וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר גמילה בבריטניה: בני 9 לא יודעים ללכת לשירותים לבד

2.7.2017 / 7:00

מורים ואנשי חינוך מזהירים שילדי בריטניה נמצאים במשבר גמילה מחיתולים. יותר ויותר ילדים מתחילים את לימודיהם בבית הספר כשהם עדיין בחיתולים. "אנחנו בעיצומו של משבר שתוצאותיו קטסטרופליות"

ילד יושב על אסלת שירותים. ShutterStock
ילד יושב על אסלת שירותים/ShutterStock

בריטניה עומדת בפתחו של "משבר גמילה", כך מזהירים כמה גורמי מקצוע – בהם, מורים, מנהלי בית ספר ומדריכי גמילה מחיתולים. בשנים האחרונות עולה בעקביות מספרם של ילדים שמגיעים לבית הספר כשהם אינם גמולים מחיתולים ואינם יודעים להשתמש בשירותים באופן עצמאי.

התופעה המתרחבת הזאת מכבידה מאוד על המורים והצוותים בבתי הספר, שנדרשים להתמודד עם החלפת חיתולים בגילאים שבעבר לא נדרשו לכך, אך לא רק עליהם. הילדים עצמם גם הם סובלים מכך, הופכים מבודדים חברתית ונופלים קורבן למקרי בריונות.

עוד בנושא:
סיר הסירים: 10 המכות של גמילה מחיתולים
איך תעזרו לילד שלכם להגמל מחיתולים גם בלילה?
כלוב מזהב: ילדים מבלים פחות זמן בחוץ מאסירים

ילד בגן ילדים. ShutterStock
הילדים הלא גמולים סובלים מבידוד חברתי ומבריונות/ShutterStock

מסקר שנערך ברחבי בריטניה וכלל 700 מורים, עולה כי 70 אחוזים מבתי הספר היסודיים במדינה מדווחים על עלייה במספרם של בני ה-5 שמתחילים את לימודיהם בבית הספר כשהם עדיין בחיתולים. בחלק מבתי הספר מעריכים שבכל שנה אחד מכל שישה תלמידים חדשים לא יהיו גמולים.

על פי הדו"ח האחרון של איגוד המורים והמרצים הגיל הממוצע לגמילה מחיתולים בבריטניה עומד כיום על שלוש וחצי שנים. לפני 50 שנה, עמד גיל הגמילה הממוצע על 15 חודשים (שנה ו-3 חודשים).

עוד באותו נושא

דברים שלא ידעתם שצריך להגיד כשגומלים מטיטולים

לכתבה המלאה

ילדים בני 9 עדיין מרטיבים במכנסיים

לדברי אמנדה ג'נר, מדריכת גמילה מחיתולים, ההשלכות של המגמה הנוכחית על ההורים ועל חינוך הילדים הן קטסטרופה של ממש. "אנחנו בעיצומו של משבר גמילה לאומי, ונראה שאף אחד לא מבין את זה", אמרה ג'נר בראיון לדיילי מייל. "זה מצב נוראי. זה מכניס הורים לסטרס וגורם לילדים מבוכה גדולה. אני כל הזמן שומעת מהורים על ילדים שלא מוכנים ללכת לבית הספר מחשש שיצחקו עליהם ויציקו עליהם משום שהם עדיין מרטיבים במכנסיים גם בגיל 9", אמרה. "שלא לדבר על מורים, שלפעמים מבלים יותר זמן בלהחליף לילדים בגדים וחיתולים, מאשר בללמד את הכיתה. זה לא עושה טוב לאף אחד", הוסיפה.

ילד יושב על אסלת שירותים. ShutterStock
הבעיה היא לא בילדים, אלא בהורים/ShutterStock

שילה מרסר, מורה בכירה בבית ספר במחוז נורפולק בבריטניה שמאחוריה 14 שנות ניסיון בהוראה, מסכימה. לדבריה, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בשיעור הילדים שמגיעים לבית הספר כשהם אינם גמולים וכי מדובר בתופעה מאוד מאתגרת. "בכל שנה אנחנו קולטים 60 תלמידים חדשים לביה"ס. עד לפני 6 שנים כולם היו מגיעים כשהם כבר גמולים. היום, בכל שנה אנחנו לוקחים בחשבון שלפחות 10 מהם יצטרכו עזרה", סיפרה.

לדברי מרסר, מקור התופעה הוא בהורים, שלא גומלים את הילדים שלהם בזמן. "אנחנו מכירים בעובדה שיש ילדים שמתקשים עם גמילה. אבל רוב הילדים שמגיעים לא גמולים נגמלים מחיתולים במהלך שנת הלימודים הראשונה שלהם, כך שהבעיה היא לא בהם – אלא בהורים שלא הצליחו לגמול אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully