וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 כללים שיעזרו לכם לשרוד את מה שנשאר מהחופש הגדול

23.7.2023 / 7:49

אתם צריכים לעבוד, הילדים צריכים תעסוקה - איך שורדים את השבועיים האחרונים של החופש בלי להשתגע? קרן יטיב אספה 9 כללים שיעזרו לכם לעבור את זה בהנאה (יחסית)

בני משפחה מבלים בבריכה. ShutterStock
יוצאים מהשגרה. ילדים בבריכה/ShutterStock

זהו. מחצית מהחופש הגדול מאחורינו ומחצית (וזו הקשה יותר) עוד לפנינו. אז רוב הקייטנות נגמרו וגם לסבא ולסבתא כבר לא נותר הרבה כוח - ובכל זאת יש לנו שבועיים עמוסים וחמים שצריך להעסיק בהם את הילדים. אז מה עושים ואיך עושים זאת בצורה הטובה ביותר?

מדריכת ההורים קרן יטיב עם 9 כללים שטובים לכל חופש, אבל יעזרו לכם במיוחד עכשיו לשרוד את החלק הקשה של אוגוסט ולהגיע לשנת הלימודים הקרבה עם כמה שפחות תיסכולים, עם דברים שהצלחנו ללמד את הילדים במהלך החופש, וכמובן - פעילויות מעשירות, זמן איכות לילדים ולכם, וגם לא פחות חשוב - הורים שפויים.


לפעילויות, אטרקציות חינמיות, מגוון מתכונים לילדים ועוד דרכים לשרוד את יולי-אוגוסט 2023

9 הכללים לחופש גדול מוצלח

1. תיאום ציפיות
נהלו שיחת תיאום ציפיות עם הילדים. כנסו לשיחה את כל בני המשפחה, ותכננו ביחד כיצד אתם הולכים לעבור את החופש בצורה הכי טובה, נעימה ומאפשרת, שלוקחת בחשבון כל אחד מכם. הכוונה היא לגרום לכל אחד לראות את האחר ולהבין שלא תמיד מה שעושה לי טוב מהנה לאחר, ואיך לגשר על הפער הזה.

בקשו שכל אחד בתורו יגיד מה הציפיות שלו מהחופש, וכתבו את כל הרעיונות, מומצאים ולא הגיוניים ככל שיהיו, על דף גדול. קייטנות, ימי בטלה, שינה אצל חברים, ביקור אצל הדודים בקיבוץ - זה הזמן והמקום לדבר, לעשות תיאום ציפיות, לשוחח על התקציב שעומד לרשות המשפחה, להקשיב לפנטזיות של כל אחד ולייצר דיאלוג ומשא ומתן. שיחה כזו תאפשר לפגוש את הציפיות של כולם כך שכולם ירגישו מורווחים, גם אם הם נאלצים לוותר על חלק מהציפיות שלהם מהחופש.

ילדים בבריכה. ShutterStock
תכננו מראש את ימי הבריכה והים/ShutterStock
"קבעו מראש מתי קמים, מתי הולכים לישון בלילה, האם נשארים עם פיג'מה או מחליפים לבגדים, ומהן שעות הטלוויזיה והמחשב"

2. סדר יום
עכשיו אחרי שהקייטנות נגמרו, סדר היום מתערער ולכן חשוב לקבוע מראש מתי קמים, מתי הולכים לישון בלילה, האם נשארים עם פיג'מה או מחליפים לבגדים, מהן שעות הטלוויזיה/מחשב, מה עושים בשאר היום, מהן המטלות לכל אחד. קבעו עם הילדים, ומתוך התחשבות ברצונותיהם, מסגרת התנהגותית ברורה ועקבית עם כללים שיתאימו לתא המשפחתי שלכם. ילדים צעירים זקוקים מאוד לתחושה של שגרה, המעניקה להם הרגשת ביטחון ושליטה.

3. העשירו את עולמם
שלבו פעילויות שיעודדו את היצירתיות של הילד ויגרמו להעלאת הביטחון העצמי שלו. תכננו פעילויות מסקרנות ומעוררות, שיעודדו את היצירתיות, כמו למשל, מפגשים במוזיאון הילדים, ביקור במוזיאון המדע, וכל אינטראקציה יצירתית אחרת בה ילדכם מתעניין. נסו לנצל את הזמן הפנוי לרכישת מיומנות או ידע חדשים, כמו ללמוד לדוג או ללמוד לשחות. זה יגרום לילדכם לחוש סיפוק ויעלה את ביטחונו העצמי. הוא ירגיש שהוא מצליח, שווה ויכול.

ילד ישן. ShutterStock
תנו להם לרבוץ קצת/ShutterStock

4. תנו להם להתבטל
החופש הגדול בהחלט מזמין גם מידה של רביצה, בטלה, שינה עד שעות מאוחרות, בהייה במסכים השונים או סתם לעבר נקודה באוויר. היו מודעים לזה, תנו לזה מקום ואפשרו לילדיכם גם את הזמנים האלו מתוך קבלה, הבנה ואמפתיה לרצונות שלהם ולא מתוך מרמור, תסכול ותחושת אובדן הדרך.

5. אמנו את המוח
החופש הגדול בהגדרתו נועד למנוחה, אך מומלץ להמשיך ולאמן את המוח ואת הגוף של הילד שלכם גם במהלך החופש, כדי שלא לאבד מההישגים הרבים אותם עמל להשיג במשך שנת הלימודים. צפייה מוגברת בטלוויזיה או שימוש מוגזם במחשב עלולים לגרום לו לאבד הישגים אלו. לכן חשוב, שבמסגרת הפעילויות המהנות בחופשת הקיץ, תהיינה אף פעילויות לימודיות. לדוגמה, אם ממילא הילד יושב זמן רב על מחשב, תנו לו להתעסק בלומדות מחשב, שבאמצעותן הוא רוכש ידע רב בתחומים כגון חשבון, שפה, ידע כללי ועוד. רכשו חוברות עבודה או הדפיסו דפים מהאינטרנט וקבעו זמן מוסכם במהלך היום של ישיבה משותפת עליהם ועוד.

6. אמנו את הגוף
וודאו כי הילד מפעיל גם את הגוף. הלו"ז לקיץ צריך לכלול הרבה פעילות גופנית מהנה כמו משחקי כדור, ים, בריכה, טיולים, אופניים , קפיצה בטרמפולינה וכדומה, כדי לאפשר לילד לפרוק את האנרגיה שמצטברת בו משעות של שהייה בבית או בהייה במסכים השונים.

ילדים מבלים בים. ShutterStock
חייבים לפרוק קצת אנרגיה. ילדים רצים בחוף הים/ShutterStock
"יש לכם את כל הסיבות להיות עצבניים, ובכל זאת, נסו להקפיד שהשפה שלכם תהיה מורכבת מגישה אופטימית, מחמאות, עידוד והומור"

7. אל תאבדו את זה
הילדים מפרקים את הבית ולכם חם ורטוב כל הזמן. יש לכם את כל הסיבות להיות עצבניים ולבטא את זה. ובכל זאת, נסו להקפיד שהשפה המשפחתית תהיה מורכבת מגישה אופטימית, מחמאות, עידוד והומור. זה ישפר את האווירה ולא יוסיף מתח לאווירה שעלולה להיות מתוחה ממילא.

8. יחד אבל גם לחוד
כשכל הילדים כל הזמן בבית וכל הזמן ביחד, זה לא תמיד פשוט. לפעמים גם הם זקוקים לחופש האחד מהשני. היו מודעים לזה וצרו מדי פעם הפרדה מכוונת. ללכת לישון אצל חבר, לייצר זמן פרטי כל פעם עם ילד אחר מחוץ לבית, בפעילות שהוא אוהב ומעדיף וכדומה.

9. אל תשכחו את עצמכם
בחופש הגדול ההורות שלנו היא אינטנסיבית והדוקה יותר ואנו מוצאים את עצמנו לעיתים קרובות מותשים, שחוקים ועם רצון עז לברוח. הקשיבו לעצמכם ותנו לרגשות האלו מקום וגם עשו איתם משהו. מצאו זמן לבד לעצמכם: לצאת מהבית, לעשות ספורט או לצאת עם חברים. מצאו זמן גם לזוגיות שלכם - זה יכול להיות הפסקת צהריים באמצע היום או יציאה קבועה באחד מערבי השבוע, שבה תעסקו ב ותדברו על עניינים של גדולים. כך תטענו את הבטרייה הרגשית שלכם, תרעננו מערכת היחסים שלכם עם הילדים ולא תהיו על הקצה מולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully