ברכות שחיה, ג'קוזי, מקווה וכדומה, מהווים מקור להידבקות בפטרת. הפטריות יכולות לתקוף גם את העור וגם את הציפורניים. אי-לכך, בראש ובראשונה מומלץ להימנע ממגע עם משטחים אלה על ידי נעילת כפכפים.

אילוסטרציה חופשה. ShutterStock
גם בבריכה, תשמרו על הרגליים שלכם/ShutterStock

במקרים של הידבקות בפטרת, התופעה גורמת לשינויים בעור כגון אדמומיות, גרד, קילוף וכיוצא בזה, במקרים של פטריה בכף הרגל, רצוי להשתמש במשחה או בקרם אנטי פטריתיים דוגמת אגיסטן אלוורה. מוצרים אלו נמכרים ללא מרשם רופא, מטפלים בפטריות וגם מסייעים בהרגעת המקום והגרד הנלווה. אגיסטן אלוורה מכיל קלוטרימזול 1%. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.

זיהום פטרייתי בציפורניים גורם לשינויי צבע, התעבות, כתמים, וסדקים בציפורניים . מלבד הפגיעה האסתטית ישנו קושי לגזור או לטפח ציפורניים הנגועות בפטרת. ניתן לטפל בציפורניים הנגועות באמצעות תכשירים לטיפול מקומי כגון אמטריקס שהינו נוזל שקוף שאותו מורחים על הציפורן הנגועה (תכשיר זה מאושר על ידי משרד הבריאות כאביזר רפואי). נוסחת הפטנט של Emtrix מכילה את המרכיבים הבאים: Propylene glycol, Urea, Lactic acid, ומהווה טיפול נוח הדורש מריחה אחת ביום, ללא צורך בשיוף הציפורן. אם אין שיפור על ידי טיפול מקומי, או שהפטרייה התפשטה למספר אצבעות, מומלץ לפנות לטיפול ואבחון אצל רופא עור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אישה דורכת על שטיח כתום. ShutterStock
בריכת זיעה עתירת חיידקים/ShutterStock

גם לנעליים סגורות יש חסרונות - הזעה

אנשים שבוחרים או חייבים ללכת עם נעליים סגורות גם בקיץ, סובלים גם כן מבעיות בעור הרגליים או הציפורניים בשל הזעה מוגברת וחוסר אוורור, שגורמים לאקזמות וזיהומים. לנועלים נעלי ספורט מומלץ לגרוב גרביים מכותנה שיספגו טוב יותר את הזיעה. ניתן גם להשתמש בטלק מיוחד אותו מפזרים אותו מפזרים בנעליים כגון פונגימון או אונדציל. אם למרות הכול מתפתחים גירודים ואדמומיות רצוי לאוורר את הרגליים ככל שניתן, ליבש היטב בין האצבעות לאחר המקלחת ולהשתמש בתכשירים אנטי פטריתיים שנמכרים ללא מרשם רופא. אם זה לא עוזר, יש לפנות לרופא עור מומחה.

לא לחכות יותר מדי

חשוב לטפל בבעיה מיד עם הופעתה, כי ככל שדוחים את הטיפול הבעיה מחמירה ומתפשטת. לדוגמה, עור יבש שניתן לטיפול באמצעות קרם לחות, הופך ללא טיפול לעור קשה וגס שדורש טיפול פדיקור, שיוף, קרמים טיפוליים וכיוצא בזה. פטרת ראשונית בעור כף הרגל או בין האצבעות שניתנת לטיפול באמצעות משחות ללא מרשם רופא אך אינה מטופלת, יכולה להתפשט ואף לפגוע בציפורניים ומצריכה טיפול ממושך יותר ואף נטילת כדורים. למרות שכפות הרגליים רחוקות מהעין, חשוב "לשים עליהן עין" ולטפל בהן ככל שנדרש למראה בריא ומטופח.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף פריגו, מערכת וואלה! NEWS בשיתוף פריגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully