וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוחת הבוקר: בדקנו את הברנפלקס קינמון של תלמה

11.6.2017 / 16:49

דגני בוקר במקרים רבים מלאים בסוכר ובחומרים שעלולים להזיק לבריאות. לכן, צצות להן בשנים האחרונות גם חלופות בריאות יותר. כדי לעזור לכם לבחור נכון, בחנו אם ברנפלקס קינמון באמת טוב לבריאות

ארוחת בוקר. ShutterStock
האם ארוחת הבוקר שלכם בריאה כמו שחשבתם?/ShutterStock

מגיל קטן מפמפמים לנו שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום, והורים רבים מוודאים להגיש לילדיהם דגני בוקר כדי לעזור להם לשמור על תזונה מאוזנת. אז אכן ארוחת הבוקר חשובה ביותר, אך חשוב לזכור כי בחלק מדגני הבוקר יש סוכר בריכוז גבוה מאוד, ממתיקים מלאכותיים וחומרים משמרים שעלולים לפגוע בבריאות המוצר.

עוד בנושא:
בריא או לא בריא? הלחמנייה המלאה של מאפיית אנג'ל
רוטב עגבניות פיקנטי של GFree: תוספת בריאה לפסטה שלכם?
מה זה אומר "לחם כוסמין" והאם הוא באמת טוב יותר לבריאות?

עם זאת, בשנים האחרונות הצטרפו לגזרת דגני הבוקר בסופר גם מוצרים בריאים יותר – עם פחות ממתיקים מלאכותיים ויותר חומרים מזינים. גם חברת תלמה משווקת דגני בוקר מסדרת ברנפלקס שאמורים להיות בריאים יותר מחבריהם למדף. כדי לאפשר לכם לקבל בחירות טובות יותר לבריאות בהיבט של ארוחת הבוקר, בדקנו את אחד המוצרים בסדרה – ריבועי ברנפלקס קינמון, והתוצאות לפניכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמות נמוכה מאוד של סוכר בהשוואה לדגנים אחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דגני ברנפלקס קינמון של תלמה מכילים נתרן בשיעור של 351 מ"ג ב-100 גרם. זוהי רמה מקובלת בהחלט בהתחשב בכך שוועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות ממליצה לבחור מוצרים המכילים עד 800 מ"ג נתרן ב-100 גרם.

פחמימות מצויות בדגנים בשיעור יחסית גבוה – 84.9 גרם. אולם, כמות הסוכרים מתוכן עומדת על 15.9 גרם בלבד. זהו נתון טוב בהשוואה לכמות מרבית של 22.5 גרם בהמלצת משרד הבריאות. בדגנים מצויים שומנים בשיעור של 2.4 גרם, אולם רק 0.6 גרם מהם הן חומצות שומן רוויות. משרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שיש בהם עד 6 גרם שומן רווי. לכן אפשר בהחלט להגדיר את הדגנים כמוצר בריא, ולפתוח איתם את הבוקר ללא חשש.

עוד באותו נושא

דגנים מלאים מאריכים חיים

לכתבה המלאה

איך בדקנו את המוצר?

הדגנים נבחנו אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. ההמלצות, שגובשו בשנה שעברה, קובעות כי מוצר בריא הוא כזה שמכיל עד 800 מ"ג נתרן, עד 22.5 גרם סוכר, ולא יותר מ-6 גרם של שומן רווי. במשקאות חשוב לוודא כי אין יותר מ-100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבחינת התפריט היומי בשלמותו, ממליצים ארגוני הבריאות ברחבי העולם לצרוך בין 1,500 ל-2,400 מ"ג נתרן – כאשר גם כמות קטנה מדי עלולה לסכן את הבריאות. עוד כדאי להקפיד כי 45 עד 65 אחוזים מהתפריט היומי יהיו פחמימות, מתוכן 10 כפיות של סוכר פשוט. בנוסף, חשוב לוודא כי 25 עד 35 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית תהיה מורכבת משומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully