וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרמה לבתה את רחמה "כדי שתוכל לחוות לידה"

21.5.2017 / 14:53

בניתוח ראשון מסוגו שהתרחש בעיר פונה שבהודו השתילו רופאים את רחמה של האם בת ה-43 בבתה בת ה-21. הניתוח עבר בהצלחה, אבל מדובר בניתוח מורכב שההחלמה ממנו אורכת זמן רב

השתלת הרחם הראשונה בארצות הברית נכשלה - בגלל זיהום פטרייתי/סיפור בדקה

בווידאו: רופאים חשפו את הסיבה לכישלון השתלת הרחם בארה"ב

יחסים של אמא ובת הם דבר מיוחד במינו, אבל האמא הזו הגדילה לעשות ותרמה את רחמה לבתה כדי שתוכל לחוות לידה. בניתוח ראשון מסוגו בהודו, אמא בת 43 תרמה את רחמה לבתה בת ה-21, שנולדה ללא רחם.

השתלת הרחם נערכה בעיר פונה שבדרום הודו ביום חמישי האחרון וארכה תשע שעות. לדברי הרופאים שניתחו את האם והבת, מצבן של השתיים טוב למרות הניתוח המסובך. "מדובר בניתוח לא פשוט", הסבירו בבית החולים גלקסי. "זה איזור עם הרבה עורקים וורידים קטנים וקצרים".

כעת על הצעירה יהיה להמתין כשנה עד שתוכל לנסות להיכנס להריון באמצעות הפריה חוץ גופית, כדי לתת לגוף שלה זמן לנוח ולהתרגל לאיבר החדש.

עוד בנושא:
פעם בחיים: רופאים מספרים על הרגעים בקריירה שלעולם לא ישכחו
מקור החיים: כל מה שרצית לדעת על הרחם
כל הבעיות הרפואיות שמקשות עליך להכנס להיריון

זו לא הפעם הראשונה שמתבצעת בעולם השתלת רחם, ולפי הסטטיסטיקות ניתוחים מסוג זה הובילו ללידת 6 תינוקות ברחבי העולם, שניים מהם מאותה האם. כל הניתוחים (למעט זה הנוכחי) נערכו על ידי צוות רופאים בשוודיה. כעת נותר להמתין ולראות אם גם ההשתלה נוכחית תסתיים בלידה.

סיכויי הצלחתם של ניתוחי השתלת רחם אינם גבוהים מפני שמדובר כאמור בניתוח מורכב ונדיר, שרק 30 ממנו התבצעו בעולם אי פעם. הניתוח הראשון שהסתיים בלידת תינוק נערך לפני כשלוש שנים בשוודיה. המנותחת הראשונה היתה אישה בת 36 שנולדה ללא רחם – תסמונת איתה נולדת אישה אחת מכל 4,500 נשים, אך עם שחלות בריאות. ההשתלה התאפשרה אז לאחר שחברה טובה של המושתלת נאותה לתרום את רחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully