וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי כדורים: מסתבר שיש דרך נעימה יותר להילחם באקנה בפנים

7.6.2017 / 9:28

טיפולים באקנה בעור הפנים כוללים בדרך כלל אנטיביוטיקה או תרופות חזקות עם תופעות לוואי לא נעימות בכלל. כעת, טיפול חדש באמצעות גלי אור מאפשר חלופה יעילה ונעימה בהרבה מהאפשרויות הקיימות כיום

חצ'קונים. ShutterStock
זו אחת הבעיות היותר מביכות בגיל ההתבגרות, אך ניתן להתגבר עליה בקלות/ShutterStock

בגיל ההתבגרות, בו כל הערה או עלבון עלולים לשבור את רוחם של הנערים, אקנה עלול להשפיע עליהם הרבה יותר משאנחנו נוטים לשער. התופעה הטבעית הזו, על אף שהיא נפוצה מאוד, עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בביטחון ובהערכה העצמית. הטיפולים הקיימים בתופעה מגוונים וכוללים תכשירים שמייבשים את עור הפנים, שימוש באנטיביוטיקה או תרופות חזקות עם תופעות לוואי משמעותיות ולא נעימות. כעת, טיפול חדשני באמצעות טכנולוגיית גלי אור, מציע דרך יעילה וממוקדת להיפטר מהאקנה – ללא תופעות לוואי קשות או תלות בתרופות.

עוד בנושא:
סימן אזהרה: מה המיקום של החצ'קונים אומר על הבריאות שלכם?
שימו מים: חליטות לעור זוהר ובריא
5 בעיות עור קלות שיכולות להעיד על בעיה רפואית קשה

אקנה נוצר כתוצאה מחסימה של בלוטות החלב על הפנים וזיהום שלהן. גורמים רבים יכולים להוביל לכך ובהם שינויים הורמונליים, תזונה לא מאוזנת, גורמים תורשתיים או היגיינה בעייתית. בניגוד לטיפולים המקובלים באקנה, השימוש בגלי אור מאפשר חיסול ממוקד של הזיהום – בלי לפגוע בתאי העור בפנים. "אנחנו משתמשים באורכי גל מדויקים בצורה ממוקדת שפועלת בשני מישורים", מסביר ד"ר חגי בצר, המנהל הרפואי של אמריקן לייזר. "בראש ובראשונה הטיפול תוקף את החיידקים שגורמים לאקנה, ובנוסף הוא גורם להרחבה של כלי הדם, מה שמאפשר ריפוי יעיל יותר של האזור".

מי שביקר לפחות פעם אחת אצל קוסמטיקאית לטיפול באקנה, יודע שמדובר בחוויה לא נעימה בלשון המעטה. בניגוד לטיפול המסורתי בתופעה, ד"ר בצר אומר שאין כל סיבה לחשוש מהטיפול בגלי אור. "הטיפול מתאים לאנשים שהתייאשו מהטיפולים התרופתיים, כמו טיפול בראקוטן, שמלווים בהרבה תופעות לוואי", הוא מסביר. "הטיפול הוא די נעים, ולמעשה מחמם את האזור ובדרך כלל לא אורך יותר מחצי שעה".

טיפול לייזר. ShutterStock
תחליף נעים לטיפולים המוכרים והפחות נעימים/ShutterStock

הטיפולים מתבצעים פעמיים בשבוע, ובדרך כלל נמשכים 12 מפגשים. לדברי ד"ר בצר, כבר אחרי חודש ניתן לראות תוצאות משמעותיות. "הטיפולים עצמם מתאימים לאקנה בדרגה בינונית וקלה. מצבים קשים יותר דורשים טיפול משמעותי ומעמיק יותר", אמר.

עוד באותו נושא

שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

לכתבה המלאה

ההצלחה תלויה במידה רבה גם במטופל

הטיפול עצמו אמנם יעיל ביותר לטיפול באקנה, אך הוא לא מספיק לבדו, וחשוב כי גם המטופל יירתם לשיפור סיכויי הריפוי. "בנוסף לטיפול, יש לנו ערכה שלמה שנועדה להעצים את היעילות שלו", אומר ד"ר בצר. "אנחנו עושים את זה באמצעות שימוש בארבעה תכשירים שנבחרו בקפידה, והם חיוניים להשלמת הטיפול". מטרת התכשירים לדבריו היא לחטא את האזור הבעייתי, להגביר את קצב חלופת התאים ולמנוע מחיידקי האקנה לחזור למקום בו הם היו.

בגלל שמדובר בטיפול בטכנולוגיית אור ולא בהליך כירורגי או בטיפול תרופתי, לא ניכרות תופעות לוואי משמעותיות בעקבותיו. לדברי ד"ר בצר, ממש לאחר המפגש עם הרופא ניתן לחזור לפעילות מלאה ותקינה. עם זאת הוא מדגיש כי חשוב דווקא להישמר מפני החשיפה לשמש כדי לשפר את סיכויי ההצלחה. זוהי עצה שמומלץ לאמץ בקרב כל מי שסובל מאקנה, ולא רק לאחר הטיפול בגלי אור.

למגוון הטיפולים של אמריקן לייזר באקנה הקליקו כאן

מערכת וואלה! News בשיתוף אמריקן לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully