וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יום אחד של "רמאות" בשבוע הורס את הדיאטה?

התחלתם דיאטה, הפסקתם לאכול מתוקים, העפתם את הפחמימות ונשארתם רק עם סלט וחזה עוף. אחרי שבוע, איך לא, נשברתם ובמהלך יום אחד אכלתם את כל מה ש"אסור". בשבוע שלאחר מכן זה קרה שוב. מה עושים עכשיו והאם הלכה הדיאטה? לדיאטנית שלנו יש תשובה די מפתיעה

בימוי: ליאור נאור. צילום: עידו שחם. עריכה: עומרי ויס ונועה לוי

למרות הפיתויים: ענת הראל מחפשת משהו בריא לאכול בשוק הכרמל

ירידה במשקל היא לא משימה פשוטה. כולנו יודעים שלא מספיק לאכול פחות, ולהתעמל יותר, אלא נדרש מאיתנו לשנות לגמרי את הרגלי התזונה שלנו - תהליך הדורש התמדה, כוח רצון ועבודה קשה. רבים מאיתנו מתקשים להפחית את כמויות הסוכר או להקטין את כמויות המזון בארוחות והם מעדיפים לכלול "ימי רמאות". ולא, לא מדובר על אכילה של מנה אחת אלא על יום שלם, בדרך כלל בתדירות של פעם בשבוע שבו אוכלים מה שרוצים, או יותר נכון אוכלים את כל מה שמנעו מעצמם לאכול במשך השבוע. האם "ימי הרמאות" עוזרים להתמיד בתהליך הירידה במשקל והאם הם יכולים להאיץ את הירידה במשקל לטווח הארוך מבוססות? כל המידע לפניכם.

עוד בנושא:
רעבים כל הזמן? זה כנראה בגלל אחת מהסיבות האלו
מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?
האם לגוף שלנו באמת יש משקל קבוע ואיך אפשר לשנות אותו?

נתחיל מהסוף. יום אחד של אכילה התורם לצריכת קלוריות רבות יכול להפר את המאזן הקלורי ולגרום לעלייה במשקל.
המאזן הקלורי, הנקרא גם המאזן האנרגטי כולל את ההכנסה האנרגטית, זוהי האנרגיה המתקבלת מהקלוריות המגיעות מהמזון והשתייה. ההוצאה האנרגטית כוללת את הקלוריות אותן משקיע הגוף לתפקודו. כשההכנסה האנרגטית קטנה מההוצאה האנרגטית, מתקבלת ירידה במשקל. במקרים בהם ההכנסה האנרגטית גדולה יותר מההוצאה האנרגטית, תתרחש עלייה במשקל, לעתים גם בפרק זמן של יום אחד בלבד. חשוב לציין כי גורמים רבים כגון גיל, מידת הפעילות הגופנית המתבצעת, חילוף החומרים הבסיסי, שוני בהרכב הגוף משפיעים גם הם על המאזן הקלורי והם שונים בין אדם לאדם.

בנוסף, ימי הרמאות" כוללים בדרך כלל אכילה של מאכלים מעובדים שמכילים הרבה מאוד סוכר ושומנים התורמים לעלייה ברמות הכולסטרול, מעודדים עמידות לאינסולין, התפתחות סוכרת ומחלות אחרות.

הנה כל השאלות שלנו והתשובות של הדיאטנית שלנו:

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully