וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרש החיתוך שלכם מסוכן לבריאות כי אתם לא מנקים אותו נכון

12.6.2017 / 9:24

הידעתם שאסור לנקות קרש חיתוך עם נוזל לניקוי כלים? מסתבר שלנוזלי הניקוי הרגילים אין כל השפעה עליו - ולפי כמות החיידקים ששורצת בו כדאי מאוד שתלמדו איך לנקות אותו נכון

CleanMySpace.com

קרש החיתוך היא אולי כלי המטבח השימושי ביותר שלנו. אנחנו משתמשים בו כדי לחתוך סוגים שונים של מזון, בעיקר פירות וירקות - ודואגים לנקות אותו היטב יחד עם שאר הכלים שלנו. לצערנו, בלוג הבית והניקיון Expert Home Tips חושף נתון מדאיג מאד על הכלי הזה: כולנו, ללא יוצא מן הכלל, לא יודעים איך לנקות אותו. מתברר שנוזל ניקוי הכלים הסטנדרטי, שבו אנחנו משתמשים ליתר כלי המטבח שלנו, אינו מנקה היטב את קרש החיתוך וגרוע מכך - מעודד הופעה של חיידקים.

רבות דובר על רמות ההיגיינה של הכלי הזה, כשאחד הממצאים האחרונים חשף שעל קרש החיתוך גדלים ב-200 אחוזים יותר חיידקים צואתיים מאשר - לא תאמינו - מושב האסלה הממוצע. למעשה זה כאילו אנחנו אוכלים מזון שישב כמה דקות קודם לכן על האסלה שלנו. אכן מעורר תיאבון.

פירות על קרש חיתוך. ShutterStock
עצור! הקרש לא נקי מספיק/ShutterStock

עוד בבריאות:

עוד באותו נושא

האם באמת חייבים לשטוף ידיים במים חמים?

לכתבה המלאה

אז איך מנקים?

הניחו את המים והסבון בצד, כי כדי לנקות היטב את קרש החיתוך שלכם יש להשתמש באקונומיקה. לדברי מנהלת הבלוג, שרה, נוזל הכלים הסטנדרטי אינו מסוגל לחדור דרך קרש העץ ולכן הדבר מאפשר לחיידקים להתרבות על הלוח ולגרום לכם לחלות בקלות. אם תשרו את הקרש באקונומיקה אחרי כל שימוש - החיידקים ייעלמו כלא היו. "השריית קרש חיתוך באקונומיקה לאחר כל שימוש יבטיח שהקרש יישאר סטרילי כראוי לו וכך ימנע כל סיכוי של העברת חיידקים", היא כתבה.

באותו פוסט היא המליצה גם שלא לסדר את המיטה מדי יום - כי הדבר יוצר סביבה המעודדת צמיחת חיידקים ולכן עדיף להשאיר את הסדינים פרושים וטענה שיש לכסות את האסלה לפני שמורידים את המים כי בעת ההורדה רסיסי מים עפים באוויר לגובה של עד מטר וחצי. בנוסף, שרה המליצה שלא להעמיס יותר מדי על מדיח הכלים שלכם כדי לאפשר למים בו לזרום היטב ולהגיע לכל המקומות החשובים. יש משהו שאנחנו כן עושים טוב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully