וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבולת שועל וקמומיל: תרופות סבתא לקיץ לוהט

גפן בן צור

7.6.2017 / 7:30

לא לכל המיחושים שלנו אנחנו צריכים כדורים ויש מצבים יחסית קלים שתרופת סבתא טבעית יכולה לעזור מאוד. הנטורופתית גפן בן צור עם תרופות טבעיות שיקלו עלינו לעבור את הקיץ בשלום

כווית שמש. ShutterStock
קורה לכולנו/ShutterStock

עונת הקיץ נפתחה באופן רשמי, מה שאומר שמרביתנו נבלה שעות ארוכות יותר בחוץ, בים או בטיולים. עם כל הכיף הזה יש גם כמה מצבים שכיחים שאופייניים לקיץ ודורשים טיפול, אבל לא כאלה המצריכים תרופות מרשם או כדורים. הנה דוגמה לכמה תרופות סבתא שניתן להצטייד בהן בקלות ולעבור את את הקיץ בשלום.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: למה העור מתקלף אחרי חשיפה מוגזמת לשמש?
המדריך המלא לתרופות סבתא לילדים
לא רק דבש: כל הפתרונות לגרון כואב

כוויות שמש

ביליתם יותר מדי שעות בשמש או שניסיתם לתפוס צבע בלי קרם הגנה, לא חכם אבל קורה. מה עושים עכשיו? קודם כל מורחים ג'ל אלוורה טבעי שמקרר ומרגיע את העור, מקל על הכאבים ומפחית אדמומיות. חשוב לדעת שג'ל אלוורה טבעי לא אמור להיות בצבע ירוק, אלא שקוף. בדקו את רשימת הרכיבים, אם הרשימה ארוכה מדי, זה כנראה לא המוצר הנכון.

דרך נוספת לטפל בכוויות היא להשתמש בשיבולת שועל. שימו שיבולת שועל בתוך בד דק, למשל חיתול או גרב, טבלו במים קרים ומרחו בעדינות על העור. שיבולת שועל מרגיעה עור מגורה, מגרד וצורב. ניתן להכניס שיבולת שועל גם למי האמבטיה. בנוסף, חשוב להימנע משימוש בסבונים או קרמים מבושמים ולהקפיד לשתות הרבה מים.

עקיצות יתושים

יתושים יכולים להיות מטרד לא קטן בימי הקיץ. הם מצטרפים אלינו לטיולים ופיקניקים ואוהבים במיוחד מקומות שיש בהם מים. ישנם תכשירים טבעיים שמרחיקים יתושים, הם יעילים ולא רעילים כמו התכשירים הרגילים ולרוב מבוססים על שמנים אתריים שדוחים יתושים.

עוד באותו נושא

תרופות הסבתא שאתם חייבים להפסיק להשתמש בהן

לכתבה המלאה
עקיצות יתוש. ShutterStock
מטרד של קיץ/ShutterStock

אם כבר נעקצתם תוכלו להשתמש בקוביית קרח או להשקיע ולהכין קוביות קרח מתה קמומיל הידוע כאנטי דלקתי ומרגיע את העור. דרך נוספת היא להשתמש בג'ל אלוורה טבעי ושמן אתרי לבנדר. שמן הלבנדר מרגיע גירודים, אנטי בקטריאלי ומונע זיהומים בעור שעלולים להיגרם כתוצאה מהגירוד. שמן אתרי לבנדר אף מרחיק יתושים ומתאים לשימוש גם לילדים ותינוקות. זה השמן האתרי היחיד שבטוח לשימוש ישירות על העור.

וירוס בטן

וירוסים בבטן נפוצים יותר בעונת הקיץ, הם אומנם לא נעימים בכלל אך לרוב חולפים מהר. אם תפסתם וירוס ואתם סובלים משלשולים או הקאות, הדבר החשוב ביותר הוא לשתות מספיק נוזלים על מנת למנוע התייבשות.

חליטות של קמומיל, שומר ומרווה עוזרות להקל על כאבי בטן והתכווצויות. קמומיל הוא אחד הצמחים היעילים ביותר לכל בעיות העיכול. הוא אנטי דלקתי מחטא ועוזר במצבים של שלשולים ובחילות. קמומיל הוא צמח בטוח מאוד לשימוש, גם עבור ילדים, ולכן מומלץ שיהיה בבית. צמחים נוספים שמפחיתים בחילות הם מנטה, ג'ינג'ר ולימון.

דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לצרוך תוסף פרוביוטיקה. החיידקים הטובים יסייעו להילחם במזהמים ויחזקו את מערכת העיכול. במידה ויש תיאבון, אפשר לאכול אורז לבן או צנים.

כאב בטן. ShutterStock
נפוצים בעונה החמה/ShutterStock

רסק תפוחים ללא תוספת סוכר גם מתאים בזמן וירוס. תפוחי עץ עשירים בפקטין, סיבים מסיסים שעשויים להקל במצב של שלשול וכאבי בטן. מומלץ גם לשתות מים של מרק ירקות, כך תחזירו לגוף את המינרלים שאיבד.

תרופת פלא לשלשולים שתוכלו להכין לבד: ייבשו קליפות של רימונים וטחנו לאבקה. קליפת הרימון מכילה כמות גדולה של טאנינים המכווצים רקמות ועוזרים לעצור שלשולים. את האבקה שהכנתם ניתן לשמור עד חצי שנה. חולטים כפית מאבקת הרימונים בכוס מים רותחים ושותים. לחילופין תוכלו גם לחלוט חתיכה של קליפת רימון למשך מספר דקות ולשתות.

גפן בן צור היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully