וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידון מחלות מהספרים: מאיזו מחלה מתה בת' מנשים קטנות?

בין דפי הספרים הכרנו דמויות מארצות רחוקות ותקופות נשכחות, ויחד איתן למדנו להכיר מחלות משונות שפסו מן העולם, או שלא היו קיימות בסביבתנו הקרובה. תופסים מעצמכם תולעי ספרים? בואו נראה על כמה שאלות תצליחו לענות

שפעת. ShutterStock
הו לא, נראה לי שחליתי בסקרלטינה!/ShutterStock

כשצללנו לתוך דפיו ועלילתו של ספר (בין אם בגלל שאהבנו לקרוא ובין אם זה היה חובה במיקוד של הבגרות בספרות), נכנסנו יחד עם הדמויות לעולם אחר. לפעמים זה היה בישראל של קום המדינה, החלוצים ייבשו ביצות וחלו בקדחת, דיפטריה, צפדת ועוד כל מיני מחלות בעלות שמות מוזרים. לפעמים זה היה באיזו ארץ רחוקה, או בתקופה היסטורית נשכחת, שבה אנשים מתו בקלות ממחלות שהיום אנחנו פותרים עם אקמול או אנטיביוטיקה.

רבים ורבות מגיבורי וגיבורות הספרים שקראנו לאורך השנים, בילדותנו ובבגרותנו, התמודדו עם מחלות שגבו מהם או מאהוביהם מחירים כבדים. לעתים החיים בצד המחלה היו במרכז העלילה, ולעתים המחלה היתה רק טריגר שהסיט את הגיבור מהמסלול הצפוי והשליך אותו לתוך מציאות חדשה ומאתגרת.

עוד בנושא:
קרוהן והשמנת יתר: מאילו מחלות סבלו הנשיאים האמריקאים?
בחנו את עצמכם: כמה מחלות תצליחו לזהות?
איך אומרים בעברית מיגרנה? ועוד שאלות שיפתיעו אתכם

צעיר בסיפרייה. shutterstock, ShutterStock
רמת קושי: מוגזם/ShutterStock, shutterstock

לרגל שבוע הספר שחל בימים אלה, חיברנו שאלון על כל המחלות והמצבים הרפואיים שלמדנו להכיר מהספרים. פייר? יצא לנו קשה ברמה של "20 שאלות" (ויש גם בדיוק 20 שאלות בחידון), אז אל תקחו ללב אם אתם לא זוכרים הכל. בואו לראות אם אתם זוכרים איזו מחלה הפכה את אן שרלי ל"אסופית"? ממה מתה מוכרת הגפרורים הקטנה? איזו מגפה משתוללת ב"מוות בוונציה"? ובאיזה ספר חלה גדי?

עוד באותו נושא

בום! טראח! מה קרה? טריוויה ספרי ילדים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully