וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים המדהימים שקורים לגוף שלכם בנשיקה ראשונה עם מישהו

21.6.2017 / 8:50

מהורדת כולסטרול ועד הדרך לדעת אם הוא "האדם הנכון בשבילך": הנשיקה הראשונה עם הדייט שלכם בריאה יותר מאלף נשיקות עם בן זוג ותיק - וזה מה שקורה לכם בגוף ברגע הגורלי

5 עובדות על נשיקות/מערכת "אסור לפספס"

גם אתם יוצאים להמון דייטים שמסתיימים בנשיקה אבל לא ממשיכים הרבה מעבר? כדאי שתסתכלו על הצד החיובי: הגוף שלכם בריא יותר מזה של אנשים שנמצאים בזוגיות ארוכת שנים. הסיבה: לנשיקה הראשונה שלכם עם בן הזוג הפוטנציאלי יש יתרונות חיוביים לגוף, הרבה יותר מנשיקות חוזרות עם אדם מוכר. "נשיקה היא אינסטינקט שמטרתו לשחרר כימיקלים כדי לחוות רגשות נעימים", אמרה ל-Bustle טקשה רולנד-ג'נקינס, יועצת למרפאות 'בינינו', "מעבר לכך, לשפתיים יש קצות עצבים שמגורים בזמן הנשיקה ומובילים להפעלת חושים נוספים כמו הריח, הטעם והתחושה".

קבלו חמישה דברים מטורפים שקורים אצלכם בגוף כשאתם מתנשקים עם מישהו בפעם הראשונה (וכן, חלקם תקפים גם לנשיקות הבאות):

1. נשיקה ראשונה מפחיתה לחץ

בעוד הדקות שלפני הנשיקה הראשונה הן אולי המלחיצות ביותר בדייט, מחקר מצא שהנשיקות עצמן מורידות לחץ. סטודנטים שהשתתפו במספר "מפגשי נשיקות" שנמשכו 15 דקות הצליחו להפחית באופן דרסטי את רמות הורמון הלחץ בגופם - הקורטיזול. המשתתפים הגבריים גם חוו עלייה באוקסיטוצין, "הורמון האהבה". למרבה הצער, אצל הנשים נרשמה ירידה בהורמון הזה בעת הנשיקה.

2. הורדת כולסטרול

לנשיקות יש השפעה חיובית על הכולסטרול שלכם. חוקרים מהעיתון המערבי לתקשורת מצאו כי נשיקות רומנטיות יכולות להפחית את רמות הכולסטרול בדם ולהגדיל את שביעות הרצון ממערכת היחסים שלכם.

3. לדעת הכל מנשיקה אחת

הנשיקה הראשונה היא דרך אידאלית לקבוע אם האדם שמולנו מתאים לנו כבן זוג. מסתבר שהחלק בקליפת המוח שלנו שאחראי לקבל את ההחלטה החשובה מושפע רבות מפעילות השפתיים. הנשיקה מגרה את האזור הזה במוח ומפעילה חמש מתוך 12 עצבי הגולגולת, שעמלים על איסוף מידע שיעזור לנו לקבוע אם נרצה לקשור את חיינו עם אלה של האדם שמחליף איתנו רוק.

4. עלייה באדרנלין

בנשיקה ראשונה הגוף משחרר פרץ של אדרנלין שמגביר את קצב הלב, את זרימת הדם ואת רמת האנרגיה שלנו. כולם דברים חיוביים.

5. רק אושר

הנשיקה מייצרת כימיקלים טובים נוספים מלבד האדרנלין והאוקסיטוצין. ג'סטין למילר, פרופסור לפסיכולוגיה מאוניברסיטת הרווארד, אמר שבזמן הנשיקה המוח שלנו מפוצץ בדופמין – ההורמון שאחראי על ההנאה ומסייע לנו לחוש נינוחים ושמחים יותר. הדופמין גם מעצים את תחושת התאווה והסיפוק ולכן אנחנו רק רוצים ממנו עוד.

  • עוד באותו נושא:
  • נשיקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully