וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הוא רעב? כך תדעו שהתינוק אכל מספיק

29.6.2016 / 7:31

תזונה היא אחד הנושאים שהכי מעסיקים הורים לתינוקות וכולנו מכירים את הדאגה הזאת "שרק לא יהיה רעב". הנה רשימה של סימנים שיעזרו לכם לוודא שהתינוק שלכם אוכל מספיק

תינוק אוכל. ShutterStock
צורך בסיסי וחשוב להתפתחות התינוק/ShutterStock

אחד הדברים שהכי מאפיינים הורים זה הדאגה שהילד יאכל מספיק ו"שרק לא יהיה רעב". הורים רבים חרדים לתזונת התינוקות שלהם, - ואכן, תזונה היא אחד הצרכים הכי בסיסיים והכי חשובים להתפתחותם.

הדאגה הזאת מאפיינת במיוחד הורים לתינוקות רכים, שלא ממש יכולים להגיד שהם רעבים או לחילופין שהספיק להם והם מלאים ושבעים. אולם, זה לא ממש מדוייק. התינוקות שלכם אולי לא יודעים לדבר, אבל הם כן יכולים לסמן לכם בשלל דרכים אחרות שהם ניזונים די צרכם או רעבים. לפניכם כמה סימנים כאלה, שכדאי לשים לב אליהם באופן שגרתי.

עוד בנושא:
איך עושים סטריליזציה לבקבוקים של התינוק?
כמו אוניברסיטה: 8 טיפים לפיתוח המוח של התינוק
כל מה שצריך לדעת לפני שנותנים לתינוק את הבקבוק הראשון שלו

חיתול. ShutterStock
מעקב יציאות הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לוודא שהתינוק אוכל מספיק/ShutterStock

תינוק שבע הוא תינוק רגוע. אחד הסימנים לכך שהתינוק שבע, הוא שלאחר הארוחה הוא רגוע וניתן להניח אותו בעריסה ובעגלה לתקופות קצרות. מן הסתם, לתינוקות רכים יש מגוון צרכים שעשויים אף הם להשפיע על מזגו. לכן, גם אם התינוק אינו רגוע, אין פירוש הדבר שהוא רעב בהכרח. נסו להרגיעו בדרכים שונות: ייתכן שהוא עייף, סובל מגזים, זקוק להחלפת חיתול או סתם רוצה קצת חום ואהבה. אם כל אלה אינם מרגיעים אותו, כנראה שהוא רעב.

סימני רעב ושובע. חשוב ללמוד להכיר את סימני הרעב והשובע של התינוק. סימני רעב כוללים הנעת ראש התינוק בחיפוש אחר השד, מציצת אגרופים או אצבעות כשבכי הוא סימן מאוחר לרעב.

כדאי לשים לב גם לסימני השובע של התינוק בו הוא מפנה את ראשו מהבקבוק ולא מעוניין לאכול יותר. יחד עם זאת, יש לשים לב אם ישנם סימני רעב בתום הארוחה- כאשר תינוק מסיים את הפורמולה בבקבוק עד תומה ועדיין ממשיך לחפש אוכל. במידה וכך, יש להציע לתינוק עוד 30 מ"ל בנוסף לכמות שהיה רגיל.

מה בחיתול? אחת הדרכים הכי יעילות לוודא שהתינוק אוכל מספיק, היא לעקוב אחר היציאות שלו. תינוק מגיל לידה אמור לספק 5-6 חיתולים רטובים משתן מדי יום. שימו לב גם לצבע השתן, האם הוא בהיר או כהה? כמו אצל המבוגרים, שתן כהה עשוי להעיד על מחסור בנוזלים. עניין הקקי יכול להיות יותר גמיש, בשבועות הראשונים תינוקות נוטים לעשות הרבה קקי, כמה פעמים ביום. אולם, בהמשך זה יכול להשתנות והתדירות יכולה לרדת משמעותית לפעם-פעמיים ביום, וישנם תינוקות שעושים קקי פעם אחת בשבוע וגם זה מצב תקין.

עוד באותו נושא

איך מכינים בקבוק תרכובת מזון לילדים?

לכתבה המלאה
מדידת היקף ראש לתינוק שזה עתה נולד. ShutterStock
המעקב התקופתי בטיפת חלב יסייע גם הוא לוודא שהתינוק אוכל טוב ועולה במשקל/ShutterStock

עלייה במשקל - אחת האינדיקציות הטובות והברורות ביותר לטיב תזונת התינוק היא העלייה שלו במשקל. תינוקות עולים במשקל בקצב מהיר מאוד בשנת חייהם הראשונה, ובמיוחד בששת החודשים הראשונים. במעקבים התקופתיים בטיפת חלב או אצל רופא הילדים התינוק ימדד ויישקל וגדילתו תיבחן ביחס לנתוניו הקודמים. עלייה עקבית במשקל התואמת את העקומות והאחוזונים של התינוק שלך , מצביעה על כך שתזונתו טובה.

מעקב כמויות – אם התינוק שלכם יונק, לא תוכלו לדעת בדיוק כמה הוא אכל, אבל אתם כן יכולים לעקוב אחרי מספר הפעמים שהוא יונק מדי יום, ומשך ההנקות. עבור תינוקות שניזונים מתמ"ל אפשר לעקוב אחר הכמויות שהתינוק אוכל בכל ארוחה בעזרת טבלת מעקב, אותה ניתן להראות לרופא אן בטיפת חלב אם יש צורך.

אולי הוא באמת רעב?

עוד דבר שצריך לשים לב אליו הוא סימני רעב של התינוק, שמעידים שהוא לא אכל מספיק או שהוא צריך לאכול שוב. סימנים אלה בדרך כלל מופיעים לפני הבכי, והם כוללים: אי נוחות, הכנסת הידיים לפה, תנועות מציצה של הפה או של האגרופים, הנעת הראש מצד לצד בתנועות חיפוש אחר השד של האם או הבקבוק. בכי הוא סימן מאוחר של רעב, ורצוי לשים לב לסימנים שהתינוק מציג לפני שהוא מגיע לבכי. כך הוא גם יגיע נינוח יותר לארוחה ויאכל טוב יותר.

לתשומת לב: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully