וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילדה הזו יש תסמונת מאוד נדירה שגורמת לשיער שלה לעמוד

3.7.2017 / 13:47

פיבי עוד לא בת שנתיים, אבל כבר מושכת הרבה תשומת לב. הפעוטה עם השיער המיוחד מקבלת הרבה מבטים והערות ברחוב, אבל לאמא שלה זה לא ממש מפריע

פיבי ברזוול ילדה שסובלת מתסמונת השיער הבלתי ניתן לסירוק. יו טיוב, צילום מסך
יום שיער רע?/צילום מסך, יו טיוב

פיבי ברזוול היא רק בת 21 חודשים, אבל כבר היא מתמודדת עם מה שנשים מבוגרות ממנה מתמודדות כמעט מדי יום – יום שיער רע. רק שאצלה זה ככל הנראה יישאר ככה. פיבי הקטנה סובלת מתסמונת נדירה בשם "תסמונת השיער הבלתי ניתן לסירוק" (Uncombable Hair Syndrome (UHS)). כן, יש דבר כזה וכמאה ילדים וילדות ברחבי העולם סובלים ממנה.

התסמונת הגנטית פוגעת בעור על הקרקפת ולמרבית החולים יש שיער בלונדיני-כסוף או בצבע קש, שפשוט עומד למעלה ולא ניתן לסרק או להשטיח אותו. מקור הבעיה לדברי מומחים היא התעלה שדרכה עוברת השערה – מהזקיק ועד שהיא חודרת את הקרקפת. חריצים שמצויים לאורכה גורמים לשיער יבש ועומד שנתון להשפעה של חשמל סטטי. במחקר שנערך על התסמונת נמצאו שלושה גנים שגורמים למצב: PADI3, TGM3, or TCHH.

הנה עוד תופעות רפואיות מסקרנות:
הילדים שרואים כמו דולפינים מתחת למים
למה אנשים עדיין נולדים עם זנב?
מקלחת מסוכנת: הכירו את האנשים שאלרגיים למים

"ניסיתי הכל כדי להשטיח אותו"

אמה של פיבי, ג'יימי, סיפרה בראיון שנתנה לאחרונה זרים ועוברי אורח ברחוב חושבים שהיא מזניחה את בתה בגלל המראה הלא מסורק של השיער שלה. היא, לדבריה אוהבת מאוד את השיער של בתה והוא מזכיר לה את הדמות פיבי האהובה עליה מהסרט "טרולים". "בכל מקרה ניסיתי הכל כדי להשטיח את השיער שלה וכלום לא עזר", סיפרה בכנות.

התסמונת מתגלה לרוב בין גיל 3 חודשים לגיל 12. כמות השיער נשארת נורמלית, אך לעיתים קרובות השיער גדל לאט ולכיוונים שונים. החדשות הטובות הן שבמקרים רבים השיער משתפר בילדות המאוחרת יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully