וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר שיגרום לכם להתחיל לחשוש משתייני קפה שחור

3.7.2017 / 7:21

צריך אופי מיוחד בשביל לאהוב את הטעם של קפה שחור או סלרי. כעת מחקר מראה כי ייתכן שתכונות האופי הקשורות לכך לא בהכרח חיוביות. הקשר המפתיע בין חיבה למרירות לבין הפרעות אנטי חברתיות

קפה שחור. ShutterStock
לא רק הטעם מר/ShutterStock

לאנשים שמעדיפים לפתוח את הבוקר עם נס קפה, קשה להבין את אלו שמעדיפים כוס של קפה שחור. אומרים שעל טעם אי אפשר להתווכח, ואכן קשה להסביר מה יש בטעם המר הזה, שנתפס כטעים בקרב כל כך הרבה אנשים. אומרים שצריך אופי מיוחד בשביל לאהוב קפה שחור, אולם מחקר חדש מציע שלא בהכרח מדובר באופי חיובי במיוחד.

שני מחקרים, שפורסמו ב-Appetite, מצאו קשר בין חיבה לטעמים מרים, לבין קווי אופי סדיסטיים או פסיכופתיים. לטובת מחקרים אלו גויסו יותר מ-1,000 נבדקים, שנשאלו על הרגלי התזונה שלהם, ולאחר מכן מילאו שאלון אישיות שמודד קווי אופי אנטי-חברתיים, בהם סדיזם, נרקיסיזם ופסיכופתיה. החוקרים ציינו כי "ההמצאים משני המחקרים מאשרים את ההשערה שלפיה העדפה לטעם מר קשורה לתכונות שליליות, כאשר החזקות שבהן הן סדיזם ופסיכופתיה". מאכלים ספציפיים נוספים שנמצאו קשורים לקווי אופי אלו כוללים בין היתר צנונית, סלרי ומי טוניק.

עוד בנושא:
חוקרים בחנו 2 מיליון גברים וגילו דבר מפתיע לגבי הפרעות נפשיות
השיטה המוזרה שתבדוק אם מי שעומד מולכם הוא פסיכופת
שליש מהסטודנטים לרפואה סובלים מהפרעה נפשית

סדיזם ופסיכופתיה: הרבה יותר נפוצות משחשבתם

כשאנחנו שומעים את המילה "סדיסט", המוח מיד נודד לסרטים על רוצחים סדרתיים, או מנגד על הספר 50 גוונים של אפור. אבל האמת היא שהתכונה הזאת הרבה יותר נפוצה משאנחנו חושבים. החוקרת ארין באקלס, מאוניברסיטת קולומביה הבריטית, שהובילה מחקר אחר בנושא, ציינה במחקרה כי "לסדיסטים מתונים חסרה אמפתיה, ויש להם מוטיבציה פנימית לפגוע באחרים. עם זאת, לא סביר שהם יתנהגו כמו פושעים מסוכנים, כי ברוב המקרים הם מסווים את הדחפים האלה בגלל פחד מיחס החברה או מעונש".

במחקר שלה, מצאה באקלס כי אנשים שאוהבים להרוג חרקים הם בעלי נטיות סדיסטיות חזקות יותר מאחרים. בנוסף היא גילתה כי ההנאה של סדיסטים מסבלם של אחרים גוברת כשהם לא מנסים להילחם בחזרה. לדבריה, מחקרים כאלה נחוצים כדי להראות כמה נפוצות תכונות אלו ואולי להגדיר מחדש את האופן שבו אנחנו מסתכלים על סדיזם ועל הטיפול בו.

אילוסטרציה. ShutterStock
הרבה אנשים הורגים ג'וקים, אבל הנאה מכך היא כבר סיפור אחר/ShutterStock

"לאנשים קשה ליישב תכונה כמו סדיזם במשבצת של תפקוד פסיכולוגי נורמטיבי", הדגישה באקלס בהודעה לעיתונות לאחר פרסום המחקר שלה. "אבל הממצאים שלנו מראים שנטיות סדיסטיות קיימות בקרב אנשים 'רגילים' רבים וחשוב לתת על כך את הדעת. האנשים האלו הם לא בהכרח רוצחים סדרתיים או עברייני מין, אבל הם מפיקים תועלת רגשית מגרימת סבל או מצפייה באחרים סובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully