וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי רעלים ביתי: האם מיץ עשב חיטה של פריניב עושה את העבודה?

28.6.2017 / 16:40

מיצים ירוקים הופכים יותר ויותר פופולריים בשנים האחרונות. כעת מציגה חברת פריניב גרסה מוכנה של מיץ עשב החיטה שכבש את דוכני המיצים. האם אפשר להחליף את הסחיטה בבקבוק קנוי? יצאנו לבדוק

דוכן מיצים פתוח בעיר נצרת הבוקר, אוקטובר 2015. ערן גילווארג
האם משקה קנוי יכול להחליף ביקור בדוכן המיצים?/ערן גילווארג

דוכני המיצים הפכו לאחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של הקיץ הישראלי. גם סדנאות ניקוי רעלים באמצעות מיצים מתחילות להיות יותר ויותר פופולריות בקרב ישראלים בשנים האחרונות. כעת, הטרנד הזה שהצליח לסחוף רבים מאיתנו הגיע גם לתחום המיצים הקנויים, וכיום ניתן לרכוש אותם גם בסופר, בלי לסחוט בעצמכם את כל המרכיבים.

באחרונה השיקה חברת פריניב מיץ עשב חיטה סחוט, הכולל גם תפוחים, לימון וספירולינה – אצה מיקרוסקופית שנחשבת "מזון על", ומכילה ברזל בשיעור גבוה במיוחד. אך האם המשקה באמת טוב לבריאות? כדי להשיב על השאלה בחנו אותו אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות.

עוד בנושא:
נשנוש בריא? מבחן בריאות לקרקרים מחיטה מלאה של Tusso
מבחן ארוחת הבוקר: בדקנו את הברנפלקס קינמון של תלמה
יש כזה דבר שלגון בריא? בדקנו את סדרת הסולרו של שטראוס

מבחינת הערכים התזונתיים של המשקה עולה כי הוא מכיל נתרן בשיעור של 26 מ"ג. משרד הבריאות ממליץ לבחור משקאות שמכילים עד 100 מ"ג נתרן, כך שזהו נתון מצוין בהקשר הזה. עוד מכיל המשקה שומנים בשיעור נמוך יחסית – 0.7 גרם אל מול שיעור מרבי של 3 גרם בהמלצת משרד הבריאות. מבחינת סוכרים, משרד הבריאות ממליץ שמשקאות יכילו עד 6 גרם. בהקשר הזה המשקה קצת קרוב לרף, אך לא עובר אותו, עם 5.5 גרם ב-100 מ"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריך להתרגל לטעם, אבל בהחלט אפשר להגדיר אותו בריא/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לציין כי המשקה אינו מכיל חומרים משמרים, צבעי מאכל או תוספת סוכר. בנוסף, למרכיבים שלו מיוחסות סגולות רבות בחיזוק מערכת החיסון, בניקוי רעלים ובשיפור תהליך העיכול. הטעם הוא אמנם דבר שצריך להתרגל אליו ועלול להפתיע את מי שמעולם לא שתה מיץ מהסוג הזה, אבל מבחינה בריאותית הוא לחלוטין עומד בהבטחות.

עוד באותו נושא

11 סיבות להתחיל לשתות מיץ עשב חיטה

לכתבה המלאה

איך קבענו אם המוצר אכן בריא?

ערכיו התזונתיים של המוצר נבחנו אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות, שגובשו בשנה שעברה. על פי המלצות הוועדה, כשבוחרים משקאות חשוב להקפיד שלא יכילו יותר מ-100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי. בבחירת מוצרי מזון, מומלץ להקפיד שלא יכילו יותר מ-800 מ"ג נתרן, 22.5 גרם סוכר ו-6 גרם שומן רווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבוחנים את התפריט היומי בשלמותו, ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לוודא שאנחנו צורכים פחמימות בשיער שנע בין 45 ל-65 אחוזים, מתוכן 10 כפיות של סוכר פשוט בלבד. על פי המלצה זו, מומלץ כי 25 עד 35 אחוזים מהתפריט יהיו מורכבים משומנים. עוד מומלץ להקפיד על צריכת נתרן, בשיעור של בין 1,500 ל-2,400 מ"ג מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully