וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור שלם בסטרס: למה הצעירים של היום הרבה יותר לחוצים?

1.6.2017 / 7:15

אורח החיים של היום שונה בתכלית מזה של אלו שחיו כאן לפני כמה עשורים. החיים שלנו אמנם נוחים יותר, אבל גם מלחיצים ואינטנסיביים יותר מבעבר. אז מה גורם לזה והאם יש דרך לצאת ממעגל הסטרס?

אישה לחוצה במיטה. ShutterStock
כנראה שהסבים שלכם לא סיימו ככה את היום/ShutterStock

קורה לכם שאתם שוכבים במיטה חסרי אונים ולא מצליחים להירדם? קמים בבוקר ומרגישים שעולמכם חרב עליכם ושאתם פשוט לא מסוגלים לצאת מהבית? מסתובבים במשך ימים שלמים עם תחושת מועקה שמקשה עליכם לתפקד? אם אתם חלק מדור ה-Y (שנולדו בשנות השמונים המוקדמות עד סוף שנות התשעים), ייתכן מאוד שהתחושות האלה שלכם כלל לא חריגות בנוף, והרבה מהסובבים אתכם יוכלו להזדהות איתן, אבל למה זה קורה?

אנחנו שומעים הרבה על כך ש"פעם הכול היה פשוט יותר". כעת האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה מציעה חיזוק מבוסס לטענה הזאת. מסקר שערכה האגודה עולה כי אנשי דור ה-Y דיווחו על הרמות הגבוהות ביותר של לחץ וחרדה בהשוואה לדורות הקודמים. ממחקר האגודה עולה כי אנשים רבים כיום לא מצליחים לשלוט בלחץ שלהם ולנהל אותו, וכן נמצא שרמת הסטרס בכל קבוצות הגיל נמצאת בעלייה ניכרת בעשורים האחרונים.

עוד בנושא:
הסטרס ועונשו: 5 תופעות מוזרות שנגרמות על ידי לחץ
סטרס כרוני מאיץ את התפשטות הסרטן בגוף
על הקצה: 7 סימנים שאתם באזור המסוכן של הסטרס

אז למה אנשים כיום הרבה יותר לחוצים מבעבר? פשוט בגלל שהחיים שלנו השתנו במידה ניכרת מאז הקוקו והסרפן. אלו 7 פעולות שרובנו עושים וגורמות לכם להיות לחוצים יותר, אפילו בלי שתרגישו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully