וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שאתם חייבים להתחיל לעקוב אחרי הנשים האלה באינסטגרם

14.6.2017 / 13:02

מחקר חדש מגלה שצפייה בתמונות של דוגמניות במידות ממוצעות ומידות גדולות משפרת משמעותית את מצבן הנפשי של נשים. בנוסף, התברר שלשימוש בדוגמניות פלאס סייז בקמפיינים יש עוד יתרון מפתיע

אתר רשמי

בסרטון: דוגמנית הפלאס סייז איסקרה לורנס יוצאת נגד באדי שיימינג

רק השבוע נחשפנו לכותרות הזועקות שריהאנה השמינה ולתגובתה הקלאסית בנוסח: "תקפצו לי, אני מהממת", והנה אנחנו מגלים שלנשים מלאות במדיה יש השפעה חיובית של ממש על הבריאות הנפשית של נשים באשר הן. זה לקח כמה עשורים, אבל כעת אנחנו מתחילים לראות יותר ויותר דימויים של 'נשים אמיתיות' בתקשורת. לאחרונה, דוגמניות פלאס סייז הפכו לאחד הטרנדים החמים בפרינט ובאינטרנט, וכעת מתברר שיש הוכחה מדעית לכך שהמגמה הזאת מיטיבה מאוד עם מצבן הנפשי של נשים.

ריהאנה. ספלאש
הגזרה החדשה של ריהאנה/ספלאש

מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטת פלורידה קובע שמספיק שנשים יביטו בתמונה של דוגמנית פלאס סייז כדי לראות שיפור בבריאותן הנפשית.

עוד בנושא:
הפרעת גוף דיסמורפית: מכורים לסכין המנתחים
ג'סטין ביבר חשף באינסטגרם התמודדות עם מצב רפואי מביך
כוכבות האינסטגרם חושפות את השקר: ככה הגוף שלנו נראה באמת

קמפיין בגדי הים של המותג  swimsuits for all. יח"צ חו"ל, סריקה
טוב לנשים, מעולה למפרסמים. אשלי גרהאם ועוד 'נשים אמיתיות' בקמפיין לחברת בגדי ים שוודית/סריקה, יח"צ חו"ל

המחקר בחן 49 נשים צעירות בגילאי אוניברסיטה – שכולן העידו על עצמן שהן מעוניינות לרדת במשקל. החוקרים הציגו לאותן נשים תמונות של דוגמניות רזות, נשים במידות ממוצעות ודוגמניות פלאס סייז, ולאחר מכן שאלו אותן מה הן חושבות על הגוף שלהן עצמן.

ד"ר ראסל קלייטון מרצה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת פלורידה ומי שהוביל את המחקר, אמר כי "באמצעות מדידה של התגובות הפסיכולוגיות בזמן החשיפה לדימויים, יכולנו לקבל הצצה לתגובות הקוגניטיביות והאמוציונליות של המשתתפות בניסוי בזמן אמת, שמתגלות כאשר נשים נחשפות לתמונות של דוגמניות במידות שונות".

עוד באותו נושא

לא שמה על מה שאתם חושבים: ריהאנה מגיבה לסערת ההשמנה

לכתבה המלאה

מפרסמים, שימו לב

ממצאי המחקר יכולים להועיל גם לתעשיית האופנה, משום שהם מעלים שהנשים נטו לשים לב ולזכור טוב יותר את תמונותיהן של הדוגמניות בעלות מבנה הגוף הממוצע ודוגמניות הפלאס סייז, מאשר את תמונותיהן של הדוגמניות הרזות.

לאחר שהוצגו למשתתפות בניסוי תמונותיהן של הדוגמניות הרזות, הן דיווחו על שיעור שביעות רצון נמוך יותר מגופן ועל חוסן פסיכולוגי נמוך יותר באופן כללי. אולם, כאשר הוצגו להן תמונות של דוגמניות במידות ממוצעות או גדולות הן היו פחות עסוקות בהשוואת הגוף שלהן לדימויים המוצגים, ושמו לב יותר לדוגמניות. בנוסף, הן גם חשו טוב יותר לגבי הגוף שלהן.

ד"ר ראסל הוסיף כי "גילנו שלהצגת דוגמניות בעלות מידות ריאליסטיות בתקשורת יש יתרון פסיכולוגי מובהק על פני הצגת דוגמניות רזות. נשים עשו פחות השוואות חברתיות, היו יותר מרוצות מעצמן, שמו לב וזכרו יותר את הדוגמניות המלאות. ייתכן שהמחקר שלנו מספק נימוק משכנע למפרסמים להעסיק יותר דוגמניות פלאס סייז, במיוחד אם מטרת הקמפיין היא לתפוס את תשומת לבן של נשים, תוך קידום של דימוי גוף חיובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully