וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלצו שד: סיבות שכדאי לאמהות להניק בגללן

26.6.2017 / 10:31

אנחנו לא נכנסים לשאלה האם הנקה היא הכרחית לטובת הילד או לא, אבל אספנו עבורכן כמה מחקרים שבדקו את הנושא. מירידה במשקל, דרך חיזוק הגוף ועד להפחתת הסיכון לחלות בסרטן שד. הנה כל הסיבות שכדאי להניק בגללן

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?/מערכת סיפור בדקה

בווידיאו: האם הטרנד הבא הוא מסיבות הנקה

תזונה בהנקה. מערכת וואלה!
אם מצליחים זה טוב/מערכת וואלה!

בין אם אתן מאלה שהניקו את ילדיהן, או מאלה שמאמינות שאפשר בלי, נושא ההנקה של התינוק הוא נושא נפיץ שלכולם יש מה להגיד עליו. למרות שלא כולם יודעים את העובדות.

ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות בישראל ממליצים על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה. מגיל חצי שנה ממליצים להמשיך להיניק, ובמקביל לתת לתינוק מזונות משלימים. מכאן והלאה אין תמימות דעים. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על הנקה עד גיל שנתיים ואילו משרד הבריאות ממליץ הנקה עד גיל שנה.

על כל בחירה שעשיתן, הנה היתרונות הבריאותיים של ההנקה:


עוד בנושא:
הנקה? "זה כמו להיות מוטרדת מינית בכל מקום בגוף
"10 דברים שאת צריכה לדעת על הנקה
טרור הנקה: אם את לא מיניקה - את לא אמא

עוד באותו נושא

גם אם התינוק נהנה מזה, הנקה זה לא פיקניק

לכתבה המלאה

1. מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד

הנקה למעשה עוזרת לרקמת השד בכך שהיא מפחיתה הפרשת הורמונים המעודדים צמחיה לא תקינה של תאים. על פי מחברי מחקר שסקר 47 מחקרי עבר בנושא ופורסם בכתב העת היוקרתי LANCET קיימת עלייה גדולה יותר בסיכון לגידולים סרטניים חריגים בתוך הרקמות הללו במקרה שנשים בחרו שלא להניק. לטענת החוקרים כל שנת הנקה מפחיתה את הסיכון לסרטן השד ב -4.3 אחוזים עם סיכון נמוך ב-7 אחוזים על כל ילד שהנקתן.

2. מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השחלות

הנקה מדכאת ביוץ, מה שמקטין את הסיכון לחלות בסרטן השחלות, כך על פי מחקר Maternal & Child Nutrition שמגיע מאוניברסיטת קיימברידג', מסצ'וסטס. בנוסף, חוקרים מצאו שילדים שניזונו מחלב אם היו בעלי רמות גבוהות יותר של נוגדנים מיוחדים לחלבונים שנמצאים בתאי סרטן השחלות. המשמעות של זה היא שהנקה בונה מעין תנגודת למחלה.

אילוסטרציה. ShutterStock
להניק כמה שיותר ילדים/ShutterStock

3. שורפת קלוריות

בזמן הנקה נשים אומנם הרבה יותר רעבות, אבל אחת הסיבות לכך היא שהנקה שורפת הרבה מאוד קלוריות. כמה הרבה? כ-500 קלוריות ביום. בנוסף ההנקה משפרת את המטבוליזם – מה שבתורו גם כן תורם לירידה במשקל. אבל רגע לפני שאתן מתלהבות חשוב לדעת שההמלצה לנשים בהריון היא לצרוך לפחות 1,800 קלוריות ביום, זאת כדאי לתת לגוף את הוויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם.

4. מורידה את הסיכון לפתח סוכרת

ואם כבר מדברים על יתרונות תזונתיים, מחקרים מראים כי הנקה מגבירה את הרגישות לאינסולין ומשפרת את המטבוליזם של הגלוקוז אצל האם. יתרון זה מפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2, במיוחד בקרב נשים שפיתחו סוכרת הריון.

ניתוח קיסרי. ShutterStock
מורידה את הכאבים אחרי ניתוח קיסרי/ShutterStock

5. הנקה עוזרת להתאושש מניתוח קיסרי

חוקרים שהציגו בקונגרס האירופאי בג'נבה בשנת 2017 מצאו שאמהות שעברו ניתוח קיסרי ולאחר מכן הניקו לפחות חודשיים, נמצאות בסיכון נמוך פי שלושה לחוות כאבים מתמשכים באזור הניתוח מאשר נשים שהניקו לפרק זמן קצר יותר.

6. מוריד את הסיכון לסבול מלחץ דם גבוה

אותם ההורמונים שהגוף משתמש בהם כדי ליצר חלב אם (אוקסיטוצין ופרולקטין), מורידים גם את לחץ הדם, כך עולה ממחקר שנערך על ידי חוקרים מבית הספר ללימודי בריאות של אוניברסיטת הירוסאקי.

7. מורידה את השומן בבטן מהר יותר

הורמון האוקסיטוצין שמשתחרר לאחר הלידה, גורם לרחם שהתרחב במהלך ההריון להתכווץ ולחזור לממדים הרגילים שלו יותר מהר. וזה אומר שגם הבטן חוזרת לממדים הקודמים שלה יותר מהר.

אישה מנסה לסגור ג'ינס על בטן שמנה. ShutterStock
פחות השמנה בטנית/ShutterStock

8. מורידה את הסיכון לסבול מהתקף לב

מחקר שנערך במהלך 10 שנים ב-290 אלף נשים ופורסם בכתב העת הרפואי של ארגון הלב האמריקאי השנה, מצא כי נשים שהניקו נהנו מסיכון מופחת של 9 אחוזים ללקות במחלות לב בהשוואה לנשים שלא הניקו. בנוסף, המחקר מצא כי הנקה של יותר מילד אחד, ולאורך זמן ארוך יותר משנתיים סיפקה יתרונות מגנים גדולים יותר.

9. מפחיתה את הסיכון לסבול מדיכאון אחרי לידה

הורמון האוקסיטוצין שמשתחרר עם ההנקה מוריד את רמות הלחץ של האם ועוזר ביצירת הקשר בין האם לתינוק. רמות נמוכות של ההורמון נקשרו במחקרי עבר לדיכאון והם גם יכולים להוות סימפטום של קשיים הנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully