וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת חייבים לשטוף ידיים במים חמים?

5.6.2017 / 9:30

שטיפת ידיים אולי נראית כמו דבר של מה בכך, אבל היא הכרחית לשמירה על היגיינה אישית וכלל עולמית. השאלה היא האם יש דרך אחת לעשות אותה נכון. ובכן, על פי חוקרים מארה"ב אתם יכולים לקבוע חלק מהפרמטרים

מייבש ידיים/צילום מסך

בווידיאו: מייבש ידיים חשמלי מפיץ פי 1,300 יותר חיידקים ממגבות נייר

קשה להפטר מהרגלים, בטח אם אתם מאלה שמקפידים עליהם מאוד. אחד ההרגלים שמתקבעים אצלנו כבר בילדות הוא שכאשר שוטפים ידיים עם מים וסבון, כדאי מאוד שהם יהיו חמים. מנהל התרופות והמזון האמריקאי אפילו קבע סטנדרט היגייני לפיו, עובדי מסעדות נדרשים להקפיד על טמפרטורת מים של 38 מעלות צלזיוס בעת רחיצת ידיים. ובכן, מחקר חדש טוען כעת כי על מנת להפטר מהחיידקים בידיים לא הטמפרטורה היא שקובעת, אלא משך הזמן שמשקיעים ברחצה.

המחקר שמגיע מאוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי מצא כי זה לא ממש משנה אם אתם שוטפים את ידיכם בסבון במים קרים או חמים, כל עוד אתם עושים זאת למשך עשר שניות לפחות.

"חשוב שאנשים ירגישו בנוח כשהם שוטפים את ידיהם", אמרו החוקרים. בכל מה שקשור ליעילות, לדבריהם המחקר הזה מראה שהטמפרטורה של המים לא חשובה. יתרון נוסף של רחצת ידיים במים קרים, הוא שזה חסכוני יותר באנרגיה. המחקר התפרסם בכתב העת Food Protection.

עוד בנושא:
שטיפת ידיים יכלה להציל את החיים שלכם
זה רשמי: שטיפה אינטימית מזיקה לבריאות
האם סבון אנטי בקטריאלי באמת יעיל יותר מסבון רגיל?

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
זה לא אומר שקיבלתם פטור/ShutterStock

במהלך הניסוי שערכו החוקרים הם בחנו 21 מתנדבים שעל ידיהם היו כמויות גדולות יחסית של חיידקים לא מזיקים. הניסוי נפרש על פני חצי שנה והנחקרים התבקשו לשטוף את ידיהם במים ב-3 טמפרטורות שונות: 38 מעלות, 26 מעלות ו-15 מעלות. כלמות הסבון שבה הנסיינים השתמשו לא הייתה השפעה על הממצאים, אך החוקרים ציינו כי יש צורך במחקר המשך שיבדוק את כמות וסוג הסבון שנמצאו הכי יעילים בהסרת חיידקים.

בהתייחסות להמלצה של מנהל התרופות והמזון בארה"ב, טענו החוקרים כי יש צורך בשינוי ההמלצות. "במקום לדרוש טמפרטורה גבוהה, ניתן להמליץ על מים פושרים או קרים בעת שטיפת ידיים. אנחנו מבזבזים הרבה מאוד אנרגיה כדי לחמם את המים ואין בזה צורך".

בשנת 2014 נערך מחקר באוניברסיטת בולדר בקולורדו שמצא כי 11 אחוזים משטח כף היד שלנו מזוהמים בחיידקים צואתיים בכמויות השוות לאלה שנמצאות בשירותים ציבוריים ושירותים משרדיים. עוד נמצא כי על כל כף יד ניתן למצוא כ-3,000 חיידקים מכ-100 זנים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully