וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גברים יכולים לקבל תוצאה חיובית בבדיקת הריון?

17.5.2017 / 12:15

הנה שאלה שרוב הסיכויים שלא עברה לכם בראש, אבל הצליחה להתגנב למחשבה שלנו. אז האם זה יכול לקרות ומה זה למעשה אומר? תשובות בפנים

בדיקת הריון. ShutterStock
כן, גם זה יכול לקרות/ShutterStock

נתחיל מהסוף. כן, גברים יכולים לקבל תשובה חיובית בבדיקת הריון. אבל, זה כמובן לא אומר שהם באמת בהריון. אז למה זה קורה?

בדיקת הריון מחפשת נוכחות של רמות גבוהות של ההורמון שמפרישה השליה ושקרוי גונדוטרופין כוריוני אנושי (HCG). המטרה העיקרית של הגוף בהפרשת הורמון זה היא שמירה על ההאנדומטריום (השכבה הפנימית של הרחם) עבה, במהלך השליש הראשון. אבל זו לא הסיבה היחידה שהגוף מפריש את ההורמון הזה, וישנם סוגים מסוימים של סרטן האשכים שמשחררים את אותו ההורמון בדיוק.

עוד בנושא:
נבדקת בשביל שניים: מדריך בדיקות ההריון המלא
5 דברים שלא ידעת שאסור לך לאכול בהריון
למה גברים שחולים בסרטן השד שורדים פחות מנשים?

אמצעי יעיל לגילוי סרטן?

כאשר לגבר יש רמות גבוהות של HCG, הוא עלול לסבול מסוגי סרטן שונים, הנפוץ מהם - סרטן האשכים. הסרטן שכיח בעיקר אצל גברים בגיל 40, ורק במקרים מעטים הוא מתפתח בשני האשכים. אגב, זה לא אומר בהכרח שאם רמות ההורמון גבוהות יש סרטן, אך זהו סימן מחשיד שיש לשים אליו לב.

"בזמן האבחון, רק למיעוט חולים עם סרטן האשכים יהיו רמות גבוהות מספיק של ההורמון שיזוהו בבדיקת שתן ביתית לבדיקת הריון", הסביר ד"ר טד גנסלר, מהאגודה האמריקאית לסרטן ל-CNN. "לכן בדיקות כמו בדיקות הריון לא נמצאו כאמצעי גילוי יעיל ומוקדם לסרטן האשכים".

תסמינים נפוצים של סרטן האשכים כוללים גוש על האשך, הגדלה של אשך, שינוי צורה או גודל, כאב או אי נוחות בשק האשכים או באשכים, כאב עמום או תחושת לחץ בגב התחתון או בבטן, תחושה של כובד או מלאות בשק האשכים. החדשות הטובות עבור החולים, במיוחד אלה שעברו גילוי מוקדם, היא ששיעור הריפוי עומד על 90-95 אחוזים ובכל מקרה מדובר על סרטן שנחשב נדיר יחסית.

אישה בהריון - צריכת מגנזיום. ShutterStock
שומר על הרחם בזמן ההריון/ShutterStock

אז מה בדיוק ההורמון הזה עושה? הורמון ה- HCG מיוצר על ידי השליה במהלך ההריון והוא שולט בהפרשה של פרוגסטרון על ידי השחלה. הפרוגסטרון מעלה מעט את טמפרטורת הגוף; מרפה את רירי הרחם ומונע מהם להתכווץ ועוזר בייצור יותר ריר באזור הנרתיק.

תפקידו העיקרי של ההורמון הוא לדכא את המערכת החיסונית של האם ובכך למנוע מגוף האם לתקוף את העובר. ההורמון מיוצר ומופיע בדם כשבועיים אחרי ההתעברות, רמתו בדם מגיעה לשיאה בשליש הראשון של ההריון ומספר ימים לאחר הלידה הוא אינו מופיע עוד בדם האישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully