וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: ייתכן שמקדמי ההגנה לא יעילים כמו שחשבתם

25.5.2017 / 7:25

משתמשים במקדם הגנה בספריי? חושבים שתכשיר עם מקדם הגנה גבוה יותר שומר עליכם יותר? המחקרים האחרונים על היעילות של מקדמי ההגנה חשפו ממצאים מפתיעים שחשוב להכיר לפני שיוצאים לשמש

איזה מקדם הגנה הכי יעיל נגד סרטן?/סיפור בדקה

בסרטון: מקדם ההגנה שמפחית את הסיכון לסרטן עור ב-80 אחוזים

בשנים האחרונות מקדם הגנה בתרסיס החליף אצל רבים מאיתנו את השימוש בקרם. השימוש בהתזה מהווה חלופה נוחה למדי בעבור מי שלא אוהב למלא את הפנים ושאר אזורי הגוף בכתמים לבנים ומביכים. אולם, לצד התועלת האסתטית והנוחות הרבה של השימוש בו, יש מי שמערער על יעילותו של התרסיס בהגנה מהשמש. חוקרים אמריקאים מצאו כי בקרב אנשים שמשתמשים בתרסיסי הגנה מהשמש, גובר הסיכון לסבול מכוויות ומנזקים אחרים של השמש.

עוד בנושא:
לקראת הקיץ: כל מה שצריך לדעת על סרטן העור
האם קרם ההגנה עשוי להיות מסוכן לבריאות?
שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

על פי החוקרים, זה לא שתרסיסים אלו מכילים חומרים פחות יעילים להגנה מהשמש. הם מסבירים כי על פי הממצאים שלהם, אנשים שמשתמשים בתכשירים בהתזה בדרך כלל משתמשים בכמות קטנה יותר מאלו שמשתמשים בקרם. לכן, בפעם הבאה שאתם יוצאים אל השמש אתם לא מוכרחים לוותר על הספריי, אלא פשוט להשתמש בכמות גדולה יותר מזו שהייתם רגילים להתיז ולהקפיד לעשות זאת כל שעתיים לפחות.

מקדם הגנה גבוה עלול להיות גבוה מדי

יודעים מה המשמעות של האותיות SPF שמופיעות לצד המספרים על תכשירי ההגנה מהשמש? פירוש ראשי התיבות הוא Sun Protecting Factor והמושג מתייחס למשך הזמן שבו אתם יכולים לשהות בשמש ללא חשש לאחר השימוש בתכשיר. כך לדוגמא SPF 30, הנפוץ ביותר, מספק הגנה של חצי שעה מפני השמש. רבים מאמינים כי ככל שהמספר לצד אותיות אלו על תכשיר ההגנה גבוה יותר, כך הוא יעיל יותר ומספק הגנה חזקה יותר מהשמש. זו אמנם לא שגיאה, אך האמונה הזאת, על פי מומחים בתחום, עלולה להעמיד אתכם בסיכון.

עוד באותו נושא

נשרפתם בשמש? 7 הטעויות האלו מחמירות את השפעת הכוויות

לכתבה המלאה
כוויית שמש. ShutterStock
כן, אתם יכולים להישרף גם עם SPF 100/ShutterStock

סוניה לנדר היא חוקרת אמריקאית בכירה שסייעה לגבש את ההמלצות הרשמיות להגנה מהשמש במדינה לשנת 2017. בראיון לרשת CNN היא התריעה מפני סכנה שלא רבים מודעים אליה. "אנשים שקונים תכשירי הגנה עם מקדם גבוה במיוחד, נמצאים בסבירות גבוהה יותר לסבול מכוויות מכיוון שהם מניחים שהם מקבלים הגנה טובה יותר לאורך זמן", אמרה. היא הוסיפה כי מומלץ להשתמש בתכשירים בכל כמה שעות, ולא משנה כמה גבוה מקדם ההגנה שלהם. היא ממליצה להשתמש בתכשירים עם מקדם הגנה SPF 30 או SPF 50.

להגן על העור זה לא רק מהשמש

ברוב התכשירים להגנה מהשמש נעשה שימוש בכימיקלים שחוסמים את קרני השמש ומונעים מהם לפגוע בעור. חלק מהכימיקלים האלה מועילים לנו מאוד, אך חלקם עלולים גם להזיק לעור. אם אתם סובלים מאלרגיות או מעור רגיש במיוחד, מומלץ להשתמש בתכשירי הגנה המכילים תחמוצת אבץ או תחמוצת טיטניום. אלו תרכובות טבעיות יותר, בעלות מאפיינים היפו-אלרגניים.

רכיב שדווקא מומלץ להיזהר משימוש מופרז בו נקרא אוקסיבנזון. לנדר אומרת כי מדובר במשבש הורמונלי, שמשפיע על פעילות ההורמונים במערכת הרבייה ובאזורים אחרים בגוף. גם לאלו שסומכים על התכשיר העמיד במים שלהם בעיניים עצומות יש לה חדשות פחות משמחות: "אין כזה דבר תכשיר הגנה עמיד בים, וגם ה-FDA הציע עכשיו להסיר הצהרות אלו מבקבוקי התכשירים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully