וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו ממה שידעתם: יש דרך טובה ובריאה יותר להכין תה

20.6.2017 / 7:11

מחקר שמגיע אלינו כל הדרך מהמדינה בה שותים תה כמו מים, טוען כי עד עכשיו הכינו שם את התה בצורה לא טובה. אז איך תיהנו מכל המרכיבים הבריאים של התה וגם יצא לכם טעים? כנסו כנסו

מערכת וואלה!

בווידיאו: הקרב על קומקום התה באיחוד האירופי

הכנת כוס תה היא אולי אחד הדברים הקלים ביותר שאפשר לעשות במטבח, אבל מה שאתם יודעים הוא לא בהכרח הדבר הכי בריא שיש. זה אולי לא נשמע כמו כוס התה שלכם, אבל מחקר חדש וגם מעט שנוי במחלוקת טוען שיש דרך אחרת, טובה ובריאה יותר, להכין את המשקה החם הפופולרי.

ד"ר קוואן וונג מבית הספר לסביבה ומדעים באוניברסיטת ניו קאסל בבריטניה, החליט לחקור את הנושא. עבודתו של ד"ר וונג מתמקדת במציאת דרכים "להוסיף ערך" למוצרים טבעיים על ידי חילוץ תרכובות ביו-אקטיביות בעלות יכולות נוגדות חמצון. ממצאי המחקר שלו הראו כי הדרך הבריאה (והטעימה) ביותר להכנת תה ירוק היא בכלל על ידי שימוש במיקרוגל. לדבריו, בצורה זו אנו מקבלים את כל היתרונות הבריאותיים של התה.

עוד בנושא:
במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר
למה אסור לכם לשתות קפה לפני תשע בבוקר?
האם תה ירוק יכול לעזור לכם בדיאטה?

שפע של מרכיבים בריאים

בניגוד לתיונים שרובנו שותים, החליטה של התה הירוק המסורתי עשויה מעלי צמח הקמיליה המגיע אלינו מסין. החליטה אינה מעובדת ומכילה שפע של מרכיבים כמו קפאין, פוליפנולים ותיאנין - שהיא חומצת אמינו חשובה. בנוסף, התה הירוק מכיל את החומר הפעיל EGCG שהוא נוגד חמצון חזק שמגן מפני תאים סרטנים ועוזר לחילוף החומרים בגוף.

עוד באותו נושא

חם במטבח: האם המיקרוגל שלכם מסוכן?

לכתבה המלאה
כוס תה במיקרוגל. ShutterStock
תשכחו מכל מה שידעתם/ShutterStock

אז מה הבעיה עם השיטה הרגילה של הרתחת מים וטבילה של התיון במים החמים? רוב האנשים יטבלו את התיון של התה במים חמים למשך 20-30 שניות. ד"ר וונג מצא כי בצורה זו, אנחנו מקבלים רק עשרה אחוזים מהיתרונות הבריאותיים של התה הירוק. במחקר שהוא ערך הוא מצא שאם תרצו ליהנות מכל היתרונות שיש לתה הירוק להציע, תצטרכו להשאיר אותו במים החמים למשך 20 דקות ובחום של 80 מעלות. למרבה הצער, זה לא אפשרי.

ד"ר וונג ועמיתיו כאמור החליטו לבדוק איך ניתן להכין את כוס התה בצורה שתנצל את כל התמציות והמרכיבים הבריאים. זה השלב שבו נכנס המיקרוגל. לטענתו של הד"ר, זו הדרך הטובה ביותר להכין את כוס התה:

1. שימו את התיון בכוס עם מים חמים.

2. הכניסו למיקרוגל ל-30 שניות על חום בינוני.

3. תנו לכוס התה להתקרר במשך דקה.

על פי ד"ר וונג, אם תכינו את התה בשיטה הזו תיהנו מ-80 אחוזים מהיתרונות הבריאותיים שיש לתה הירוק להציע, והשיטה גם עובדת על תה רגיל. לדבריו, המיקרוגל לא רק עוזר בחימום המים אלא מסייע ב"חילוץ" התרכובות הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully