וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשנוש בריא? מבחן בריאות לקרקרים מחיטה מלאה של Tusso

25.6.2017 / 14:33

ב- Tusso מציעים קרקרים בריאים המכילים חיטה מלאה, שיבולת שועל ופשתן, ללא תוספת סוכר. מה עומד מאחורי ההבטחה הזאת? כדי לעזור לכם לקבל החלטה בריאה יותר בחנו את המוצר מול המלצות משרד הבריאות

ארוחת בוקר. ShutterStock
אתם מקבלים החלטות בריאות בבחירת הארוחות שלכם?/ShutterStock

"מזונות על", קמח מלא, נבטים, ללא סוכר, ללא חומרים משמרים – בשנים האחרונות יותר ויותר מושגים "בריאים" תפסו מקום של כבוד בלב המיינסטרים הצרכני. החשיבות שקיבלו התארים הבריאים בשיווק מוצרי מזון עולה במידה רבה בזכות המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות השמירה על הבריאות. עם זאת, קל ללכת לאיבוד בין הכותרות המפוצצות וההבטחות הגדולות. כדי לעזור לכם לראות מבעד למילים הגדולות, אנחנו בוחנים מוצרים שמבטיחים להיות בריאים, מול המלצת משרד הבריאות. והפעם – קרקרים מחיטה מלאה, שיבולת שועל ופשתן מבית TUSSO.

עוד בנושא:
מבחן ארוחת הבוקר: בדקנו את הברנפלקס קינמון של תלמה
רוטב עגבניות פיקנטי של GFree: תוספת בריאה לפסטה שלכם?
בריא או לא בריא? הלחמנייה המלאה של מאפיית אנג'ל

הקרקרים של TUSSO משווקים כמוצר ללא תוספת סוכר. הסימון התזונתי מראה כי הוא מכיל כמות גבוהה יחסית של פחמימות – 72.9 גרם ל-100 גרם, אולם אכן מתוכם רק 0.5 גרם הם סוכרים, שזה נתון מצוין בהתחשב בעובדה שמשרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שמכילים עד 22.5 גרם סוכר. גם מבחינת שיעור הנתרן, המוצר עומד בהבטחה – הוא מכיל רק 450 מ"ג, אל מול שיעור מרבי של 800 מ"ג בהמלצת משרד הבריאות. גם כשבוחנים את השומן הרווי אפשר לנשום לרווחה – במוצר יש 0.94 גרם בלבד ב-100 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהחלט ניתן לקרוא לו בריא/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לציין כי הקרקרים אכן מכילים חיטה מלאה בשיעור גבוה – 54 אחוזים, שיבולת שועל בשיעור של שמונה אחוזים וזרעי פשתן בשיעור של 2.5 אחוזים. הערך הקלורי של הקרקרים אמנם גבוה – 428 ב-100 גרם, אך הוא עדיין נחשב בחירה בריאה בהשוואה למוצרים אחרים הודות לכל המרכיבים החיוניים שבו.

עוד באותו נושא

מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?

לכתבה המלאה

איך ערכנו את הבדיקה?

בשנה שעברה גיבשה ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות המלצות לבחירת מוצרים בריאים. מהמלצות הוועדה עולה כי מומלץ לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג נתרן, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם שומן רווי ב-100 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבוחנים את התפריט היומי הכולל, חשוב להקפיד שלא לצרוך יותר מדי ממרכיבים אלו, אך גם לא פחות מדי. גם הפחתה מוגזמת של הפחמימות והנתרן עלולה להזיק לבריאות. לכן, ארגוני בריאות בעולם ממליצים לצרוך בין 1,500 ל-2,400 מ"ג נתרן ביום. כמו כן, כדאי להקפיד כי 45 עד 65 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית יהיו פחמימות ו-25 עד 35 אחוזים יהיו שומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully