וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות מסוכנות לנשים הרות בהודו: "הימנעו מבשר ומתשוקה"

22.6.2017 / 13:05

נשים רבות בהודו סובלות מתת תזונה, שגורמת לכך ששיעורי התמותה של אמהות בלידה שם הם בין הגבוהים בעולם. אולם זה לא הפריע לממשלה להוציא אגרת שמרתיחה מומחים שטוענים כי ההמלצות החדשות מעמיקות את הפגיעה בבריאותן של נשים אלו

נשים הרות בהודו. ShutterStock
גם בהריון, נשים רבות יעדיפו להישאר רעבות כדי שילדיהן יאכלו/ShutterStock

במהלך תקופת ההריון, נשים הודיות רבות סובלות מתת תזונה, מאנמיה וממחסור בברזל. בעיות רפואיות אלו "תורמות" במידה רבה למיקומה של הודו בין המדינות עם שיעורי התמותה הגבוהים בותר של נשים בלידה, עם 174 מקרים בכל 100 אלף לידות במהלך שנת 2015. כך על פי ארגון יוניצף. נתון מבהיל זה לא מנע ממשלת הודו לפרסם חוברת לנשים הרות, הממליצה להן לעשות את כל מה שעלול להחמיר את הבעיה הזאת.

עוד בנושא:
מה קורה כשהגוף לא מקבל מספיק ברזל?
ויטמינים בהיריון: מה מומלץ ובעיקר כמה?
אם הודית תרמה לבתה את רחמה "כדי שתוכל לחוות לידה"

באגרת, שפורסמה על ידי משרד ממשלתי שאחראי על רפואה מסורתית ואלטרנטיבית, נכתב כי על נשים הרות להימנע מכל סוגי הבשרים, מביצים וממחשבות מלאות תשוקה. עוד נכתב כי "נשים הרות צריכות לנתק את עצמן מכעס, היקשרות, שנאה ותאווה". ההמלצות מעוררות המחלוקת גובשו על ידי המועצה המרכזית לחקר היוגה והנטורופתיה במשרד הממשלתי.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי רופאים מתחו ביקורת חריפה ביותר על ההצעה והגדירו אותה מגוחכת ואף מסוכנת. זאת מכיוון שנשים רבות במדינה גם כך סובלות מליקויים בתזונה. "הממשלה נותנת עצות לא מדעיות ולא הגיוניות", אמר הגניקולוג ארון גדרה, "זאת במקום להבטיח שנשים הרות עניות ייצמדו לדיאטה עשירה בחלבונים וחומרים מזינים החיוניים לתפקודן". הוא הדגיש כי הממשלה מציגה את ההמלצות כחלק מתעמולה דתית, תוך התעלמות מעדויות רפואיות לחשיבות של צריכת חלבונים בהריון.

"תובנות שנאספו במשך מאות שנים"

השר לרפואה מסורתית בממשלת הודו הגן על המסרים האלו ואמר כי מדובר ב"תובנות שנאספו במשך מאות שנים". הוא אמר כי ההמלצות לא קוראות לנשים שלא לקיים יחסי מין, אלא פשוט להימנע ממחשבות הכוללות תשוקה או תאווה. לדבריו, "החוברת מציגה עובדות רלוונטיות שהופקו ממחקרים קליניים בתחום היוגה והנטורופתיה".

ילדה רעבה. GettyImages
כמעט מחצית מהילדים במדינה סובלים מבעיות התפתחות/GettyImages

מדו"ח של ארגון יוניצף עולה שכשליש מתושבי המדינה נאבקים כדי לשרוד ממשכורת של פחות משני דולרים ליום. רבים לא אוכלים יותר מארוחה אחת ביום, ונשים בדרך כלל נותנות את המנה שלהן לבעל או לילדים. כשהאישה סובלת מתת תזונה, כך עולה הסיכוי שהילד יסבול מבעיות בהתפתחות. לכן, מהדו"ח עולה כי כ-48 אחוזים מהילדים מתחת לגיל 5 במדינה סובלים מבעיות התפתחות.

גדרה הדגיש כי האיגרת מהווה "בושה לאומית", והוסיף כי "אם הקלוריות של אימהות לעתיד יופחתו עוד יותר בכך שיבקשו מהן להפחית בשר וביצים, המצב הזה רק יחמיר. זו עצה אבסורדית לנשים במדינה כמו הודו".

חוברת זו היא חלק מתעמולה למעבר לצמחונות שמובילה ממשלת הודו, שכבר מקדמת בערוצים שונים את ההימנעות מבשר (חלק מעקרונות דת ההינדואיזם), אולם בלי להציע תחליף ראוי לסובלים ממחסור בערכיו החיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully