וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברים יותר חשובים לבריאות שלכם ממשפחה?

24.6.2017 / 7:15

משפחה היא הדבר הכי חשוב בחיים? תחשבו שוב. במחקר שמסתמך על מאות אלפי אנשים התברר שחברים משפיעים לכם על הבריאות הרבה יותר מבני המשפחה שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברים הם בחירה מודעת. שלומית מלכה וחברות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז ומעולם מלמדים אותנו לחשוב שקשר דם הוא הקשר הכי חזק וחשוב ושאין כמו משפחה. מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטת מישיגן חולק על ההנחה הזו וטוען שחברים עושים אותנו שמחים ובריאים יותר, בהשוואה לבני משפחה. "חברים הם בחירה מודעת", הסביר לאתר הגרדיאן הבריטי, עורך המחקר, הפסיכולוג ומחבר המחקר ד"ר ויליאם צ'ופיק. "יחסים משפחתיים יכולים להיות רציניים יותר, שליליים ומונוטוניים".

המחקר כלל שני מחקרים קודמים שנעשו בנושא. הראשון היה סקר רחב שכלל 300 אלף אנשים בגילאי 15-99 שהגיעו מ-90 מדינות. הממצאים של הסקר הזה הראו כי אנשים ששמרו על חברויות חזקות והעריכו אותן, היו בריאים ושמחים יותר, במיוחד כאשר התבגרו.

המחקר השני היה גם הוא סקר, שכלל קרוב ל-8,000 אמריקאים מעל גיל 50. הנשאלים בסקר הזה נשאלו שאלות על איכות החברים שלהם – כמה מהם מבינים אותם והאם יש חברים שאכזבו אותם. בנוסף, במשך שש שנים הם היו במעקב רפואי ונבדק האם סבלו מסוכרת, סרטן או מחלות לב.

עוד בנושא:
חמסה: אין לכם יותר מ-5 חברים קרובים
זה מדעי: אושר זה דבר מדבק
יכולים לעשות את זה לאורך זמן? כנראה שיש לכם הרבה חברים

אילוסטרציה. ShutterStock
הם לא שופטים אתכם כמו בני המשפחה/ShutterStock

הממצאים הראו שכאשר אנשים דיווחו שהחברויות שלהם היו במשבר, הם חלו יותר. כשהחברויות היו תומכות וחזקות, אנשים היו בריאים יותר. ליחסים עם המשפחה הקרובה לעומת זאת היתה השפעה פחותה על הבריאות ומצבו הכללי של המשתתף. למערכות יחסים עם ילדים ובני זוג היתה יותר השפעה, אך לא כמו זו של חברים.

עוד באותו נושא

בדידות היא רק עניין של זמן: זה הגיל שבו מתחילים לאבד חברים

לכתבה המלאה

תועלת בריאותית כמו של הפסקת עישון

ד"ר צו'פיק הבהיר כי תוצאות המחקר לא מייעצות להתעלם מהמשפחה, אלא נועדו להבהיר את חשיבות החברים בחיים שלכם. "רוב הסיכויים שתעשו פעילויות שונות ומגוונות דווקא עם החברים שלכם. אתם יכולים להגיד דברים לחברים שלכם והם יגיבו לרוב בפחות שיפוטיות מאשר בני משפחה", הסביר והוסיף כי דווקא בחברויות יש מידה גדולה יותר של כנות.

מחקרי עבר מראים שוב ושוב באופן עקבי את היתרונות של חברויות. כך למשל סקירה של 148 מחקרים אנשים מצאו כי בעלי קשרים חברתיים חזקים הגדילו את סיכויי ההישרדות שלהם במשך שבע שנות המחקר ב-50 אחוזים. החוקרים ציינו כי עלייה זו דומה לתועלת הבריאותית של ויתור על עישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully