וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסטרס? לא תאמינו מה קרה לשיניים של דמי מור

19.6.2017 / 10:13

דמי מור התראיינה לפני כמה ימים בתוכנית אירוח ושיתפה באופן נדיר תמונה שלה ללא שתי שינייה הקדמיות. לטענתה היא איבדה אותן בגלל שהייתה במתח זמן רב. האם זה יכול לקרות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טה-דאם!/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם רגילים לראות אותה על השטיח האדום עם חיוך גדול (ובינינו, כשהיא נראית ככה יש לה רק סיבות לחייך), אבל השחקנית ההוליוודית דמי מור מסתירה משהו מאחורי החיוך כבר שנים.

במהלך ראיון שערכה בשבוע שעבר הכוכבת בת ה-55 עם המנחה של ה-Tonight Show, ג'ימי פאלון, היא התוודתה שאיבדה את שתי שיניה הקדמיות. לטענתה זה קרה בשל המתח שהייתה מצויה בו. "איבדתי את שתי השיניים הקדמיות שלי. הייתי שמחה להגיד שזה בגלל תאונת סקייטבורד או משהו 'קול' אחר, אבל אני חושבת שזה משהו שחשוב לחלוק אותו בגלל שמדובר בבעיה הכי גדולה שיש היום אחרי מחלות לב – ואני מתכוונת לסטרס".

אז האם סטרס באמת יכול לגרום לנשירת שיניים? ביקשנו לבדוק.

עוד בנושא:
7 פעולות שגרתיות שהורסות לכם את השיניים
החניכיים מדממות? 7 פעולות שאתם עושים רק מחמירות את המצב
חשוב לדעת: גם כאב שיניים עלול להרוג

"הצהרה שלא ניתן להוכיח אותה"

"מתח (סטרס) הוא תחושה סובייקטיבית שלא הוכחה מדעית כגורמת לאובדן שיניים. אין מחקרים המעידים כי אדם הנתון ללחץ מרמה מסוימת מאבד יותר שיניים, ולכן זו הצהרה שלא ניתן להוכיח אותה", אומר ד"ר ירון ברנשטיין, סמנכ"ל רפואה מכבידנט. לדבריו, אובדן שיניים יכול לקרות רק במצבי טראומה, עששת, מחלת חניכיים או שילוב של אלה.

"בעששת מצבור של חיידקים נוברים בתוך השן, גורמים לחורים ולבסוף להרס של השן עד לאיבודה. מנגד, מחלות חניכיים הן האחראיות העיקריות לאובדן שיניים בקרב גילאי 45 ומעלה, הוא מסביר. "מדובר במחלה זיהומית, כרונית, הגורמת להרס הרקמות סביב השן בעיקר בעצם בתוכה נמצאים גם השורשים ועד לספיגת עצם הלסת ואיבוד השן. מתח הוא בוודאי לא אחת הסיבות לאובדן שיניים".

ומה באשר לחריקת שיניים? "חריקת שיניים או הידוק שיניים נובע מטראומה או מגורם נפשי", מסביר ד"ר ברנשטיין. "במהלך השנים זה עלול להוביל לשחיקת שיניים ומשם לפגיעה בחומר השן, איבוד אחיזת השן בעצם הלסת ולבסוף לשבירה של השן. אם יש גם מחלת חניכיים ברקע, חריקת השיניים מגבירה את המהירות בה נהרסת השן. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי מתח כשלעצמו אינו מוביל לאובדן שיניים".

צפו בראיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully