וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דבר כזה הסרת שיער לצמיתות? כל האמת מאחורי הטיפולים בתחום

9.7.2017 / 8:28

גילוח יגרום לשערות לצמוח צפופות יותר? בלונדינים לא יכולים להסיר שיער בלייזר? האם באמת ניתן להיפטר מהשיער לצמיתות? רגע לפני שאתם נפרדים מהשערות המיותרות, ריכזנו את כל המידע שחשוב לכם להכיר

רגליים של נשים בחצאיות ומכנסיים קצרים. ShutterStock
כבר לא נחלתן של נשים בלבד/ShutterStock

לפני כמה עשורים, אם הייתם מציעים לגברים להסיר את שיער הגוף, זה היה נראה להם לגיטימי ממש כמו שינוי גוון העור. כיום נראה כי המנהג הזה, שהיה נחלתן של נשים בלבד, צובר תאוצה גם בקרב לא מעט גברים, והדרכים לעשות זאת רק הולכות ומתפתחות. אז איך מסירים שיער כמו שצריך, למי לא מתאים הטיפול בלייזר, והאם יש כזה דבר הסרת שיער לצמיתות? עכשיו כשהקיץ כבר כאן ואין מנוס מלהשיל את שכבות הבגדים העודפות, ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב להכיר.

עוד בנושא:
למות חלקה: ההיסטוריה הקטלנית של הסרת השיער
למה נשים מסירות את שיער הערווה שלהן, והאם זה בריא?
שביל באמצע: 6 עובדות על השיער שלכם שאתם חייבים להכיר

קודם כל הגיע הזמן לשבור מיתוס חשוב שעדיין, משום מה, אנשים מאמינים בו – מחקרים מדעיים שבדקו את הנושא הראו שגילוח השערות לא באמת יגרום להן לצמוח עבות וצפופות יותר. באמצעות מריטת שיער, אפשר להאט את קצב הצמיחה, אולם כדי להסיר את השערה מהשורש ולמנוע את צמיחתה מחדש ניתן להשתמש באחת משתי טכניקות. אחת מהן היא אפילציה – שבה מכניסים מחט חשמלית זעירה לתוך זקיק השערה ושורפים אותו. כיום פחות אנשים משתמשים בשיטה זו בגלל שהיא לא נעימה, לוקחת המון זמן, ועלולה לגרום לצריבה ולאלרגיות.

השיטה הנפוצה ביותר כיום היא הסרת שיער באחת משתי טכנולוגיות אור - לייזר או IPL (פעימות אור אינטנסיביות - Intense Pulsed Light). בשתי השיטות משתמשים באור כדי לחמם את זקיק השערה בלי לפגוע ברקמת העור. ההבדל ביניהן הוא שבלייזר נעשה שימוש בגל אור אחד וממוקד, בעוד שב-IPL האנרגיה מפוזרת על אורך גל רחב יותר, שיותר קל לו לפגוע בשערה, אבל מצריך התאמה של עוצמת השימוש.

ד"ר חגי בצר, המנהל הרפואי של אמריקן לייזר, מסביר שלא באמת משנה באיזה טכנולוגיה משתמשים, כל עוד יודעים להתאים את הטיפול למטרותיו. "כשמגיעים אליי עם העדפה לטיפול בטכנולוגיה מסוימת, אני מסביר שההתלבטות הזו מאוד דומה לזו שעולה כשחותכים סלט", הוא מספר. "כשצריך לבחור בין סכין מריחה או חיתוך, לכל אחת יש יתרונות וחסרונות, אבל כל עוד אתה יודע מה אתה עושה, אתה תצליח לחתוך עם שתיהן". לכן, הוא מדגיש שחשוב לסמוך על הרופא המטפל שיידע למצוא את הדרך היעילה ביותר

לא כולם יכולים להסיר שיער בלייזר

הטיפולים להסרת שיער נעשים כאמור באמצעות שימוש בגלי אור, הנספגים בשיערה, שבדרך כלל כהה יותר מהעור, ומחממים אותה, בלי לפגוע בו. "אפשר להבין איך הטכנולוגיה הזאת עובדת אם מדמיינים את עצמנו הולכים יחפים על אספלט בחום", אומר ד"ר בצר. "אם תעשו את זה, כנראה תעדיפו ללכת על החלק הבהיר, בגלל שהחלק הכהה סופג יותר מקרני השמש ולכן יהיה חם יותר. גם כאן, האור נספג בסיב השערה הכהה, בזכות המלנין, מולקולה המשפיעה על צבע השערה והעור".

אד שירן. GettyImages
הסרת שיער לג'ינג'ים - אתגר משמעותי יותר/GettyImages

בגלל שהטכנולוגיה הזו מבוססת במידה רבה על הבדלי הצבעים בין השערה לעור, לא אצל כל האנשים הטיפול יהיה יעיל באותה המידה. "בעיקרון הטיפול פחות מתאים למי שיש לו שיער לבן או ג'ינג'י", אומר ד"ר בצר. "אם העור כהה מאוד בהשוואה לשערה, גם זה יכול להיות בעייתי, אבל במקרה כזה, חשוב לבחור במטפל מיומן שיידע להתמודד עם האתגר".

הטיפול עצמו יכול לכלול בין שישה ל-15 טיפולים, שנפרסים על גבי תקופה של בין חצי שנה לשנתיים. אולם, מדובר בתהליך אינדיבידואלי המשתנה מאדם לאדם ואף מאזור לאזור באותו הגוף. אם אתם שוקלים להתחיל טיפול כזה, כדאי לדעת שלפני הטיפול ובמהלכו מומלץ לא להשתזף, מכיוון שכאמור, עור שזוף יותר יקשה על המכשיר להסיר את השערות בצורה בטוחה. גם לאחר הטיפול נדרש להתרחק מהשמש לתקופה מסוימת, ובמהלכו חשוב להימנע ממריטת השערות, שפוגעת גם היא בסיכויי ההצלחה.

"ישנם אזורים מסוימים בגוף המהווים אתגר מיוחד ובהם פנים, כתפיים וצוואר. זאת בשל מבנה השערה באזור והשפעות הורמונליות", מדגיש ד"ר בצר, לכן, חשוב לבחור במטפל מנוסה, שיודע כיצד לעשות זאת ביעילות. "אחת מתופעות הלוואי שנגרמות מחוסר ניסיון היא דווקא הגברה של קצב הצמיחה כתוצאה משימוש בטמפרטורה לא מספיק חזקה. זה נובע מחוסר דיוק בעוצמת האור ולכן חשוב לדעת שמי שמטפל בכם יודע לעשות את זה כמו שצריך ושהטיפול נעשה תחת השגחה רפואית", אמר.

הסרת שיער לצמיתות?

שאלה שמעסיקה רבים היא האם השיער יחזור לאחר חודשים או אפילו שנים מתום הטיפול. במקרה הזה חשוב להבהיר נקודה חשובה: "כשמסתכלים על שערה בודדת, אחרי שאנחנו מסירים אותה בלייזר היא לא תחזור", מדגיש ד"ר בצר. "אבל צריך לקחת בחשבון שבזמן הטיפול יש שערות שנמצאות במצב רדום – מצב שבו קיים זקיק אך הוא לא מנביט שערה. במצב זה הטיפול לא משפיע, ושערה כזו יכולה 'להתעורר' ולהתחיל לצמוח בלי שום קשר לטיפול מסיבות שונות, כגון: שינויים הורמונליים, מתח, לידה, גיל, שימוש בתרופות ושינוי במצב הבריאותי".

בטן היריון. ShutterStock
בהיריון השערות הרדומות עלולות לצוץ מחדש/ShutterStock

הוא מסביר שאין דרך להסיר שערות במצב רדום לפני שהן צצות, ולכן כיום אין טיפול שיכול לאתר אותן ולמנוע מהן לצמוח בשלב מאוחר יותר. לכן גם הטיפולים שמבטיחים 'הסרת שיער לצמיתות', לא באמת יכולים לעשות זאת במאה אחוזים. "חשוב מאוד לבדוק אם אתם מקבלים אחריות לכל החיים או משלמים לפי טיפול", אומר ד"ר בצר. כמו בכל הליך רפואי, מומלץ לערוך את הסרת השיער בטכנולוגיות הלייזר וה-IPL אצל מטפל עם הסמכה רפואית, כדי להבטיח תוצאות מדויקות, ללא סיבוכים או תופעות לוואי משמעותיות.

למגוון הטיפולים להסרת שיער של אמריקן לייזר הקליקו כאן

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אמריקן לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully