וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות המסוכנת שאתם עושים עם הכביסה שלכם

14.6.2017 / 7:00

גם אתם תולים את הכביסה הרטובה שלכם על מתקן ייבוש מתקפל בתוך הבית? מומחים מזהירים שזו טעות מסוכנת שעלולה לגרום לכם לתופעות שמתחילות באפצ'י ויכולות להסתיים בזיהום בריאות

כביסת תינוקות. ShutterStock
תפתחו חלון/ShutterStock

תליית כביסה היא לא מטלה מהנה עבור אף אחד, אבל מתברר שהיא עלולה להיות גם מסוכנת. אם אתם נוהגים לתלות את הכביסה שלכם לייבוש – בין אם מטעמי חיסכון או מטעמים סביבתיים – אתם בוודאי יודעים שלא תמיד אפשר לתלות את הבגדים לייבוש מחוץ לבית. לכן, לא מעט אנשים נוהגים לתלות את הבגדים שלהם לייבוש על מתקני תלייה בתוך הבית.

אלא שהפעולה השגרתית הזאת עלולה להיות מסוכנת לבריאות, משום שהלחות שנוצרת בבית כתוצאה מכך עלולה לגרום לפיזור של נבגי עובש ופטריות בחלל הבית. שאיפה של נבגים אלה גורמת למגוון תסמינים שנעים מההתעטשויות ושיעול דרך התקפי אסתמה ואלרגיה, ועד לזיהומים בריאות.

עוד בנושא:
למה אתם חייבים לכבס בגד חדש לפני שאתם לובשים אותו
האלרגיה הכי מפתיעה שאתם לא מכירים
אני רק שאלה: מותר לאכול אוכל עם עובש?

אישה משתעלת. ShutterStock
שאיפת נבגי עובש יכולה להחמיר תסמיני אלרגיה ואסתמה/ShutterStock

חולי אסתמה, קשישים, תינוקות וילדים נחשבים פגיעים במיוחד להשפעת נבגי עובש, ולכן בבתים שבהם מתגוררים אנשים הנמנים עם קבוצות הסיכון, מומלץ במיוחד להמנע מייבוש בגדים בתוך הבית. מומחים ממליצים לתלות את הכביסה לייבוש בחוץ, ואם אין ברירה אז לוודא שהחדר שבו אנו תולים את הכביסה בבית יהיה מאוורר היטב. כמו כן, מומלץ במיוחד להמנע מתליית כביסה בחדרים שסובלים מלחות ממילא, כמו חדר הרחצה, המטבח ומרתפים למיניהם. לנו זה נשמע כמו תירוץ מעולה לקנות מייבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully