וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולמי בלידות קיסריות: ישראלית ילדה 11 ילדים בניתוחים קיסריים

שיא לידות קיסריות נשבר במרכז הרפואי מעייני הישועה בשבוע שעבר כשאישה חרדית מירושלים עברה את הניתוח הקיסרי ה-11 שלה. לדברי מנהל מחלקת היולדות שניתח אותה, מדובר בשיא עולמי

עטרה פלנר הישראלית שברה שיא עולמי בלידות קיסריות - 11 ניתוחים קיסריים. דוברות מעייני הישועה, מערכת וואלה! NEWS
שיא ישראלי ועולמי. עטרה פלנר, בעלה, התינוק שמואל ופרופ' ברי קפלן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מעייני הישועה

נשים שיולדות בניתוח קיסרי יותר מפעם אחת, לרוב מופנות לניתוח קיסרי גם בלידות הבאות שלהן, משיקולי סכנות בריאותיות ליילוד וליולדת. אולם, גם כאשר מדובר ביולדת בניתוח קיסרי ההמלצה הרפואית בעולם ובארץ הינה שלא להרבות בניתוחים קיסריים. שכן, מספר גבוה של ניתוחים מהסוג הזה מגדיל משמעותית את הסיכון לקרע ברחם, השתרשות שילייה והידבקויות תוך בטניות (מצב בו הרחם נדבק לאיברים הסמוכים לו כמו מעיים או שלפוחית השתן ופוגע בהם).

אולם, למרות ההמלצות ולמרות שכבר עברה לא מעט ניתוחים קיסריים, עטרה פלנר בת ה-44 מירושלים, היתה נחושה בדעתה להמשיך בהריונות ובשבוע שעבר ילדה את בנה ה-11, שמואל, בניתוח בסיכון גבוה שעבר בהצלחה. "היו לנו באופן טבעי חששות לאורך כל הלידות, לא רק בלידה האחרונה, אבל היתה לנו ברכה של הרב להמשיך, וזה מה שחיזק אותי", מספרת עטרה לוואלה! NEWS.

עוד בנושא:
כל מה שצריך לדעת על ניתוח קיסרי
בשורה ליולדות: מחקר חדש עשוי לצמצם ניתוחי חירום קיסריים
אגן צר, ראש גדול: כך ניתוחים קיסריים משנים את האבולוציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גישה חיובית לריבוי לידות באופן כללי, ובניתוחים בפרט. ביה"ח מעייני הישועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירה שלה בבית החולים מעייני הישועה, הממוקם בבני ברק ומרוחק מביתה, נבעה מהיחס הביקורתי לו זכתה בהריונות קודמים בבתי חולים אחרים. "יש שם הסתכלות מאוד יפה על ריבוי לידות באופן כללי, ובניתוחים בכלל", היא אומרת על מעייני הישועה. "בכל מקום שאני מגיעה אליו אני מתקבלת בעין עקומה ובהרבה שאלות ביקורתיות. זו תחושה מאוד לא נעימה, אבל כל ילד הוא אוצר ששווה בשבילו הכול", היא משתפת.

על אף שידעה שמספר הקיסריים שעברה הוא חריג, לא היה לה מושג עד כמה. "לא ידעתי שאני שוברת שיא בישראל, ובכלל. כמובן, שהייתי מוותרת על התואר ומעדיפה לידות טבעיות, אבל אם כבר אז זה משמח אותי ואני אשמח שתצטרפנה אליי עוד נשים שחוששות מזה".

פרופ' ברי קפלן, מנהל מחלקת יולדות במעייני הישועה ומי שניתח את עטרה בכמה מהריונותיה וגם באחרון, התייחס לסוגיה של ריבוי הניתוחים הקיסריים: "זה שיא עולמי. בעולם לא עושים ניתוחים קיסריים מרובים. ברוב המדינות קושרים חצוצרות או מונעים ניתוחים בדרכים שונות. באירופה ממוצע הילודה הוא שני ילדים ובסין רק לאחרונה העלו לשניים. ישראל לעומת זאת, היא מדינה שמעודדת יילודה, זה בדמנו". לדבריו, בתי החולים בישראל עושים מאמצים גדולים גם כדי למנוע ניתוחים קיסריים לא נחוצים, וכדי לאפשר לכל יולדת את מירב התנאים ללדת בלידה טבעית. "אנחנו לא ממהרים לעשות קיסריים, אצלנו יש הרבה יולדות שיולדות רגיל גם אחרי שני ניתוחים קיסריים. אנחנו בודקים בדיוק אם מותר או אסור להן מבחינה רפואית ללדת בלידה רגילה, ויש לנו כתשעים אחוזי הצלחה. כלומר, שהיולדת והיילוד יוצאים בריאים".

עוד באותו נושא

מחקר: לעיסת מסטיק יכולה לסייע להחלמה מניתוח קיסרי

לכתבה המלאה
עטרה פלנר הישראלית שברה שיא עולמי בלידות קיסריות - 11 ניתוחים קיסריים. דוברות מעייני הישועה, מערכת וואלה! NEWS
"מתכונן לכל ניתוח כאילו זה הניתוח הכי חשוב שיש". פרופ' ברי קפלן והתינוק שמואל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מעייני הישועה

ובכל זאת, לניתוח של פלנר פרופ' קפלן התארגן מעט יותר מהרגיל. "עשיתי הכנה יותר גדולה", הוא מספר, "ההרדמה שעושים בניתוח קיסרי רגיל היא ספינאלית - מעמוד השדרה ומטה והיא משפיעה למשך כשעה, אבל כאשר הולכים לניתוח שצפוי להיות ארוך, ההרדמה מעורבת באפידורל, כדי שנוכל להוסיף כל הזמן חומר אם נצטרך. להפתעתי, הניתוח שלה הסתיים תוך 20 דקות בלבד. אבל זה ניתוח מסוכן והתכוננתי לסיבוכים והפתעות", הוא מוסיף. כשנשאל האם התרגש במיוחד לקראת הניתוח הזה, אמר כי "התרגשתי לפני הניתוח, בוודאי. אבל אני מתרגש לפני כל תינוק שבא לעולם, אני אדם רגשן. אני מתכונן לכל ניתוח כאילו זה הניתוח הכי חשוב שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully