וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת שוקולד מריר לפני הארוחה תעזור לכם לרדת במשקל?

7.7.2017 / 7:47

לכבוד יום השוקולד העולמי שחל היום - מחקר אנגלי בו השתתפו נשים בגילאי 50 עד 65 מראה שאכילת שוקולד מריר לפני הארוחה תביא לשובע מהיר יותר, ומה עם שוקולד חלב ושוקולד לבן?

5 עובדות על שוקולד/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון – עוד עובדות מפתיעות על שוקולד

נפתח בהבהרה: המחקר המדובר לא ממליץ לאכול שוקולד לפני הארוחה, אולם אם אתם כבר עושים את החטא הקטן הזה - עדיף שתאכלו שוקולד מריר ולא שוקולד חלב או לבן. חוקרים מצאו שנשים שאכלו שוקולד מריר לפני הארוחה הראו פחות סימנים של רעב בזמן הסעודה. למעשה, הן אכלו עד 25 אחוזים פחות מנשים שאכלו שוקולד חלב או לבן - חדשות טובות לכבוד יום השוקולד העולמי שחל היום (שישי, 7.7).

במחקר שפורסם בכתב העת Appetite נכתב כי "תוצאות אלה לא נועדו לקדם אכילת שוקולד לצורך שמירה על המשקל, אלא להראות שאם נשים צורכות שוקולד לפני הארוחה – עדיף כבר שיאכלו שוקולד מריר".

עוד בנושא:
הג'וב המושלם: רוצים להרוויח 60 אלף דולר בשנה רק מלדבר על שוקולד?
סיבה בריאה מאוד לאכול שוקולד מריר
חדשות מתוקות: שוקולד משפר את הזיכרון

מחקר שנערך באוניברסיטת ג'ון מורס שבליברפול במשך שלושה שבועות נתן למתנדבות דגימות שוות בגודלן של שוקולד 80% קקאו רגיל, 35% קקאו ושוקולד לבן. החוקרים בדקו עד כמה המתנדבות – כולן נשים בגילאי 50 עד 65 – אכלו במהלך הארוחה ושאלו אותן איך הן מרגישות.

המחקר מצא שכל המתנדבות שאכלו שוקולד מריר סיפרו שהרגישו בשובע למרות שאכלו פחות באופן משמעותי מאחרות. הן צרכו רק 323 קלוריות, לעומת 404 קלוריות שצרכו אלו שאכלו שוקולד חלב לפני הארוחה ו-440 קלוריות שצרכו אלו שאכלו שוקולד לבן. אכילה של 100 קלוריות נוספת ביום עלול להוסיף כמעט חצי קילו למשקל אחי כחודש ימים.

אז למה זה קורה לנו? הודות לפוליפנולים, חומר תזונה שנמצא בכמות גדולה יותר בשוקולד המריר. הוא מאט את קצב עיכול הפחמימות בבטן ובכך מפחית את התיאבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully